Bristol 146

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Bristol 146

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Bristol 146 Bristol 146
    Originální název:
    Original Name:
    Bristol 146
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1937-DD.MM.1938 Bristol Aeroplane Co. Ltd., Filton
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1937-DD.MM.1938
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 prototyp ( druhý rozestavěn )
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    11.02.1938
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1489 kg 3283 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2087 kg 4600 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11.89 m 39ft
    Délka:
    Length:
    8.23 m 27ft
    Výška:
    Height:
    3.15 m 10ft 4in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    20.44 m2 220 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Bristol Mercury IX o výkonu 626 kW
    třílistá vrtule
    Bristol Mercury IX, power 840 hp
    three-blade propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    461.9 km/h v ? m 287 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    389.5 km/h v ? m 242 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    11613 m 38100 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    8x pevný kulomet Browning ráže 7,7 mm 8x fixed .303 Browning machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    www.aviastar.org
    www.csd.uwo.ca
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/bristol146.html
    http://www.en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Mercury
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71971#253723Verze : 0
    Avatar
    Bristol Type 146


    Historie :
    V listapadu 1934 vydalo britské ministerstvo letectví ( Air Ministry ) specifikaci F.5/34, ve které požadovalo jednomotorový stíhací letoun. Specifikace F.5/34 požadovala :
    1) maximální rychlost okolo 440 km/h ve výšce 4 500 m
    2) operační dosah 10 000 m
    3) zakrytou pilotní kabinu
    4) zatahovací podvozek
    5) výzbroj šesti až osmi kulomety se zásobou 300 nábojů na hlaveň
    Na tuto specifikaci odpovědělo několik britských leteckých továren se svými projekty (Martin-Baker MB-2 , Vickers Venom, Supermarine Spitfire Mk.I, Hawker Hurricane Mk.I) a také letecká továrna Bristol, v čele s konstruktérem ing. Frankem Barnwellem, projektem Type 146. Hlavní konstruktér ing. Frank Barnwell navrhl letoun klasické konstrukce, celokovový dolnoplošník se zatahovacím podvozkem. První prototyp, který byl vyroben se značným zpožděním až na přelomu let 1937 - 1938, poprvé vzlétl 11. února 1938 a pilotoval jej samozrějmě zkušební pilot firmy Cyril F. Uwins. První prototyp označený číslem ( K 5119 ) byl po prvních zkušebních letech na firemním letišti ve Filtonu, přelétnut na základnu v Martlesham Heath, kde byla umístněna zkušební základna AAEE ( Aeroplane Arnament Experimental Esthablisment ). Během zkušebních letů na této základně, první vyrobený prototyp havaroval a nakonec byl rozebrán. Po havárii prvního prototypu, začala stavba prototypu druhého, označeného číslem ( K 8088 ), ale ten nebyl dokončen. Už v průběhu vývoje a poté i během zkušebních letů bylo jasné, že projekt Type 146, nedosahuje výkonů konkurenčních projektů, a to hlavně projektů firem Supermarine a Hawker. Celý projekt byl proto zastaven a letoun tak zůstal jen ve fázi prototypu.
    Letoun Bristol Type 146 byl jednomotorový dolnoplošník, celokovové konstrukce ( výjimkou byla směrovka, která byla potažena plátnem ). Hlavní podvozek se zatahoval do křídel směrem k trupu, ocasní kolečko bylo pevné. Letoun poháněl devítiválcový hvězdicový motor Bristol Mercury IX o výkonu 840 koní. Letoun dosahoval s tímto motorem maximální rychlosti 462 km/h, rychlost cestovní byla 390 km/h. Výzbroj sestával celkem z osmi pevných kulometů Browning ráže 7,7 mm, umístněných po čtyřech v každém křídle.



    Zdroje :
    www.en.wikipedia.org
    http://www.en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Mercury
    www.aviastar.org
    www.aviationarchive.org.uk
    www.csd.uwo.ca
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/bristol146.html
    http://www.en.wikipedia.org/wiki/Frank_Barnwell


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71971#253722Verze : 1
    Avatar
    Bristol Type 146


    Zdroje :
    www.aviastar.org
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/bristol146.html





    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71971#253725Verze : 0
    Avatar
    Bristol Type 146


    Zdroje :
    www.aviastar.org



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71971#253724Verze : 0