Consolidated PB-2A

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Consolidated PB-2A

Consolidated P-30

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Consolidated PB-2A Consolidated PB-2A
    Originální název:
    Original Name:
    Consolidated PB-2A
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1934-DD.06.1936 Consolidated Aircraft Corp., San Diego, California
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1934-DD.06.1936
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    4 P-30 (33-308/311)
    50 PB-2A ((35-001/050)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1953 kg 4306 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2560 kg 5643 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    13.39 m 43ft 11in
    Délka:
    Length:
    9.14 m 30ft
    Výška:
    Height:
    2.51 m 8ft 3in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    27.59 m2 297 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Curtiss V-1570-61 Conqueror s turbokompresorem G.E. F-2H o výkonu 522 kW ve výšce 4572 m
    třílistá stavitelná vrtule
    Curtiss V-1570-61 Conqueror with G.E. F-2H supercharger, 700 hp at 15000 ft
    three-bladed controllable-pitch propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    681 l 180 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    441.8 1) km/h v 7620 m 274,51) mph in 25000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    310.6 km/h v ? m 193 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    7.782) min do 4572 m 7.782) min to 15000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8534 m 28000 ft
    Dolet:
    Range:
    817.5 km 508 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný 7,62mm kulomet Browning v přídi
    1x pohyblivý 7,62mm kulomet Browning v zadní kabině

    10x 7,7kg bomba
    2x fixed .30 Browning machine gun
    1x flexible .30 Browning machine gun

    10x 17 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    P-30 s motorem V-1570-57:
    1) 503 km/h v 4572 m
    2) 7,6 min do 3048 m
    P-30 with 675 hp V-1570-57:
    1) 239 mph at 15000 ft
    2) 7.6 min to 10000 ft
    Zdroje:
    Sources:
    Wegg, John. General Dynamics Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annopolis 1990. ISBN 0-87021-233-8.
    Jones, LLoyd S. U.S. Fighters. Aero Publishers, Inc. Fallbrook 1975.
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://joebaugher.com/usaf_fighters/p25.html
    http://www.aerofiles.com/_conso.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72211#255007Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Na základě slibného, ale zničeného prototypu Y1P-25 byly objednány čtyři kusy, určené pro testy a označené P-30 (stejně byly podle druhého stroje postavyny čtyři zkušební A-11). Tyto stroje, testované v roce 1934, byly oproti P-25 vybaveny zjednodušeným zatahováním podvozku bez dvířek šachet, pozměněnou kabinou a dvoulistou kabinou.

    Testy ukázaly, že vyhřívaná pilotní kabina je dobrá věc, ovšem střelec v polootevřeném zadním prostoru je ve větších výškách málo efektivní kvůli težkému oblečení, které musel mít. Hrozily také výpadky vědomí při prudkých obratech. Pro akce ve velkých výškách tedy byl v podstatě zbytečný. 6. prosince 1934 byla přesto objednána padesátikusová série, označená P-30A.

    Tyto stroje, vybavené silnější verzí motoru Conqueror a třílistou vrtulí Curtiss Electric, se staly výzbrojí 27. stíhací peruti 1. stíhací skupiny, sídlící na Selfridge Field v Michiganu. další stroje byly u 94. stíhací peruti na témže letišti, kde byly také tři P-30. V roce 1937 1. skupina přezbrojila na Seversky P-35 a PB-2A šly k 33., 35. a 36. peruti 8. stíhací skupiny na Langley Field ve Virginii, a na jaře roku 1939 byo 35 přeživších strojů předáno na Maxwell Field v Alabamě. Do vypuknutí války byly pravděpodobně všechny odepsány. Ještě roce 1935 byly P-30 přeznačeny na PB-2, respektive PB-2A, což znamenalo pursuit bi-place, dvoumístný stíhač.

    Některé P-30 sloužily až do počátku války. V roce 1936 byl jeden P-30 přestavěn na jednomístný pro soutěž o náhradu za P-26, ovšem PB-2A se ukázal příliš těžký a navíc během testů havaroval, takže vítězem se stal víše zmíněný Seversky P-35. Další byl také v roce 1940 používán pro testy laminárního proudění.

    Zdroj:
    www.aviastar.org
    http://home.att.net/~jbaugher1/p30.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.csd.uwo.ca
    http://www.aerofiles.com/_conso.html
    http://en.wikipedia.org/wiki/Consolidated_P-30
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72211#255015Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Consolidated P-30A.

    http://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/060907-F-1234P-007.jpg
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72211#255016Verze : 0
    MOD