CZK - Škoda Š-I-j

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

CZK - Škoda Š-I-j

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Škoda Š-I-j Škoda Š-I-j
    Originální název:
    Original Name:
    Škoda Š-I-j
    Výrobce:
    Producer:
    Škodovy závody, Plzeň, /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 prototyp
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1938
    Osádka:
    Crew:
    2
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    5800 kg 12787 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    3585 mm 11ft 9,13in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2050 mm 6ft 8,7in
    Celková výška:
    Overall Height:
    1800 mm 5ft 10,87in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    340 mm 1ft 1,39in
    Pancéřování:
    Armour:
    5-8-12-15-30 mm 5-8-12-15-30 mm
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Škoda Diesel (vznetový vodou chladený 4-valec objemu 3770 cm3) Škoda Diesel (4 cyl., diesel, water-cooled, 3770 ccm)
    Výkon:
    Power:
    44,2 kW při 2200 ot/min 59.3 bhp at 2200 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    6+2xR 6+2xR
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    31 km/h 19.3 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    ? km ? mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    27 ° 60 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    1,3 m 51,2in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,5 m 19,7in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    0,5 m 19,7in
    Výzbroj:
    Armament:
     
    Hlavní:
    Main:
    4,7cm kanón Škoda A9J (42 nábojov) 4,7cm cannon Škoda A9J (42 rounds)
    Vedlejší:
    Secondary:
    ľahký guľomet ZB vz.30J ráže 7,92mm (1000 nábojov) light machine-gun ZB vz.30J cal. 7,92mm (1000 rounds)
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2004, ISBN 80-86158-32-2


    Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71895#514009Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Po projektoch Škoda Š-I-d a Škoda Š-I-D bol juhoslovanskými vojenskými orgánmi v polovici roku 1937 u firmy Škoda objednaný typ malého delového tančíku podľa nových špecifikácií. Oproti predchádzajúm konštrukciám bol nový typ Škoda Š-I-j väčší, mal prepracovanejší a modernejší podvozok a pohon stroja zabezpečoval nový motor. Podvozok tvorili 4 veľké pojazdové kolesá na každej strane. Rovnaký typ podvozku bol použitý i pri prototype ľahkého kanónového motorového vozidla pásového Š-LKMVP. Stroj oháňal dieselový motor Škoda. Delostreleckú výzbroj tvoril 47 mm kanón Škoda A-9Ja doplnkovú 7,92 mm guľomet ZB vz.30J. Prototyp bol dokončený v dohodnutom termíne, následne predvedený a v rokoch 1939/40 objednávateľom otestovaný priamo v Juhoslávii. Vozidlo bolo napriek tomu, že úplne nesplňovalo naň kladené požiadavky uznané za vyhovujúce a plánovala sa objednávka 108 ks tohoto stroja. Avšak medzitým sa zmenili juhoslovanské požiadavky na nové obrnené vozidlá, ktoré sa sústredili na vyššie kategórie.
    V 5/1939 bolo zmenené označenie stroja na T-1D, v 8/1940 na T-2D a v 3/1941 na T-3D. Stroj zotrval v materskej továrni ako predvádzacie vozidlo až do jeho odvezenia zástupcami Waffen SS 17.9.1943 k Zbrojnému technickému výcvikovému ústavu v Mníchove. O tom, čo sa stalo s prototypom niesú známe ďalšie informácie.



    *zdroj:



    Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2004, ISBN 80-86158-32-2
    Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
    http://utocnavozba.wz.cz/tank/t-sij.htm



    http://utocnavozba.wz.cz/tank/t-sij.htm
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71895#253374Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Vážení,
    přikládám výkres modelářské rekonstrukce dělového tančíku Škoda T-3D (ex Š-I-j), který v roce 1983 vyhotovil Ing. Ivan Bajtoš.

    Via Ing. Ivan Bajtoš - Košice 1983.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71895#253376Verze : 0
    MOD