Keystone XB-1 Super Cyclops

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Keystone XB-1 Super Cyclops

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Keystone XB-1B Super Cyclops Keystone XB-1B Super Cyclops
    Originální název:
    Original Name:
    Keystone XB-1B Super Cyclops
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.08.1927-DD.MM.1927 Keystone Aircraft Corp., Bristol, Pennsylvania
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.08.1927-DD.MM.1927
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 (27-334)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    24.08.1927
    Osádka:
    Crew:
    5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    4292 kg 9462 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    7484 kg 16500 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    7729 kg 17039 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    25.91 m 85ft
    Délka:
    Length:
    18.9 1) m 62ft1)
    Výška:
    Height:
    5.87 m 19ft 3in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    149.02 m2 1604 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Curtiss V-1570-5 Conqueror o výkonu 447 kW
    Curtiss V-1570-5 Conqueror, power 600 hp
    two-bladed metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    1680 l 444 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    188.3 1) km/h v 0 m 1171) mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4572 m 15000 ft
    Dolet:
    Range:
    1126.5 km 700 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý dvojitý 7,7mm kulomet Lewis v předním střelišti
    1x pohyblivý dvojitý 7,7mm kulomet Lewis v motorových gondolách

    1134 kg pum, na krátké vzdálenosti 1814 kg bomb
    1x flexible twin .30 Lewis machine gun in nose
    1x flexible twin .30 Lewis machine gun each engine nacelle

    2500 lb of bombs, 4000 lb for short distances
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    XB-1 s 380kW motory Packard 2A-1530:
    1) 18,75 m
    2) 160,9 km/h
    XB-1, 510 hp Packard 2A-1530s:
    1) 61ft 6in
    2) 100 mph
    Zdroje:
    Sources:
    Jones, LLoyd S. U.S. Bombers. Aero Publishers, Inc. Fallbrook 1974.
    http://joebaugher.com/usaf_bombers/b1.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.americancombatplanes.com


    Keystone XB-1



    Pozdější podoba střeliště v motorové gondole.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72073#461406Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Po neúspěchu s bombardérem HB-1 se firma Huff-Daland pokusila o stejné řešení, jaké použila u LB-1 - přestavět zamítnutý jednomotorový typ na dvoumotorový a pokusit se znovu o zakázku. Nový prototyp, který podle nového systému značení začal řadu bombardérů B, XB-1, byl původně poháněn dvěma motory Packard 2A-1530 o výkonu 375 kW a poprvé vzlétl na firemním letišti u Bristolu 24. srpna 1927, pilotován poručíkem Frankem Tyndallem. Rozdílů mezi HB-1 a B-1 ovšem bylo víc, nový stroj také měl dvojitý ocas a kvůli zlepšení obrazy zadní hemisféry byla do zadních částí motorových gondol umístěna otevřená střeliště. Další střeliště bylo v přídi, tvarově podobné přídím strojů řady LB.

    Výkonově nedostačující motory Packard byly později zaměněny za nové Curtissy Conqueror V-1570-5, prototyp byl kvůli tomu přejmenován na XB-1B. V této podobě se stroj účastnil konkursu proti Curtissu B-2 Condor, Sikorskému S-37B Guardian a Atlantic-Fokker XLB-2. Zaslouženě vyhrál Curtiss, který měl při stejných motorech stejnou nosnost a dolet a přitom dosahoval o skoro 25 km/h vyšší rychlosti. V únoru 1928 byl sice objednán pro sériovou výrobu nejprve menší a lacinější Keystone LB-6, o několik měsícu později ale byla uzavřena zakázka i na Curtissův stroj, a tak padly poslední naděje na výrobu B-1.

    Zdroj:
    http://home.att.net/~jbaugher2/b1.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://www.airwar.ru/enc/bww1/b1.html
    http://earlyaviators.com/etyndall.htm

    Keystone XB-1B, motor Conqueror.




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72073#254291Verze : 0
    MOD