Consolidated PB-2A

Consolidated P-30
     
Název:
Name:
Consolidated PB-2A Consolidated PB-2A
Originální název:
Original Name:
Consolidated PB-2A
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.06.1936 Consolidated Aircraft Corp., San Diego, California
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.06.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4 P-30 (33-308/311)
50 PB-2A ((35-001/050)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1953 kg 4306 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2560 kg 5643 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13.39 m 43ft 11in
Délka:
Length:
9.14 m 30ft
Výška:
Height:
2.51 m 8ft 3in
Plocha křídla:
Wing Area:
27.59 m2 297 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss V-1570-61 Conqueror s turbokompresorem G.E. F-2H o výkonu 522 kW ve výšce 4572 m
třílistá stavitelná vrtule
Curtiss V-1570-61 Conqueror with G.E. F-2H supercharger, 700 hp at 15000 ft
three-bladed controllable-pitch propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
681 l 180 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
441.8 1) km/h v 7620 m 274,51) mph in 25000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
310.6 km/h v ? m 193 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7.782) min do 4572 m 7.782) min to 15000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8534 m 28000 ft
Dolet:
Range:
817.5 km 508 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,62mm kulomet Browning v přídi
1x pohyblivý 7,62mm kulomet Browning v zadní kabině

10x 7,7kg bomba
2x fixed .30 Browning machine gun
1x flexible .30 Browning machine gun

10x 17 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
P-30 s motorem V-1570-57:
1) 503 km/h v 4572 m
2) 7,6 min do 3048 m
P-30 with 675 hp V-1570-57:
1) 239 mph at 15000 ft
2) 7.6 min to 10000 ft
Zdroje:
Sources:
Wegg, John. General Dynamics Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annopolis 1990. ISBN 0-87021-233-8.
Jones, LLoyd S. U.S. Fighters. Aero Publishers, Inc. Fallbrook 1975.
www.nationalmuseum.af.mil
http://joebaugher.com/usaf_fighters/p25.html
http://www.aerofiles.com/_conso.html
URL : https://www.valka.cz/Consolidated-PB-2A-t72211#255007 Verze : 0
Na základě slibného, ale zničeného prototypu Y1P-25 byly objednány čtyři kusy, určené pro testy a označené P-30 (stejně byly podle druhého stroje postavyny čtyři zkušební A-11). Tyto stroje, testované v roce 1934, byly oproti P-25 vybaveny zjednodušeným zatahováním podvozku bez dvířek šachet, pozměněnou kabinou a dvoulistou kabinou.

Testy ukázaly, že vyhřívaná pilotní kabina je dobrá věc, ovšem střelec v polootevřeném zadním prostoru je ve větších výškách málo efektivní kvůli težkému oblečení, které musel mít. Hrozily také výpadky vědomí při prudkých obratech. Pro akce ve velkých výškách tedy byl v podstatě zbytečný. 6. prosince 1934 byla přesto objednána padesátikusová série, označená P-30A.

Tyto stroje, vybavené silnější verzí motoru Conqueror a třílistou vrtulí Curtiss Electric, se staly výzbrojí 27. stíhací peruti 1. stíhací skupiny, sídlící na Selfridge Field v Michiganu. další stroje byly u 94. stíhací peruti na témže letišti, kde byly také tři P-30. V roce 1937 1. skupina přezbrojila na Seversky P-35 a PB-2A šly k 33., 35. a 36. peruti 8. stíhací skupiny na Langley Field ve Virginii, a na jaře roku 1939 byo 35 přeživších strojů předáno na Maxwell Field v Alabamě. Do vypuknutí války byly pravděpodobně všechny odepsány. Ještě roce 1935 byly P-30 přeznačeny na PB-2, respektive PB-2A, což znamenalo pursuit bi-place, dvoumístný stíhač.

Některé P-30 sloužily až do počátku války. V roce 1936 byl jeden P-30 přestavěn na jednomístný pro soutěž o náhradu za P-26, ovšem PB-2A se ukázal příliš těžký a navíc během testů havaroval, takže vítězem se stal víše zmíněný Seversky P-35. Další byl také v roce 1940 používán pro testy laminárního proudění.

Zdroj:
www.aviastar.org
http://home.att.net/~jbaugher1/p30.html
www.nationalmuseum.af.mil
www.csd.uwo.ca
http://www.aerofiles.com/_conso.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Consolidated_P-30
URL : https://www.valka.cz/Consolidated-PB-2A-t72211#255015 Verze : 0
Consolidated P-30A.
Consolidated PB-2A - http://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/060907-F-1234P-007.jpg

www.nationalmuseum.af.mil
URL : https://www.valka.cz/Consolidated-PB-2A-t72211#255016 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více