Tarrant Tabor

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Tarrant Tabor

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tarrant Tabor Tarrant Tabor
    Originální název:
    Original Name:
    Tarrant Tabor
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1919-DD.MM.1919 W.G Tarrant Ltd., Byfleet /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1919-DD.MM.1919
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    26.03.1919
    Osádka:
    Crew:
    6
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    trojplošník triplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    11226 kg 24750 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    20263 kg 44672 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    40.01 m 131ft 3in
    Délka:
    Length:
    22.3 m 73ft 2in
    Výška:
    Height:
    11.35 m 37ft 3in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    459.87 m2 4950 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    6
    Typ:
    Type:
    Napier Lion o výkonu 336 kW
    dvoulisté dřevěná vrtule u tažných motorů, u tlačných čtyřlisté
    Napier Lion, poweer 450 hp. The tractor engines used two-bladed wooden propellors, the pushers four-bladed ones
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    177 1) km/h v ? m 1101) mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    33.5 min do 3048 m 33.5 min to 10000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3962 m 13000 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    plánovaná:
    20x 104kg gomba
    proposed:
    20x 230 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    1) všechny výkony jsou pouze odhadované
    Odhadovaná vytrvalost: 12 h
    1) all performance estimated
    Estimated endurance: 12 hr
    Zdroje:
    Sources:
    Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5.
    www.aviastar.org
    http://en.wikipedia.org/wiki/Tarrant_Tabor
    www.csd.uwo.ca
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71917#400127Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Koncem první světové války navrhl Walter Barling z Royal Aircraft Factory ve spolupráci s firmou W.G. Warrant Ltd. obrovský bombardér pro plánované nálety na Berlín. W.G Tarrant Ltd., sídlící v Byfleetu, Surrey, která v této době hlavně dodávala součásti pro letecké továrny, a vlastnila patenty na mřížovou dřevěnou kostru křídel a trupu. Tarrant Tabor, jak byl nový bombardér pojmenován, byl navržen jako dvojplošník poháněný čtyřmi motory Siddeley Deasy Tiger. Ty ovšem nebyly dostupné, proto byl projekt upraven pro šest motorů Napier Lion a při této příležitosti bylo přidáno ještě třetí křídlo. Protože bývalé horní, nyní prostřední křídlo si zachovalo původní rozměry, stále mělo největší rozpětí. Čtyři motory byly umístěny na vzpěrách mezi dolní a prostřední křídla, v tandemovém uspořádání. Přímo na nimi, mezi středním a horním křídlem, byly zbylé dva tažné motory. Tabory měly startovat z Anglie a měly být schopné doručit 700 kg bomb nad Berlín maximální rychlostí 170 km/h.

    Tabor byl tak rozpěrný, že konečná stavba musela být provedena v balonovém hangáru ve Farnborough. K prvnímu letu byl nachystán 26. května 1919. Mezitím byl nezávisle na sobě prozkoumán RAE a Národní fyzikální laboratoří. Podle RAE byl těžký na ocas, a zpráva doporučila přidat do přídě 450 kg závaží. S tím ale zástupci firmy Warrant nesouhlasili, a není jisté, zda o posledních úpravách před prvním vzletem věděla osádka. Pilotovat měli kapitánové F. G. Dunn a P. T. Rawlings. Po zdlouhavém nastartování všech šesti motorů se letadlo dalo do pohybu a po odlepení ocasu od země pilot pravděpodobně přidal plyn na horním páru motorů. Výsledkem bylo, že motory, umístěné příliš vysoko nad osou letounu, ve spolupráci s přidaným balastem v přídi, ho překlopily dopředu a stroj se zapíchl přídí do letové dráhy, přičemž oba piloti zahynuli.

    Tabor již nebyl opraven, ale Walter Barling na něj později navázal v Americe, kde navrhnul noční dálkový bombardér Witteman-Lewis XNBL-1 Barling Bomber.

    Zdroj:
    www.aviastar.org
    http://en.wikipedia.org/wiki/Tarrant_Tabor
    www.csd.uwo.ca

    http://www.podniebni.zafriko.pl/str/samoloty_na_t

    http://www.aviastar.org/air/england/tarrant_tabor.php

    http://www.uh.edu/engines/epi2099.htm
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71917#253487Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Ještě jeden pohled - tentokrát odzadu.

    pramen - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/28/Tarrant_Tabor_2.jpg
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71917#373313Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Na doplnění ještě dvojice obrázků. Pramen uveden v komentáři.

    pramen - http://flyingmachines.ru/Images7/Flight/1919/627-1

    pramen - http://flyingmachines.ru/Images7/Flight/1919/592-1.jpg Originální komentář konstatuje, že se nejedná o tunel podzemky, ale pohled do trupu tohoto bombardéru :-)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71917#420805Verze : 0
    MOD