CZK - PMS (pontonová mostová souprava)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

CZK - PMS (pontonová mostová souprava)

    Avatar
    PMS


    Jedná se o sovětskou pontonovou mostovou soupravu PMP vyráběnou licenčně od 2. poloviny šedesátých let v Československu. Výroba probíhala v závodu Slovácké strojírny n.p. Uherský Brod minimálně až do konce osmdesátých let.


    Pro přepravu pontonových dílů se postupně používaly nákladní automobily:
    Tatra 138
    Tatra 813
    Tatra 815
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72102#254772Verze : 2
    MOD
    Avatar
    Pontónová mostová súprava PMS je normovaná skladacia konštrukcia mosta na plávajúcich podperách, určená na zriaďovanie mostových a prievozových prepravísk.


    Z materiálu súpravy možno postaviť mosty na plávajúcich podperách nosnosti 20 t a 60 t a prievozové súlodia únosnosti od 20 do 70 t.


    Most únosnosti 60 t umožňuje prejazd tankov rýchlosťou až 30 km / hod. pri dodržaní rozostupov 30 m / čo sa rovná v metroch rýchlosti jazdy v km. /.

    Prepravná kapacita
    60 t mosta je 600 - 800 tankov za hodinu, v nepriaznivých podmienkach len 250 - 300 tankov.


    PMS bola do výzbroje zavedená v roku 1967.

    Hlavné údaje:


    Celá súprava 60 t / 20 t :


    Šírka vozovky : 6.500 mm / 3.290 mm
    Max. dĺžka mosta : 227 m / 382 m


    Obsluha : 68 ženistov + 34 vodičov


    Polovica súpravy 60 t / 20 t :


    Šírka vozovky : 6.500 mm / 3.290 mm
    Max. dĺžka mosta : 119 m / 193 m


    Obsluha : 36 ženistov + 18 vodičov


    Údaje o pontónových dieloch : riečny / pobrežný


    Nosnosť : 20 t / 10 t
    Ponor - vlastnou hmotnosťou : 190 mm / 230 mm
    - pri zaťažení na plnú hmotnosť : 650 mm / 510 mm

    Hlavné časti PMS :



    - 32 riečnych dielov na automobiloch Tatra T-138 alebo T-813
    - 4 pokládky vozovkových dosiek 2 x 40 m - T-813
    - 2 sady ponorného príslušenstva, náradia a príložných dielov - T-813
    - 12 tlačných motorových člnov MO-634 s podvozkami ťahaných za automobilmi s vozovkovými doskami a nákladnými automobilmi.


    Riečny diel slúži na zostavenie riečnej časti mosta na plávajúcich podperách. Priamym spájaním týchto dielov možno postaviť riečnu časť mosta s nosnosťou 60 t v dĺžkach odstupňovaných po 675 mm.

    Hlavné časti riečneho dielu
    :


    - 2 stredné pontóny
    - 2 podhonové pontóny
    - pontónové mechanizmy a zariadenie,
    - spojovacie mechanizmy a zariadenie dielu,
    - odnímateľná výstroj.


    Pobrežný diel slúži na vytvorenie prechodových častí medzi riečnou časťou mosta a brehom a na stavbu súlodia. Roztvorený pobrežný diel tvorí časť 60 t mosta dĺžky 5.500 mm.


    Hlavné časti pobrežného dielu :


    - 2 stredné pontóny,
    - 2 podhonové pontóny,
    - 2 stredné rampové nosníky,
    - 2 krajné rampové nosníky,
    - pontónové mechanizmy a zariadenia,
    - mechanizmy a zariadenia dielov,
    - odoberateľná výstroj.


    Hlavné údaje automobilov na prevoz pontónových dielov T-813 / T-138 :


    Rozmery v mm :


    Dĺžka : - s riečnym dielom: 9.900 / 9.720
    - s pobrežným dielom : 8.710 / 8.630


    Šírka : - s riečnym dielom : 3.190 / 3.190
    - s pobrežným dielom : 3.210 / 3.210


    Výška : - s riečnym dielom : 3.730 / 3.570
    - s pobrežným dielom : 3.700 / 3.590


    Hmotnosť v kg : - s pobrežným dielom 22.100 / 18.100


    Brodivosť v mm : 140 / 40


    Preprava po železnici sa vykonáva v rozloženom stave / pontóny sú zložené z automobilov / súprava prepravuje na železničných vozňoch typu Pao / 4 nápravový /, Nas alebo Px / 6 nápravový /. Motorové člny sa prepravujú na podvozkoch.


    Pobrežné i riečne diely sa môžu prepravovať vrtuľníkmi Mi-6 zavesením na lanách a prenesením z jednej vodnej prekážky na druhú.



    Zdroj:
    Vojenské mosty a zásobovanie vodou SVŠT, Bratislava 1984
    Bílek, Jiří, a.i. : Československá lidová armáda v koaličních vazbách Varšavské smlouvy, MO ČR 2008

    Kombinovaný most

    Skladanie riečneho dielu z automobilu T-813
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72102#254348Verze : 0
    Avatar
    Zdroj : ATOM 1985 č.8

    Prejazd cez pontónový most vytvorený z PMS
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72102#254670Verze : 0
    Avatar
    Zdroj : ATOM 1981 č.8

    Dokončovacie práce na stavbe pontónového mosta.

    Posledné segmenty a most je dokončený.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72102#254829Verze : 0
    Avatar
    Civilní přeprava PMS.


    Zdroj: Vlastní foto


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72102#287383Verze : 0
    Avatar
    Přeprava PMS zadní pohled.


    Zdroj: Vlastní foto


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72102#288477Verze : 0
    Avatar
    Umístnění a výrobní štítek na PMS.


    Zdroj: Vlastní foto




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72102#290730Verze : 0
    Avatar
    PMS zadní pohled a detail.


    Zdroj: Vlastní foto




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72102#299061Verze : 0
    Avatar
    PMS - detail


    Zdroj: Vlastní foto




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72102#325403Verze : 0
    Avatar
    PMS - detail


    Zdroj: Vlastní foto


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72102#343102Verze : 0
    Avatar
    PMS - detail
    Zdroj: Vlastní foto


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72102#367563Verze : 0