Název: Name: | Curtiss B-2 Condor | Curtiss B-2 Condor |
Originální název: Original Name: | Curtiss B-2 Condor | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.03.1928-DD.01.1930 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1928-DD.01.1930 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 XB-2 (26-211) 12 B-2 (28-398/399, 29-28/37) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.09.1927 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4100 kg | 9039 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7492 kg | 16516 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 27.43 m | 90ft |
Délka: Length: | 14.48 m | 47ft 6in |
Výška: Height: | 4.95 m | 16ft 3in |
Plocha křídla: Wing Area: | 139.26 m2 | 1499 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Curtiss V-1570-7 o výkonu 470 kW třílistá vrtule | Curtiss V-1570-7, power 630 hp three-blade propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1681 l | 444 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 212.4 km/h v 0 m | 132 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 183.5 km/h v ? m | 114 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 4.3 m/s | 850 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6.8 min do 1524 m | 6.8 min to 5000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5212 m | 17100 ft |
Dolet: Range: | 1255.3 km | 780 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x dvojitý 7,62mm Lewis kulomet v přídi 1x dvojitý 7,62mm kulomet v zádi každé motorové gondoly 1138-1814 kg bomb | 1x twin .30 Lewis machine gun in the nose 1x twin .30 Lewis machine gun on each aft engine nacelle 2508-4000 lb of bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Prototyp Curtiss XB-2 vznikl na základě zkušeností s výrobou bombardéru Martin MB-2 a přímo z Martinu odvozeného typu Curtiss XNBS-4. Hlavním rozdílem bylo použití konstrukce z ocelových trubek místo původní dřevěné a motory Curtiss Conqueror místo Liberty, braných ještě z válečných přebytků. V roce 1926 byla objednána armádou stavba prototypu, který poprvé vzlétl v září 1927. XB-2 měl dvojité ocasní plochy a další z novinek, použitých při jeho návrhu, představovaly dvě střeliště, umístěná v zádi motorových gondol. Podobné uspořádání bylo použito i na konkurenčním Keystone B-1. Další střeliště bylo v přídi a každé mělo dvojitý kulomet Lewis. XB-2 se účastnil konkurzu proti Keystone XB-1B, Keystone XLB-6, Sikorskému S-37B a Atlantic-Fokker XLB-2. Armádní výbor hned v únoru 1928 zamítl XB-1B, XLB-2 a S-37, ovšem nedokázal se rozhodnout mezi XB-2 a XLB-6. XB-2 mělo lepší výkony, ale XLB-6 stálo jen 24,750 dolarů, zatímco XB-2 třikrát tolik. Nakonec byl vybrán levnější a skladnější Keystone, ovšem 23. června 1928 Curtiss dostal objednávku na dva B-2 a dalších deset strojů následovalo v dalším roce. Tyto stroje byly armádě dodány mezi květnem 1929 a lednem 1930 a od prototypu se lišily třílistými vrtulemi a poněkud kratšími chladiči. Jeden B-2 byl vybaven dvojím řízením a přeznačen na B-2A. Vývoj letectva byl ovšem v této době natolik rychlý, že B-2 velice brzy zastaraly a od roku 1934 byly vařazovány. Poslední B-2 byl zmíněn v červenci 1936. Na bázi B-2 vzniklo dopravní letadlo Curtiss Model 18. B-2 byl posledním bombardérem, vytvořeným u Curtisse, od této chvíle se firma soustředila jen na stíhačky. | - |
Zdroje: Sources: | Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8. Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964. http://www.joebaugher.com/usaf_bombers/b2.html www.nationalmuseum.af.mil www.nationalmuseum.af.mil http://www.aerofiles.com/_curt.html http://www.airwar.ru/enc/bww1/b2.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Curtiss B-2 Condor |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.nationalmuseum.af.mil