Gallaudet DB-1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Gallaudet DB-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Gallaudet DB-1B Gallaudet DB-1B
    Originální název:
    Original Name:
    Gallaudet DB-1B
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1921-DD.MM.1923 Gallaudet Aircraft Corp., East Greenwich, Rhode Island
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1921-DD.MM.1923
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 DB-1 (AS64238)
    1 DB-1B (AS64239)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    01.08.1923
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2295 kg 5060 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3901 1) kg 86001) lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    20.29 2) m 66ft 7in2)
    Délka:
    Length:
    12.95 3) m 42ft 6in3)
    Výška:
    Height:
    3.84 m 12ft 7in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    63.55 m2 684 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Engineering Division W-1-A Engineering Division W-1-A, power 700 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    939 l 248 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    204.4 km/h v 0 m 127 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    3.6 m/s 706 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4084 m 13400 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný 7,62mm kulomet Browning v přídi
    1x dvojitý pohyblivý 7,62mm kulomet Lewis
    1x pohyblivý 7,62mm kulomet Lewis v podlaze

    272 kg bomb
    1x fixed .30 Browning machine gun
    1x twin flexible .30 Lewis machine gun
    1x flexible .30 Lewis machine gun in the belly

    600 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    DB-1:
    1) 5062 kg
    2) 20,42 m
    3) 13,41 m
    DB-1:
    1) 11160 lb
    2) 67 ft
    3) 44 ft
    Zdroje:
    Sources:
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://www.americancombatplanes.com/gax_2.html
    http://aerofiles.com/_ga.html



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72096#454535Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Gallaudet DB-1
    V roce 1919 americké armádní letectvo vytvořilo patnáct kategorií, podle kterých označovalo svoje letouny, tři z nich byly bombardovací - DB (denní bombardovací), NBS (noční bombardovací, malé vzdálenosti) a NBL (noční bombardovací, dálkový). 24. prosince 1920 armáda objednala od firmy Gallaudet stroj, spadající do první z těchto kategorií a ovlivněný úspěšnými Junkersovými F.13. Šlo o celokovový jednomotorový dolnoplošník velmi moderní konstrukce, které slibovaly nosnost 270 kg pum při rychlosti až 232 km/h. První z objednaných dvou prototypů armáda převzala 5. prosince 1921, ukázal se ale být o skoro tunu těžší než se původně počítalo, a během pozemních testů se zdeformoval duralový potah křidélek, takže nebyl uznán za bezpečný pro vzlet a sloužil pouze zátěžovým testům. Druhý z prototypů byl dokončen jako podstatně odlehčený DB-1B, s kostrou ze svařovaných trubek a zadní částí trupu, částí křídel a ovládacími plochami potaženými plátnem. Pumy byly uloženy v pumovnici nacházející se mezi hřbetním střelištěm a pilotním prostorem, v přídi se nacházel pevný kulomet Browning a kromě pohyblivého dvojčete Lewis střelec ovládal také jeden kulomet umístěný v podlaze. Po důkladném testování tento stroj 1. srpna 1923 vzlétl, objevovaly se ale postupně další problémy, které vycházely z nevyzkoušené technologie. letové zkoušky byly ukončeny v květnu 1924, a protože se problémy nepodařilo vyřešit, projekt DB-1 byl ukončen.

    Zdroj:
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://aerofiles.com/_ga.html
    http://www.airwar.ru/enc/bww1/db1.html

    http://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/060330-F-1234P-002.jpg
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72096#254327Verze : 0
    MOD