Curtiss B-2 Condor

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Curtiss B-2 Condor

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss B-2 Condor Curtiss B-2 Condor
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss B-2 Condor
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.03.1928-DD.01.1930 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.03.1928-DD.01.1930
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 XB-2 (26-211)
    12 B-2 (28-398/399, 29-28/37)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.09.1927
    Osádka:
    Crew:
    5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    4100 kg 9039 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    7492 kg 16516 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    27.43 m 90ft
    Délka:
    Length:
    14.48 m 47ft 6in
    Výška:
    Height:
    4.95 m 16ft 3in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    139.26 m2 1499 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Curtiss V-1570-7 o výkonu 470 kW
    třílistá vrtule
    Curtiss V-1570-7, power 630 hp
    three-blade propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    1681 l 444 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    212.4 km/h v 0 m 132 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    183.5 km/h v ? m 114 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    4.3 m/s 850 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6.8 min do 1524 m 6.8 min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5212 m 17100 ft
    Dolet:
    Range:
    1255.3 km 780 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x dvojitý 7,62mm Lewis kulomet v přídi
    1x dvojitý 7,62mm kulomet v zádi každé motorové gondoly

    1138-1814 kg bomb
    1x twin .30 Lewis machine gun in the nose
    1x twin .30 Lewis machine gun on each aft engine nacelle

    2508-4000 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Prototyp Curtiss XB-2 vznikl na základě zkušeností s výrobou bombardéru Martin MB-2 a přímo z Martinu odvozeného typu Curtiss XNBS-4. Hlavním rozdílem bylo použití konstrukce z ocelových trubek místo původní dřevěné a motory Curtiss Conqueror místo Liberty, braných ještě z válečných přebytků. V roce 1926 byla objednána armádou stavba prototypu, který poprvé vzlétl v září 1927. XB-2 měl dvojité ocasní plochy a další z novinek, použitých při jeho návrhu, představovaly dvě střeliště, umístěná v zádi motorových gondol. Podobné uspořádání bylo použito i na konkurenčním Keystone B-1. Další střeliště bylo v přídi a každé mělo dvojitý kulomet Lewis. XB-2 se účastnil konkurzu proti Keystone XB-1B, Keystone XLB-6, Sikorskému S-37B a Atlantic-Fokker XLB-2. Armádní výbor hned v únoru 1928 zamítl XB-1B, XLB-2 a S-37, ovšem nedokázal se rozhodnout mezi XB-2 a XLB-6. XB-2 mělo lepší výkony, ale XLB-6 stálo jen 24,750 dolarů, zatímco XB-2 třikrát tolik. Nakonec byl vybrán levnější a skladnější Keystone, ovšem 23. června 1928 Curtiss dostal objednávku na dva B-2 a dalších deset strojů následovalo v dalším roce.
    Tyto stroje byly armádě dodány mezi květnem 1929 a lednem 1930 a od prototypu se lišily třílistými vrtulemi a poněkud kratšími chladiči. Jeden B-2 byl vybaven dvojím řízením a přeznačen na B-2A. Vývoj letectva byl ovšem v této době natolik rychlý, že B-2 velice brzy zastaraly a od roku 1934 byly vařazovány. Poslední B-2 byl zmíněn v červenci 1936. Na bázi B-2 vzniklo dopravní letadlo Curtiss Model 18. B-2 byl posledním bombardérem, vytvořeným u Curtisse, od této chvíle se firma soustředila jen na stíhačky.
    -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    http://www.joebaugher.com/usaf_bombers/b2.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://www.aerofiles.com/_curt.html
    http://www.airwar.ru/enc/bww1/b2.html




    http://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/060421-F-1234P-003.jpg
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72089#254316Verze : 0
    MOD