Keystone LB-5 Pirate

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Keystone LB-5 Pirate

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Keystone LB-5 Pirate Keystone LB-5 Pirate
    Originální název:
    Original Name:
    Keystone LB-5 Pirate
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1926-DD.12.1927 Huff-Daland Airplanes, Inc., Bristol, Pennsylvania
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1926-DD.12.1927
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 XLB-5 (26-208)
    10 LB-5 (27-335/344)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.12.1926 XLB-5
    Osádka:
    Crew:
    5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3186 kg 7024 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    5513 kg 12155 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    20.42 m 67ft
    Délka:
    Length:
    13.61 m 44ft 8in
    Výška:
    Height:
    5.13 m 16ft 10in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    105.79 m2 1138.7 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Liberty V-1650-3 o výkonu 313 kW
    dvoulistá kovová vrtule
    Liberty V-1650-3, power 420 hp
    two-bladed metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    757 l 200 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    172.2 km/h v 0 m 107 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    20 min do 1524 m 20 min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    2438 m 8000 ft
    Dolet:
    Range:
    700.1 km 435 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x dvojitý pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,62 mm na přídi
    1x dvojitý pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,62 mm na hřbetě
    1x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,62 mm v podlaze

    1048 kg pum
    1x flexible .30 Lewis twin machine gun in nose
    1x flexible .30 Lewis twin machine gun, ventral position
    1x flexible .30 Lewis machine gun, dorsal position

    2312 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    http://joebaugher.com/usaf_bombers/lb5.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.americancombatplanes.com


    Huff-Daland XLB-5
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72047#461261Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Keystone LB-5 Pirate

    Současně s prototypem Huff-Daland LB-3 byl vyvíjen i obdobný letoun se dvěma klasickými motory Liberty místo invertních na LB-3. Huff-Daland XLB-5 (označení LB-4 bylo přiděleno stroji firmy Martin) byl druhému stroji velmi podobný, lišil se v podstatě jen výše zmíněnými motory. Tato podoba se ukázala vhodnější než LB-3 i LB-3A a jeho výkony dokázaly konečně natolik zaujmout armádu, aby si objednala sériovou výrobu deseti kusů. Zatímco prototyp měl jednoduchou směrovku, sériové stroje dostaly ještě dvě pomocné plochy, obdobně jako XLB-3A, a měly o 15 cm větší rozpětí. Armáda je převzala na Langley Field mezi srpnem a prosincem 1927 a nasazeny u 2. bombardovací skupiny.

    Již brzy po dodání prvních strojů se LB-5 zúčastnily akce, která byla asi vrcholem jejich kariéry, náletu na most přes řeku Pee Dee. Tento silniční betonový most byl postaven v roce 1925, o dva roky později ale bylo rozhodnuto o stavbě přehrady, která měla stejné území zaplavit, a most tak byl státem Severní Karolina určen k demolici. Na konci prosince 1927 provedla 2. bombardovací skupina několikadenní cvičení, při kterém její LB-5 po boku starších NBS-1 opakovaně v různých formacích na most útočily, za použití nejprve 136kg bomb a nakonec 500kg bomb, přičemž jen ty poslední měly na moderní konstrukci požadovaný účinek a most zničily. LB-5 přes své rychlé zastarání sloužily ještě na počátku 30. let, společně s upravenou verzí LB-5A a následníky LB-6 a LB-7. Firma dala LB-5 bojové jméno Pirate, to ovšem nebylo armádou nikdy používáno.

    Zdroj:
    http://home.att.net/~jbaugher2/lb5.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.csd.uwo.ca
    http://www.airwar.ru/enc/bww1/lb5.html


    Keystone LB-5


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72047#254098Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Pohled do továrny Keystone v Bristolu s rozestavěným LB-5 27-336 v popředí.


    www.nationalmuseum.af.mil



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72047#461263Verze : 0
    MOD