CZK - MS (mostová súprava)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

CZK - MS (mostová súprava)

    Avatar
    Mostová súprava MS je normovaný ukladací oceľový most s dvoma priehradovými nosníkmi a dolnou mostovkou, doplnený skladacím oceľovým pilierom s hydraulickými zdvíhačmi a s vysúvateľnými nohami. Slúži na prepravu bojovej techniky do hmotnosti 60 t a pri rozložených bremenách, ťažné vozidlo s podvalníkom, až do hmotnosti 95 t, a to cez suché i vodné prekážky. Z materiálu súpravy možno rýchlym spôsobom stavať buď dva mosty s jedným mostným poľom do rozpätia 21 m , alebo jeden most dĺžky 42 m s dvoma poľami s jedným medziľahlým pilierom, alebo dlhšie mosty z viacerých súprav s dĺžkou stredných polí medzi piliermi max. 21 m.


    Mosty sa stavali pomocou dvoch automobilových žeriavov AV-8 z naložených nákladných automobilov . Jeden žeriav slúži na manipuláciou s mostom a jeden s pilierom. Zostavené mosty sa vysúvajú po výsuvnej dráhe, a to buď ručne alebo tlačením nákladnými automobilmi súpravy.


    Hlavné údaje :


    Šírka vozovky : 4 m


    Vonkajšia šírka : mosta 5,14 m / piliera 6 m.


    Rozpätie mosta pre únosnosť 60 t : 21 m


    Odstupňovanie dĺžky mosta . po 3 m.


    Max. sklon mosta : pozdĺžny 6 - 8 % / priečny asi 5 %


    Údaje o stavbe mosta vo dne a na rovine :


    Dĺžka mosta 42 m - počet vojakov : 1 + 3 + 16 / čas stavby : 100 min.


    Dĺžka mosta 21 m - počet vojakov : 1 + 2 + 10 / čas stavby : do 40 min.


    V noci sa stavba mosta predlžuje 1,3 až 1,8 krát.


    Preprava súpravy : 7 nákladných vozidiel Tatra 111 alebo T-138 VN /138 VNV + 2 automobilové žeriavy AV-8.


    Po železnici sa súprava prepravuje tak, že sa zloží z automobilov na plošinové železnične vozne typu Pao / 4 nápravový / alebo Px / 6 nápravový /.



    Zdroj : Vojenské mosty a zásobovanie vodou SVŠT 1984


    Žen-24-10

    Pilierové auto P.

    Komponenty MS na prepravnom vozidle T-111.

    Most s dvoma mostnými poľami rozpätie 42 m
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72099#254339Verze : 0
    Avatar
    Doplnenie údajov :


    Mosty mostovej súpravy MS sa používajú aj pre premosťovanie prekážok v záreze do hĺbky 7 m.


    Jednu súpravu MS tvoria :


    - dve základné časti mostu - každá časť sa dopravuje na 3 automobiloch T 138 VN alebo T 111(označených 1M, 2M, 3M ) + autožeriav ( označený J8),


    - jeden pilier - je naložený na jednom nákladnom automobile ( označenom P7) + autožeriav ( označený J9 ).


    Z jednej základnej časti mostu je možné zostaviť jeden most s jedným polom rozpätia 21 m.


    Súprava sa delí na tieto hlavné skupiny :


    - mostné diely : stredné a koncové,
    - mostné montážne a dopravné pomôcky : výsuvná koľaj, výsuvná stolica, výsuvný krakorec,
    - pilierové diely,
    - pilierové montážne a dopravné pomôcky,
    - dielce pre spojenie mostov s viacerými poliami,
    - dopravné prostriedky a žeriavy,
    - materiál pre bežnú údržbu a opravy.

    Hlavné technické údaje
    :


    Únosnosť pre jednotlivé bremeno … 60 t
    Únosnosť pre rozložené bremeno … 95 t


    Rozmery v :


    Max. šírka nákladu na vozidle : 3,15 m
    Max. výška nákladu na vozidle : 3,34 m


    Vonkajšia šírka pilieru : 6 m

    Hmotnosť
    :


    Mostu - pomerná na 1 bm : 0,9 t / m
    Pilieru – pomerná na 1 bm : 0,55 t / m


    Max. hmotnosť dielu :


    - mostový ( koncový) 3,15 t
    - pilierový ( rám ) 2,17 t


    Základný časť mostu : 24 t
    Pilier s príslušenstvom : 5 t


    Celej súpravy ( bez áut) : 53 t



    Zdroj : Žen-24-9 Praha 1963

    MS - jedno pole - 21m.

    Popis mostu o jednom poli - 21m.

    MS - dve polia - jeden pilier - 42 m.

    Popis mostu o dvoch poliach s jedným pilierom - 42 m.

    Stredný mostový diel - popis.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72099#314657Verze : 0
    Avatar
    Zdroj : ATOM 1973 č. 4


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72099#254696Verze : 0