Blackburn T.B.

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Blackburn T.B.

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Blackburn T.B. Blackburn T.B.
    Originální název:
    Original Name:
    Blackburn T.B.
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1915-DD.MM.191R Blackburn Aeroplane and Motor Co. Ltd., Leeds /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1915-DD.MM.191R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    9
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.08.1915
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    plováky floats
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1048 kg 2310 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1588 kg 3500 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    18.44 m 60ft 6in
    Délka:
    Length:
    11.13 m 36ft 6in
    Výška:
    Height:
    4.11 m 13ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    54.35 m2 585 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Gnome 9B o výkonu 74 kW/100 k
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Gnome 9B, power 99 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    138.4 km/h v 0 m 86 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    127.1 km/h v ? m 79 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    12 min do 1524 m 12 min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x kontejner s 24 půlkilovými zápalnými šipkami Ranken 2x 24 1-lb Ranken dart canister
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Jackson, A. J. Blackburn Aircraft since 1909. Putnam Aeronautical Books, London 1968. ISBN 0-370-00053-6.
    Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5.
    www.aviastar.org
    http://www.airwar.ru/enc/bww1/tb.html
    www.britishaircraft.co.uk


    1517 - jediný stroj s motory Clerget.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71893#387997Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Blackburn T.B.

    Jedním z projektů, které měly zastavit nálety německých vzducholodí na britská města byl i Blackburn T.B. (Twin Blackburn), objednaný v březnu 1915. Šlo o veliký plovákový letoun, který měl napadat vzducholodě zhora, pomocí zápalných šipek Ranken, které měl ručně odhazovat pozorovatel. TB byl také prvním dvoumotorovým strojem této firmy, vznikl ovšem na svou dobu kuriózně - byl dvoutrupý, zadní části trupů a ocasní plochy pocházely z letounů B.E.2c, které se u Blackburnu vyráběly v licenci. Křídla byla celodřevěná, potažená plátnem, rovná, dolní s menším rozpětím než horní, a křidélka byla na všech čtyřech.
    Pro pohon tohoto stroje byly původně zamýšleny hvězdicové motory Smith Static o výkonu 110 kW, ovšem ty nebyly dostatečně spolehlivé a zklamaly. Nouzově proto byly do prototypu zastavěny motory Gnome Monosoupape, které ovšem měly o třetinu nižší výkon. Prototyp poprvé odstartoval v srpnu 1915, díky slabšímu výkonu se při testech stroj nemohl dostat nad 8,000 stop (2,438 m), takže jeho schopnost napadat vzducholodě shora byla sporná. Aby mu bylo trochu ulehčeno, místo tří krabic šipek dostal do výzbroje pouze dvě, což znamenalo 48 půlkilových šipek. Postaveno bylo dalších osm strojů, z nichž poslední dostal motor Clerget o výkonu 82 kW, což se ale výrazněji neprojevilo. Sedm "sériových" strojů bylo dodáno RNAS, čtyři z nich byly v roce 1917 na základně v Killingholme, kde snad byly i nasazeny k hlídkovým letům, všechny byly ale ještě v průbehu roku zničeny.

    Zdroj:
    www.aviastar.org
    1000aircraftphotos.com
    en.wikipedia.org
    www.britishaircraft.co.uk

    http://1000aircraftphotos.com/Contributions/Shumaker/7119L.jpg
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71893#253364Verze : 0
    MOD