Keystone B-4A

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Keystone B-4A

Keystone Y1B-4

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Keystone B-4A Keystone B-4A
    Originální název:
    Original Name:
    Keystone B-4A
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.06.1931-DD.04.1932 Keystone Aircraft Corp., Bristol, Pennsylvania
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.06.1931-DD.06.1931 Y1B-4
    DD.01.1932-DD.04.1932 B-4A
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    5 Y1B-4 (30-344/348)
    25 B-4A (32-117/141)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3495 kg 7940 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    5875 kg 13209 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    22.78 m 74ft 9in
    Délka:
    Length:
    14.88 m 48ft 10in
    Výška:
    Height:
    4.8 m 15ft 9in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    106.37 m2 1145 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-1860-7 Hornet o výkonu 391 kW
    třílistá kovová vrtule
    Pratt & Whitney R-1860-7 Hornet, power 525 hp
    three-bladed metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    183.5 km/h v 0 m 121 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    157.7 km/h v ? m 103 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    3.3 m/s 690 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    9.4 min do 1524 m 8.6 min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3871 m 14000 ft
    Dolet:
    Range:
    1384 km 855 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý kulomet Browning ráže 7,62 mm na přídi
    1x pohyblivý kulomet Browning ráže 7,62 mm na hřbetě
    1x pohyblivý kulomet Browning ráže 7,62 mm v podlaze


    1134 kg pum
    1x flexible .30 Browning machine gun in nose
    1x flexible .30 Browning machine gun, ventral position
    1x flexible .30 Browning machine gun, dorsal position


    2500 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    http://joebaugher.com/usaf_bombers/lb13.html
    http://joebaugher.com/usaf_bombers/b4.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.americancombatplanes.com


    Tři stroje 5. smíšené skupiny vzlétají z Luke Field na Fordově ostrově, Havaj 1933. V pozadí přístav Pearl Harbor.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72068#461832Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Keystone B-4A

    Někdy v době, kdy americké letectvo objednávalo sérii bombardérů LB-10A, objednalo také sedm strojů označených jako LB-13 a také vycházejících z prototypu LB-10. Konstrukčně byly naprosto shodné s LB-10A, rozdíl představovaly tradičně motory, v tomto případě Pratt & Whitney GR-1690. Brzy poté ale došlo ke změně objednávky, byly vyměneny jednak motory, jednak se podle nového systému změnilo i označení letounů. Pět z původních sedmi bylo přejmenováno na Y1B-4 (tj. čtvrtý bombardovací typ, Y1 znamená, že byl zaplacen z mimořádných fondů "F1") a novými motory se staly Pratt & Whitney R-1860-7 Hornet B. Zbylé dva stroje byly dokončeny jako Y1B-6. Kromě této zkušební série byl na standard Y1B-4 přestavěn také první z B-3A, 30-281 (B-3A bylo podle nového systému označení pro LB-10A).

    Y1B-4 byly dokončeny v červnu 1931, krátce předtím, 28. dubna, bylo objednáno i 25 sériových strojů označených B-4A. Rozdíly mezi B-4A a Y1B-4 byly minimální, snad jen některé ze zkušební série měly vrtule dvoulisté a sériové stroje třílisté, a ve výzbroji - Y1B-4 měly pravděpodobně ještě kulomety Lewis. Série byla postavena na počátku roku 1932 a byly to poslední bombardéry postavené u firmy Keystone, která ještě toho roku ukončila provoz. B-4 byly používány u 9. a 31. letky 7. bombardovací skupiny na základně March Field v Kalifornii, a další se dostaly k jednotkám na Filipínách a Havaji. Již od roku 1934 byly postupně přesunovány k průzkumným a pozorovacím účelům, kde ale vydržely až do počátku 40. let.

    www.americancombatplanes.com
    http://home.att.net/~jbaugher2/lb13.html
    http://home.att.net/~jbaugher2/b4.html
    http://www.airwar.ru/enc/bww1/b4.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.nationalmuseum.af.mil


    Keystone B-4A zaparkovaný na letišti v San José, ostrov Mindoro, Filipíny.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72068#254283Verze : 0
    MOD