Armstrong Whitworth A.W.29

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Armstrong Whitworth A.W.29

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Armstrong Whitworth A.W.29 Armstrong Whitworth A.W.29
    Originální název:
    Original Name:
    Armstrong Whitworth A.W.29
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1936-DD.MM.1936 Sir W. G. Armstrong Whitworth Aircraft Ltd, Coventry
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1936-DD.MM.1936
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    06.12.1936
    Osádka:
    Crew:
    3
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2665 kg 5875 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    4082 kg 9000 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    14.94 m 49ft
    Délka:
    Length:
    13.36 m 43ft 10in
    Výška:
    Height:
    4.04 m 13ft 3in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    42.55 m2 458 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Armstrong Siddeley Tiger VIII o výkonu 686 kW
    třílistá stavitelná vrtule Hamilton Standard
    Armstrong Siddeley Tiger VIII, power 920 hp
    three-blade two-pitch propeller Hamilton Standard
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    362.1 km/h v 4572 m 225 mph in 15000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    11 min do 3048 m 11 min to 10000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6401 m 21000 ft
    Dolet:
    Range:
    1102.4 km 685 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný 7,7mm kulomet Vickers v trupu
    1x 7,7mm kulomet Lewis v hřbetní věži Armstrong Whitworth


    4x 113kg bomba
    One fixed 0.303in Vickers K machine-gun
    One flexible rear-ward-firing 0.303in Lewis machine-gun in the Armstrong Whitworth dorsal turret


    Four 250 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Tapper, Oliver. Armstrong Whitworth Aircraft since 1913 Putnam Aeronautical Books, London 1988. ISBN 0-85177-826-7.
    Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5.
    http:/www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=118
    http://www.aviastar.org/air/england/arm_aw-29.php
    http://www.airwar.ru/enc/bww1/aw29.html







    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71900#384737Verze : 1
    MOD
    Avatar
    V srpnu 1932 vydalo britské ministerstvo letectví specifikace P.27/32, ve kterých formulovalo požadavky na denní jednomotorový bombardér. Ten měl u RAF nahradit Hawkery Hart. Nový stroj měl být celokovový jednoplošník s nosností 450 kg, doletem 1600 km a maximální rychlostí 322 km/h. Výzbroj se měla skládat ze dvou kulometů, pevného a pohyblivého, ovládaného druhým členem osádky. V květnu 1933 poslaly do konkurzu svoje projekty firmy Hawker, Bristol, Vickers Armstrong, Fairey a Armstrong Whitworth, ovšem pouze dvě poslední postoupily a dostaly objednávku na prototypy.
    Stroj firmy Armstrong Whitworth byl označen A.W.29, jeho konkurentem byl Fairey Battle. A.W.29 navrhl John Lloyd a šlo o kovový středoplošník, potažený hliníkovým plechem (část křídel a ocasu plátnem), s křídly vycházejícími z dvoumotorového A.W.23. V centroplánu byly pumovnice o maximální nosnosti čtyř 113,5kg pum. Podvozek byl hydraulicky zatahovatelný, část kol ovšem vyčnívala pod dolní křídlo. K obraně letounu sloužila střelecká věž vlastní konstrukce (většina strojů obdobného určení měla v této době pouze kulomet uložený na čepu) s kulometem Lewis, kromě pilota a střelce byl členem osádky také radista, který měl společnou kabinu s pilotem. Motor byl čtrnáctiválcový hvězdicový Armstrong Siddeley Tiger VIII o výkonu 686 kW, uvažovalo se o možnosti zástavby 21válcového Armstrong Siddeley Deerhound o výkonu 1119 kW.
    Projekt ovšem neměl příliš velkou podporu ze strany ministerstva, protože v této době teprve začaly být dodávány letouny vycházející z velmi oblíbeného Hartu, jako byl Hind, Audax a další. Firma Armstrong Whitworth proto zkusila svůj typ udat také jinde, konkrétně kanadskému letectvu. To ovšem neprojevilo zájem. Postup prací brzdila také čerstvě zaváděná sériová výroba bombardéru Whitley. První prototyp A.W.29 byl poprvé zalétán 6. prosince 1936 pilotem Charlesem K. Turnerem. Konkurenční Battle byl již v této době chystán do sériové výroby. V porovnání s Battlem byl A.W.29 o něco horší, jeho motor byl slabší než Merlin a větší čelní odpor motoru i tlustších křídel také výkonům příliš nepomohl.
    Přestože již A.W.29 neměl šanci na uplatnění v původním konkurzu, nadále pokračovaly práce na jeho modernizaci, hlavně na zlepšení jeho aerodynamických vlastnostech, zvýšení užitečného nákladu a rychlosti. V roce 1937 firma přestala s pracemi, stroj byl předán A&AEE v Martlesham Heath, kde byl až do roku 1940. V srpnu tohoto roku byl jediný postavený prototyp sešrotován.

    Zdroj:
    http://www.samoloty.ow.pl/str191.htm
    http://www.aviastar.org/air/england/arm_aw-29.php
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/aw29.html
    www.britishaircraft.co.uk

    http://1000aircraftphotos.com/Contributions/KleinBernhard/6201L.jpg
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71900#253426Verze : 0
    MOD