Huff-Daland XHB-1 Cyclops

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Huff-Daland XHB-1 Cyclops

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Huff-Daland XHB-1 Cyclops Huff-Daland XHB-1 Cyclops
    Originální název:
    Original Name:
    Huff-Daland XHB-1 Cyclops
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1926-DD.MM.1926 Huff-Daland Airplanes, Inc., Bristol, Pennsylvania
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1926-DD.MM.1926
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 (26-201)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    4
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3660 kg 8070 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    7638 kg 16838 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    25.78 m 84ft 7in
    Délka:
    Length:
    18.16 m 59ft 7in
    Výška:
    Height:
    5.23 m 17ft 2in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    153.15 m2 1648.5 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Packard 2A-2540 o výkonu 587 kW Packard 2A-2540, power 787 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    1560 l 412 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    175.4 km/h v 0 m 109 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4572 m 15000 ft
    Dolet:
    Range:
    1126.5 km 700 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kulomet Browning ráže 7,62 mm ve spodních křídlech
    1x pohyblivý dvojitý kulomet Lewis ráže 7,62 mm na hřbetě
    1x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,62 mm v podlaze

    1814 kg bomb
    2x .30 Browning machine gun in the wing
    1x flexible .30 twin Lewis machine gun, dorsal position
    1x flexible .30 Lewis machine gun, ventral position

    4000 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    http://joebaugher.com/usaf_bombers/hb1.html
    www.americancombatplanes.com
    www.nationalmuseum.af.mil







    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72061#460927Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Huff-Daland XHB-1 Cyclops

    Projekt těžkého bombardéru HB-1 Cyclops byl zahájen ještě před dokončením prototypu XLB-1, ze kterého konstrukčně vycházel. Šlo o velký jednomotorový bombardér, který byl z velké části pouze zvětšeninou LB-1, lišil se především dvoupříhradovými křídly s celokovovou konstrukcí. Původně byl pro jeho pohon plánován nový motor s válci do X a výkonem 1200 koní, vyvíjený technickým oddělením letectva na McCook Field. Ten ovšem nakonec nebyl k dispozici, a továrna se musela spokojit s Packardem 2A-2540, použitým i u sériových LB-1. Osádka byla čtyřčlenná, kromě pilota a kopilota zahrnovala také střelce se dvěma kulomety ve hřbetním střelišti a střelce-pozorovatele na zatahovatelné platformě na břiše letadla. Kromě toho byly dva kulomety Browning umístěny v dolních křídlech a stroj mohl nést až 1814 kg pum. Dokončený byl v říjnu 1926. Už v dubnu ale armáda rozhodla, že jednomotorové bombardéry nejsou dostatečně bezpečné pro dlouhé lety a navíc umožňují na příď umístit dalšího střelce a pumometčíka. HB-1 proto nebyl objednán, příliš tomu nepomohla ani závada na motoru, která donutila bombardér při jeho prvním letu k nouzovému přistání 800 metrů od daytonského letiště. Jako u všech ostatních bombardérů Huff-Daland, jméno Cyclops nebylo armádou používáno a bylo pouze firemní. Podobně jako u LB-1 a LB-3 se firma pokusila předělat HB-1 na dvoumotorový typ a vytvořila tak bombardér B-1.


    Zdroj:
    http://home.att.net/~jbaugher2/hb1.html
    http://www.airwar.ru/enc/bww1/hb1.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://aerofiles.com/_huff.html

    Výzbroj XHB-1 - střeliště na hřbetě a vyklápěcí dveře s dalším kulometem v podlaze. Zdroj: http://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/060420-F-1234P-042.jpg

    http://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/060420-F-1234P-039.jpg
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72061#254204Verze : 0
    MOD