Keystone XLB-3A

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Keystone XLB-3A

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Keystone XLB-3A Keystone XLB-3A
    Originální název:
    Original Name:
    Keystone XLB-3A
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1927-DD.MM.1927 Keystone Aircraft Corp., Bristol, Pennsylvania
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1927-DD.MM.1927
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 (27-333)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2751 kg 6065 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    5299 kg 11682 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    20.27 m 66ft 6in
    Délka:
    Length:
    13.72 m 45ft
    Výška:
    Height:
    5.13 m 16ft 10in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    105.79 m2 1138.7 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-1340-1 Wasp o výkonu 306 kW
    dvoulistá kovová vrtule
    Pratt & Whitney R-1340-1 Wasp, power 410 hp
    two-bladed metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    908-1325 l 240-350 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    186.7 km/h v 0 m 116 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    149.7 km/h v ? m 93 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    2.8 m/s 550 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    11.3 min do 1524 m 11.3 min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3417 m 11210 ft
    Dolet:
    Range:
    875.5 km 544 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x dvojitý pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,62 mm na přídi
    1x dvojitý pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,62 mm na hřbetě
    1x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,62 mm v podlaze

    997 kg pum
    1x flexible .30 Lewis twin machine gun in nose
    1x flexible .30 Lewis twin machine gun, ventral position
    1x flexible .30 Lewis machine gun, dorsal position

    2200 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    http://joebaugher.com/usaf_bombers/lb3.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.nationalmuseum.af.mil
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72043#461113Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Huff-Daland LB-3

    Lehký bombardér Huff-Daland LB-1 byl armádním letectvem odmítnut hlavně kvůli nedůvěře v jeho jednomotorové uspořádání. Firma Huff-Daland (a konkrétně její šéfkonstruktér, James McDonnell, později zakladatel firmy McDonnell Aircraft) proto zkusila svůj bombardér překonstruovat pro dva motory menšího výkonu, čímž založila na meziválečné poměry úspěšnou řadu dvoumotorových dvouplošných bombadérů, které sloužily až do poloviny 30. let. První z těchto dvoumotorových strojů, Huff-Daland XLB-3 (označení LB-2 bylo přiděleno výrobku firmy Fokker-Atlantic) tedy místo původního motoru dostal dva řadové invertní motory Liberty V-1410-1, umístěné na dolní křídlo. Jednoduchá směrovka, převzatá z LB-1, byla doplněna pomocnými plochami na koncích výškovek, na přídi vznikl prostor pro druhého střelce a pumometčíka. Souběžně s LB-3 vznikl i prototyp XLB-5, který se lišil pouze použitím klasických motorů Liberty místo invertních.

    Prototyp XLB-3 byl dokončen někdy v době, kdy již firma Huff-Daland změnila majitele a stala se z ní Keystone Aircraft Corp. Proto se následující stroje řady LB vyráběly již pod novým jménem. LB-3 ovšem do sériové výroby nešel, experimentální invertní motory se neprokázaly jako vhodné a ještě před prvním startem byly nahrazeny dvěma hvězdicovými motory Pratt & Whitney R-1340-1, což způsobilo změnu označení na Keystone XLB-3A. Výkony této podoby byly slabší než původního jednomotorového stroje, a nepřesvědčily armádu k nákupu. Lépe se vedlo souběžně vyvíjenému LB-5, který se tak stal prvním bombardérem firmy Keystone.

    Zdroj:
    http://home.att.net/~jbaugher2/lb3.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://aerofiles.com/_huff.html

    Keystone XLB-3A. Zdroj: http://www.nationalmuseum.af.mil/factsheets/factsheet.asp?id=2428

    Huff-Daland XLB-3. Zdroj: http://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/060330-F-1234P-003.jpg
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72043#254035Verze : 0
    MOD