Bristol 148

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Bristol 148

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Bristol 148 Bristol 148
    Originální název:
    Original Name:
    Bristol 148
    Kategorie:
    Category:
    víceúčelový bojový letoun multi-role combat aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1937-DD.MM.1938 Bristol Aeroplane Co. Ltd., Filton
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1937-DD.MM.1938
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2 prototypy
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    15.10.1937
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2018 kg 4450 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2381 kg 5250 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    12.19 m 40ft
    Délka:
    Length:
    9.45 m 31ft
    Výška:
    Height:
    3.2 m 10ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    25.55 m2 275 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Bristol Mercury IX o výkonu 656 kW
    třílistá kovová nastavitelná vrtule
    Bristol Mercury IX, power 880 hp
    three-blade variable-pitch propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    410.4 km/h v 0 m 255 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    346 km/h v 0 m 215 mph in 0 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9510 m 31200 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kulomet Browning ráže 7,7 mm
    1x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm


    227 kg pum
    2x fixed .303 Browning machine gun
    1x flexible .303 Lewis machine gun


    550 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    www.en.wikipedia.org
    http://www.airwar.ru/enc/other2/bristol148.html
    www.fr.wikipedia.org
    http://www.maltaaviationmuseum.com/engines.asp
    http://www.en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Mercury
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71959#253639Verze : 0
    Avatar
    Bristol Type 148


    Zdroje :
    www.aviastar.org
    http://www.airwar.ru/enc/other2/bristol148.html







    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71959#253640Verze : 0
    Avatar
    Bristol Type 148


    Historie :
    V roce 1935 vydalo britské ministerstvo letectví ( Air Ministry ) specifikaci A.39/34, ve které požadovalo jednomotorový víceúčelový letoun, schopný v případě potřeby, podporovat pozemní jednotky střelbou z palubních zbraní. Specifikace A.39/34 požadovala :
    1) rychlost letounu kolem 420 km/h
    2) možnost operovat na malých polních letištích
    3) schopnost bombardovat
    4) dobrou ovladatelnost při nízké rychlosti
    5) dobrý výhled z kabiny
    6) výzbroj letounu minimálně dvěma kulomety
    Na tuto specifikaci odpovědělo hned několik britských leteckých firem ( Hawker, Avro, Westland ) a také firma Bristol se svým projektem Type 148. Letecký konstruktér firmy Bristol, ing. Frank Barnwell, inspirovaný předchozí konstrukcí navrhl klasický dolnoplošný letoun. Vznikl tak jednomotorový dolnoplošný letoun, se zatahovacím hlavním podvozkem a pevným ocasním kolečkem. Letoun měl sloužit i jako pozorovací a proto konstruktér navrhl velkou prosklenou pilotní kabinu. V prosklené pilotní kabině bylo dostatek místa na umístnění radiostanice, fotografických přístrojů nebo kamery a na jejím konci střeleckého stanoviště. Prototyp měl být vyzbrojen dvojicí pevných kulometů a jedním pohyblivým kulometem , který by obsluhoval střelec na konci pilotní kabiny. V červnu 1935 objednalo ministerstvo letectví výrobu dvou prototypů. První prototyp označený číslem ( K 6551 ), poprvé vzlétl 15. října 1937 a pilotoval jej osvědčený zkušební pilot firmy C.F.Uwins. První vyrobený prototyp neměl při prvních zkušebních letech, ještě osazen pohyblivý kulomet. Při jednom ze zkušebních letů prototyp při přistání havaroval. Během oprav byl do prvního prototypu osazen nový a silnější motor typu Bristol Perseus XII o výkonu 905 koní. Druhý prototyp označený číslem ( K 6552 ), který byl mezitím vyroben, poháněl zase jiný motor a to typ Bristol Taurus II o výkonu 1 050 koní. Tento prototyp byl označen jako Type 148B a zalétán v květnu 1938. Ovšem krátce po těchto zkušebních letech, byl celý projekt zastaven a letoun se tak do sériové výroby nikdy nedostal.
    Letoun Bristol Type 148 byl jednomotorový víceúčelový dolnoplošník. Hlavní podvozek se zatahoval do křídel směrem k trupu, pevné ocasní kolečko bylo kryto elegatní aerodynamickou kapsou. První vyrobený prototyp poháněl devítiválcový hvězdicový motor Bristol Mercury IX o výkonu 880 koní. Prototyp dosahoval s tímto motorem maximální rychlosti 410 km/h. Výzbroj letoun sestávala ze dvou pevných kulometů Browning ráže 7,7 mm, umístněných v levém křídle a jednoho pohyblivého kulometu Browning ráže 7,7 mm, který ovládal střelec ze svého stanoviště na konci pilotní kabiny. Na malé závěsy pod křídly bylo možné umístnit lehké pumy o celkové hmotnosti 227 kg.



    Zdroje :
    www.en.wikipedia.org
    www.en.wikipedia.org
    http://www.airwar.ru/enc/other2/bristol148.html
    www.fr.wikipedia.org
    http://www.maltaaviationmuseum.com/engines.asp
    http://www.en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Mercury
    www.aviationarchive.org.uk
    http://www.en.wikipedia.org/wiki/Frank_Barnwell
    www.aviationarchive.org.uk
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71959#253638Verze : 0