Huff-Daland LB-1 Pegasus

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Huff-Daland LB-1 Pegasus

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Huff-Daland LB-1 Pegasus Huff-Daland LB-1 Pegasus
    Originální název:
    Original Name:
    Huff-Daland LB-1 Pegasus
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1923-DD.MM.1923 Huff-Daland Airplanes, Inc., Ogdenburg, New York
    DD.MM.1927-DD.MM.1927 Huff-Daland Airplanes, Inc., Bristol, Pennsylvania
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1923-DD.MM.1927
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 XLB-1 (23-1250)
    10 LB-1 (26-376/385)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    4
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    5631 1) kg 124151) lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    20.27 m 66ft 6in
    Délka:
    Length:
    14.07 3) m 46ft 2in3)
    Výška:
    Height:
    4.55 m 14ft 11in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    ? m2 ? ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Packard 2A-2540 o výkonu 597 kW
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Packard 2A-2540, power 800 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    193.1 3) km/h v 0 m 1203) mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    167.4 km/h v ? m 104 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3399 4) m 111504) ft
    Dolet:
    Range:
    692 5) km 4305) mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kulomet ráže 7,62 mm ve spodním křídle
    1x dvojitý pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,62 mm na hřbetě
    1x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,62 mm v podlaze

    1247 kg pum
    2x fixed .30 machine gun in the lower wing
    1x flexible .30 Lewis twin machine gun, ventral position
    1x flexible .30 Lewis machine gun, dorsal position

    2750 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    XLB-1 s motorem Packard 1A-2540:
    1) 4693 kg
    2) 14,43 m
    3) 194,7 km/h
    4) 4397 m
    5) 1513 km
    XLB-1, 800 hp Packard 1A-2540:
    1) 10346 lb
    2) 47ft 4in
    3) 121 mph
    4) 14425 ft
    5) 940 mi
    Zdroje:
    Sources:
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://joebaugher.com/usaf_bombers/lb1.html


    Prototyp XLB-1.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72023#461086Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Huff-Daland LB-1 Pegasus

    Málo známá továrna Huff-Daland z newyorského Ogdenburgu byla autorem prvního bombardéru kategorie LB (lehký bombardovací), navrženého C. T. Porterem pro americké armádní letectvo v roce 1923. Prototyp XLB-1 byl pouze jednomotorový, zvoleným motorem byl výkonný 597kW řadový motor Packard 1A-2540. Šlo o velký dvouplošník, s konstrukcí z ocelových trubek krytých plátnem. Ocasní plochy byly jednoduché. Osádka byla tříčlená, pilot a kopilot seděli vedle sebe za motorem a střelec měl svou pozici uprostřed hřbetu trupu. Letoun měl pumovnici, kde byly umístěny všechny bomby, zaměřování probíhalo skrze okno v podlaze pilotní kabiny. Na svou dobu moderní byl i podvozek s olejopneumatickými tlumiči.

    Veřejnosti byl XLB-1 poprvé předveden na Národních leteckých závodech, konajících se na Mitchel Field na Long Islandu. XLB-1 se účastnil závodů kategorie dopravních letadel, které vyhrál. Na základě prototypu bylo v roce 1925 objednáno devět strojů pro vojskové testy (desátý objednaný byl později zrušen). Dokončeny byly v červenci 1927 (kdy již firma sídlila v Bristolu), od prototypu se lišily motorem Packard 2A-2540 s chladičem přesunutým pod motor, čtvrtým členem osádky, který obsluhoval pohyblivý kulomet v podlaze trupu, a skoro dvojnásobnou nosností pum - 1247 kg oproti 680 kg prototypu. Tato dodatečná hmotnost se projevila na výkonech, hlavně na doletu. Firma pojmenovala svůj výtvor Pegasus, ovšem toto jméno nebylo armádou přijato.

    V době převzetí sériových strojů se ale již USAAC rozhodlo dát přednost dvoumotorové koncepci, která přeci jenom měla výhody ve větší bezpečnosti v případě poruchy jednoho motoru, a umožňovala umístit střelce/pumometčíka do přídě. Zkušenosti z testů LB-1 toto potvrdily a byly proto posledním jednomotorovými bombardéry USAAC. Staly se ovšem základem pro další vývoj, jednak v linii následujících, již dvoumotorových LB, jednak ve zvětšené podobě těžkého bombardéru HB-1.

    Zdroj:
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://home.att.net/~jbaugher2/lb1.html
    http://www.aerofiles.com/_huff.html
    http://en.wikipedia.org/wiki/Huff-Daland_LB-1
    http://www.airwar.ru/enc/bww1/lb1.html
    www.flightglobal.com



    http://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/060420-F-1234P-036.jpg
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72023#253895Verze : 0
    MOD