Iljušin Il-28Š [kód NATO: Beagle]

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Iljušin Il-28Š [kód NATO: Beagle]

Ильюшин Ил-28Ш

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Iljušin Il-28Š Ilyushin Il-28Sh
    Originální název:
    Original Name:
    Ильюшин Ил-28Ш
    Kategorie:
    Category:
    bitevní letoun attack aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1967-DD.MM.196R Moskevský strojírenský závod Střela, Moskva /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1967-DD.MM.196R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    několik konverzí / few conversions
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    3
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    13200 kg 29101 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    18600 kg 41006 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    22000 kg 48502 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    21,45 m 70ft 4,49in
    Délka:
    Length:
    18,00 m 59ft 0,65in
    Výška:
    Height:
    6,20 m 20ft 4,09in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    60,80 m2 654.45 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Klimov VK-1A o výkonu 26,48 kN Klimov VK-1A, thrust 5952 lb
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    810 km/h v ? m 503.3 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    660 km/h v ? m 410.1 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    12500 m 41010 ft
    Dolet:
    Range:
    310 km 192.6 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1200 km 745.6 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x kanon NR-23 ráže 23 mm v přídi, 100 nábojů každý
    2x kanon NR-23 ráže 23 mm v ocasní věži Il-K6, 450 nábojů


    1000 kg v pumovnici
    12x raketnice UB-16-57, nebo
    6x střelecký kontejner, nebo
    2000 kg pum
    2x 23 mm NR-23 cannon in the nose, 100 rpg
    2x 23 mm NR-23 cannon in the Il-K6 tail turret, 450 rounds



    2205 lb of bombs internally
    12x UB-16-57 rocket pod, or
    6x gun pod, or
    4409 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    V.Němeček, Vojenská letadla 1 – 5, Naše vojsko 1990, ISBN 80-206-0114-7 (soubor)
    V.Němeček, Československá letadla II, Naše vojsko 1984, 28-122-84
    M.Velek, Il-28 – EDICE TRIÁDA, Naše vojsko1987, 28-045-87
    http://www.airwar.ru/enc/attack/il28sh.html
    http://www.airwar.ru/enc/bomber/il28.html
    http://www.airwar.ru/enc/sea/il28t.html


    Iljušin Il-28Š
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72185#254828Verze : 1
    Avatar
    Iljušin Il-28Š



    V roce 1967 byla rozpracována myšlenka vytvořit z bombardéru Il-28 bitevní letoun. V OKB Iljušina tedy přistoupili k úpravě bombardéru na bitevní verzi označovanou Il-28Š. Měl být používán jako klasický bitevník, což znamenalo, že jeho hlavním úkolem měla být přímá podpora pozemních jednotek.
    Není přesně známo kolik letounů se podílelo na zkouškách. Jistě ale došlo k úpravám minimálně jednoho stroje, protože byly provedeny zkušební lety i střelby. Při nich se potvrdilo, že odpalování neřízených raket neovlivňuje činnost motorů a také že přízemní lety zásadně neovlivňují konstrukci samotného letounu. Vysoce hodnocen byl výhled posádky při útocích na pozemní cíle a letové vlastnosti při přízemních letech. Bylo konstatováno, že Il-28Š může bez potíží působit proti živé síle protivníka i středním a malým cílům jako jsou odpalovací postavení a odpalovací zařízení raket různého určení, kolony automobilů i jednotlivé vozy atd.
    Pod každou polovinou křídla bylo instalováno šest závěsných bodů a do pilotní kabiny přibyl zaměřovač neupřesněného typu, určený k zaměřování neřízených raket. Na celkem 12 závěsných bodů mohly být zavěšeny bloky UB-16-57 s neřízenými raketami, střelecké kontejnery s kulometnou nebo kanónovou výzbrojí, případně klasické letecké protipěchotní pumy. S 1000 kg pum na vnitřních podvěsech ( v pumovnici ) a dvanácti bloky neřízených raket pod křídly byl akční rádius letounu i s 15 min. rezervou mezi 290 až 310 km. To bylo pro činnost frontového bitevníku dostačující. Kompletní příprava Il-28 Š k bojovému letu nepřesáhla čtyři hodiny. Maximální rychlost stroje pro letové hladiny pod 200 m byla omezena na 660 km/h.
    Celkové hodnocení bitevní verze Il-28 bylo kladné. Výhrady byly v podstatě jen k pancéřové ochraně, která byla pro leteckou činnost tohoto typu nedostatečná. Bylo také konstatováno, že letoun je vhodný spíše pro lokální konflikty menších rozměrů. Z těchto důvodů byly práce na dalším vývoji této verze zastaveny.


    Zdroje k Il-28 / Il-28Š / Il-28T / Il-28D :
    V.Němeček, Vojenská letadla 1 – 5, Naše vojsko 1990, ISBN 80-206-0114-7 (soubor)
    V.Němeček, Československá letadla II, Naše vojsko 1984, 28-122-84
    M.Velek, Il-28 – EDICE TRIÁDA, Naše vojsko1987, 28-045-87
    http://www.airwar.ru/enc/attack/il28sh.html
    http://www.airwar.ru/enc/bomber/il28.html
    http://www.airwar.ru/enc/sea/il28t.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72185#254827Verze : 1
    Avatar
    Iljušin Il-28Š (obrázek)


    Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/attack/il28sh.html

    Iljušin Il-28Š
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72185#254830Verze : 0