Sikorsky S-37

     
Název:
Name:
Sikorsky S-37B Sikorsky S-37B
Originální název:
Original Name:
Sikorsky S-37B
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.MM.1927 Sikorsky Manufacturing Corp., New York, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.MM.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 S-37-1
1 S-37-2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3989 kg 8794 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6853 kg 15109 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
30.48 m 100ft
Délka:
Length:
13.72 m 45ft
Výška:
Height:
4.93 m 16ft 2in
Plocha křídla:
Wing Area:
99.78 m2 1074 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1690 Hornet o výkonu 391 kW Pratt & Whitney R-1690 Hornet, power 525 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1325-2082 l 35,-550 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
173.8 2) km/h v ? m 1082) mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
2.8 m/s 546 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3901 m 12800 ft
Dolet:
Range:
925.4 km 575 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý dvojitý 7,62mm kulomet Lewis v předním střelišti
1x pohyblivý dvojitý 7,62mm kulomet Lewis na hřbetě
1x pohyblivý 7,62mm kulomet v podlaze
1x flexible twin .30 Lewis machine gun in nose
1x flexible twin .30 Lewis machine gun amidships
1x flexible .30 machine gun in the fuselage
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Jako osmnáctimístný dopravní:
1) 3540 kg
2) 209,2 mp/h
3) 4724 m
As 18 seat passenger plane:
1) 7804 lb
2) 130 mph
3) 15500 ft
Zdroje:
Sources:
www.americancombatplanes.com
http://www.airwar.ru/enc/cw1/s37.html

Sikorsky S-37 - Příď S-37-1 v jeho dopravní podobě.

Příď S-37-1 v jeho dopravní podobě.
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-S-37-t72093#458589 Verze : 0
Sikorsky S-37


Na konci roku 1926 začala firma Sikorsky práce na dvoumotorovém stroji pro transatlantický přelet, který chtěl provést René Fonck. Na jaře 1927 bylo letadlo připraveno, šlo o dvouplošník se dvěma motory Gnome-Rhône Jupiter a spodním křídlem menšího rozpětí než mělo horní. Nezvyklá (i když v této době bylo těžké najít nějaký standard...) byla směrovka, dvojitá, umístěná na vodorovné ocasní ploše, s třetí umístěnou na trupu za ní. Zatímco byl stroj "Ville de Paris" testován, 21. května 1927 přelet Atlantiku uskutečnil Charles Lindbergh a Fonck se svých plánů vzdal. Letadlo bylo odprodáno letecké společnosti American International Airways, přestavěn na osmnáctmístný dopravní s motory Pratt & Whitney R-1690 Hornet o výkonu 391 kW a nasazen na trase ze Santiaga de Chile do Buenos Aires až do roku 1930, kdy byl sešrotován.


V roce 1927 byl postaven také druhý kus, označený S-37-2 či S-37B. Vznikl ve finanční spolupráci s firmou Consolidated pro soutěž amerického vojenského letectva o nový bombardovací letoun. S-37B byl propagován pod jménem Consolidated-Sikorsky Guardian. Tento druhý stroj se lišil pozměněnou přídí se stanovištěm pumometčíka, který také ovládal přední pohyblivý kulomet, a na hřbetě trupu se objevilo druhé obvyklé střeliště, jehož střelec měl k dispozici také třetí kulomet v podlaze pod ním. Část trupu za výškovkou byla odstraněna a zmizela tak také třetí směrovka. Měl motory Pratt & Whitney R-1690 Hornet, a dosahoval maximální rychlosti 174 km/h. Nosností, rychlostí ani doletem se konkurentům, Curtissu XB-2, Keystone XB-1B a Fokkeru XLB-2, nevyrovnal, byl o skoro půl tuny těžší než se předpokládalo a Consolidated stavbu odmítl zaplatit a ukončil spolupráci. V roce 1929 byl přestavěn na jednadvacetimístný dopravní letoun S-37-2 s motory Hornet o výkonu 503 kW a nakonec s motory Jupiter, které zbyly po S-37-1, pravděpodobně ale zůstal továrně. V roce 1934 byl opět přestavěn, dostal plovákový podvozek a měl být použit skupinou amerických letců při cestě kolem světa. Let z Chicaga do Chicaga měl proběhnout ve spolupráci s Rusy a byl určen k upevnění obchodních vztahů se SSSR. Ještě v roce 1934 byl ale S-37-2 zničen při havárii na moři a z pokusu sešlo.


Zdroj:
http://www.airwar.ru/enc/cw1/s37.html
http://www.aviastar.org/air/usa/sik_s-37.php
http://aerofiles.com/_sik.html
www.geocities.com
http://www.wingnet.org/rtw/RTW002L.HTM

Sikorsky S-37 - Sikorsky S-37-2. Zdroj:
http://www.airwar.ru/image/idop/cw1/s37/s37-3.jpg

Sikorsky S-37-2. Zdroj:
http://www.airwar.ru/image/idop/cw1/s37/s37-3.jpg

Sikorsky S-37 - Sikorsky S-37B. Zdroj: 
http://www.aviastar.org/air/usa/sik_s-37.php

Sikorsky S-37B. Zdroj:
http://www.aviastar.org/air/usa/sik_s-37.php

Sikorsky S-37 - Sikorsky S-37-1, Zdroj: 
http://aerofiles.com/sik-s371.jpg

Sikorsky S-37-1, Zdroj:
http://aerofiles.com/sik-s371.jpg

URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-S-37-t72093#254323 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více