Sikorsky S-37

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Sikorsky S-37

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Sikorsky S-37B Sikorsky S-37B
    Originální název:
    Original Name:
    Sikorsky S-37B
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1927-DD.MM.1927 Sikorsky Manufacturing Corp., New York, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1927-DD.MM.1927
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 S-37-1
    1 S-37-2
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3989 kg 8794 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    6853 kg 15109 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    30.48 m 100ft
    Délka:
    Length:
    13.72 m 45ft
    Výška:
    Height:
    4.93 m 16ft 2in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    99.78 m2 1074 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-1690 Hornet o výkonu 391 kW Pratt & Whitney R-1690 Hornet, power 525 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    1325-2082 l 35,-550 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    173.8 2) km/h v ? m 1082) mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    2.8 m/s 546 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3901 m 12800 ft
    Dolet:
    Range:
    925.4 km 575 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý dvojitý 7,62mm kulomet Lewis v předním střelišti
    1x pohyblivý dvojitý 7,62mm kulomet Lewis na hřbetě
    1x pohyblivý 7,62mm kulomet v podlaze
    1x flexible twin .30 Lewis machine gun in nose
    1x flexible twin .30 Lewis machine gun amidships
    1x flexible .30 machine gun in the fuselage
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    Jako osmnáctimístný dopravní:
    1) 3540 kg
    2) 209,2 mp/h
    3) 4724 m
    As 18 seat passenger plane:
    1) 7804 lb
    2) 130 mph
    3) 15500 ft
    Zdroje:
    Sources:
    www.americancombatplanes.com
    http://www.airwar.ru/enc/cw1/s37.html


    Příď S-37-1 v jeho dopravní podobě.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72093#458589Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Sikorsky S-37


    Na konci roku 1926 začala firma Sikorsky práce na dvoumotorovém stroji pro transatlantický přelet, který chtěl provést René Fonck. Na jaře 1927 bylo letadlo připraveno, šlo o dvouplošník se dvěma motory Gnome-Rhône Jupiter a spodním křídlem menšího rozpětí než mělo horní. Nezvyklá (i když v této době bylo těžké najít nějaký standard...) byla směrovka, dvojitá, umístěná na vodorovné ocasní ploše, s třetí umístěnou na trupu za ní. Zatímco byl stroj "Ville de Paris" testován, 21. května 1927 přelet Atlantiku uskutečnil Charles Lindbergh a Fonck se svých plánů vzdal. Letadlo bylo odprodáno letecké společnosti American International Airways, přestavěn na osmnáctmístný dopravní s motory Pratt & Whitney R-1690 Hornet o výkonu 391 kW a nasazen na trase ze Santiaga de Chile do Buenos Aires až do roku 1930, kdy byl sešrotován.


    V roce 1927 byl postaven také druhý kus, označený S-37-2 či S-37B. Vznikl ve finanční spolupráci s firmou Consolidated pro soutěž amerického vojenského letectva o nový bombardovací letoun. S-37B byl propagován pod jménem Consolidated-Sikorsky Guardian. Tento druhý stroj se lišil pozměněnou přídí se stanovištěm pumometčíka, který také ovládal přední pohyblivý kulomet, a na hřbetě trupu se objevilo druhé obvyklé střeliště, jehož střelec měl k dispozici také třetí kulomet v podlaze pod ním. Část trupu za výškovkou byla odstraněna a zmizela tak také třetí směrovka. Měl motory Pratt & Whitney R-1690 Hornet, a dosahoval maximální rychlosti 174 km/h. Nosností, rychlostí ani doletem se konkurentům, Curtissu XB-2, Keystone XB-1B a Fokkeru XLB-2, nevyrovnal, byl o skoro půl tuny těžší než se předpokládalo a Consolidated stavbu odmítl zaplatit a ukončil spolupráci. V roce 1929 byl přestavěn na jednadvacetimístný dopravní letoun S-37-2 s motory Hornet o výkonu 503 kW a nakonec s motory Jupiter, které zbyly po S-37-1, pravděpodobně ale zůstal továrně. V roce 1934 byl opět přestavěn, dostal plovákový podvozek a měl být použit skupinou amerických letců při cestě kolem světa. Let z Chicaga do Chicaga měl proběhnout ve spolupráci s Rusy a byl určen k upevnění obchodních vztahů se SSSR. Ještě v roce 1934 byl ale S-37-2 zničen při havárii na moři a z pokusu sešlo.


    Zdroj:
    http://www.airwar.ru/enc/cw1/s37.html
    http://www.aviastar.org/air/usa/sik_s-37.php
    http://aerofiles.com/_sik.html
    www.geocities.com
    http://www.wingnet.org/rtw/RTW002L.HTM


    Sikorsky S-37-2. Zdroj: http://www.airwar.ru/image/idop/cw1/s37/s37-3.jpg

    Sikorsky S-37B. Zdroj: http://www.aviastar.org/air/usa/sik_s-37.php

    Sikorsky S-37-1, Zdroj: http://aerofiles.com/sik-s371.jpg
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72093#254323Verze : 0
    MOD