Bristol 123

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Bristol 123

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Bristol 123 Bristol 123
    Originální název:
    Original Name:
    Bristol 123
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1934-DD.MM.1934 Bristol Aeroplane Co.y Ltd., Filton
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1934-DD.MM.1934
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    12.06.1934
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1497 kg 3300 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2149 kg 4737 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,02 m 29ft 7in
    Délka:
    Length:
    7,67 m 25ft 2in
    Výška:
    Height:
    2,89 m 9ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23,04 m2 248 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Rolls-Royce Goshawk III o výkonu 518 kW
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Rolls-Royce Goshawk III, power 695 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    378.2 km/h v ? m 235 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    321.9 km/h v ? m 200 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    4x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm 4x fixed .303 Vickers machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    www.aviastar.org
    www.csd.uwo.ca
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/bristol123.html
    www.en.wikipedia.org
    www.en.wikipedia.org
    www.aviationarchive.org.uk
    www.aviationarchive.org.uk
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72192#254874Verze : 0
    Avatar
    Bristol Type 123



    Historie :
    V roce 1930 vydalo britské ministerstvo letectví ( Air Ministry ) specifikaci F.7/30 ve které požadovalo moderní stíhací letoun.Specifikace F.7/30 požadovala :
    1) rychlost 400 km/h
    2) výzbroj čtyřmi pevnými kulomety
    Na tuto specifikaci odpověděla většina britských leteckých továren se svými projekty mezi nimi třeba ( Gloster Gladiator Mk.I , Supermarine Type 224, Hawker P.V.3 , Westland F.7/30 ). Letecká továrna Bristol na specifikaci odpověděla projektem Bristol Type 123, který navrhl hlavní konstruktér Frank Barnwell. První prototyp byl zalétán na továrním letišti ve Filtonu, 12.června 1934, zkušebním pilotem C.F.Uwinsem. Hned první zkušební lety ukázaly, že prototyp je při vyšších rychlostech velice nestabilní. Dalším problémem při zalétávání, byl zpožděný vývoj a hlavně technické problémy s pohonnou jednotkou ( časté závady s kondenzačním parním chlazením motoru ). Díky těmto technickým problémům, projekt firma Bristol zastavila a letoun se do sériové výroby nedostal.
    Bristol Type 132 byl jednomotorový dvojplošný stíhací letoun smíšené konstrukce, kdy celá přední část prototypu byla celokovová a zbytek trupu, křídel a svislých ocasních ploch krylo plátno.Kabina pilota byla nezakrytá. Podvozek byl kapotovaný pevný s pevným ocasním kolečkem. Prototyp poháněl motor Rolls-Royce Goshawk III s kondenzačním parním chlazením o výkonu 695 koní. Motor poháněl dvoulistou dřevěnou nestavitelnou vrtuli. S tímto motorem prototyp dosahoval maximální rychlosti 378 km/h, rychlost cestovní byla 322 km/h. Prototyp byl vyzbrojen čtyřmi pevnými kulomety Vickers ráže 7,7 mm, vždy po dvou na každé straně trupu.




    Zdroje :
    www.aviastar.org
    www.csd.uwo.ca
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/bristol123.html
    www.en.wikipedia.org
    www.en.wikipedia.org
    www.aviationarchive.org.uk
    www.aviationarchive.org.uk
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72192#254873Verze : 0
    Avatar
    Bristol Type 123


    Zdroje :
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/bristol123.html





    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72192#254877Verze : 0
    Avatar
    Bristol Type 123


    Zdroje :
    http://aviastar.org/air/england/bristol_123.php



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72192#254876Verze : 0