Berliner-Joyce P-16

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Berliner-Joyce P-16

Berliner Joyce PB-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Berliner-Joyce XP-16 Berliner-Joyce XP-16
    Originální název:
    Original Name:
    Berliner-Joyce XP-16
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1932-DD.MM.1932 Berliner-Joyce Aircraft Corp., Dundalk, Maryland
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1932-DD.MM.1932
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    25 (31-502/515, 31-597, 32-221/230)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1271 kg 2803 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    1813 kg 3996 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10.36 m 34ft
    Délka:
    Length:
    8.59 m 28ft 2in
    Výška:
    Height:
    2.74 m 9ft
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    25.92 m2 279 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Curtiss V-1570-25 Conqueror o výkonu 450 kW
    třílistá vrtule
    Curtiss V-1570-25 Conqueror, power 600 hp
    three-blade propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    295 l 78 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    281.6 km/h v 0 m 175 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    243 km/h v 0 m 151 mph in ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    10 m/s 1970 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    2.9 min do 1524 m 2.9 min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6949 m 22800 ft
    Dolet:
    Range:
    680.8 km 423 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1158.7 km 720 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný 7,62mm kulomet Browning v přídi
    1x pohyblivý 7,62mm kulomet Browning v zadní kabině

    2x 55kg puma
    2x fixed .30 Browning machine gun
    1x flexible .30 Browning machine gun

    1x 122 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
    http://www.joebaugher.com/usaf_fighters/p16.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.americancombatplanes.com
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72229#255070Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Firma Berliner-Joyce Aircraft Corporation z Marylandu vznikla v roce 1929 za účelem výroby dopravních letadel. Kvůli ekonomickým problémům v době hospodářské krize se ovšem místo toho musela soustředit na výrobu letadel pro armádu, což bylo finančně jistější. Jedním z prvních projektů, které Berliner-Joyce spustil, byl dvoumístný stíhač, vycházející z rozhodnutí USAAC z jara 1929. V soutěži se stroji Curtiss a Boeing marylandská firma v červnu vyhrála a byl od ní objednán prototyp označený XP-16. Poháněný byl motorem Curtiss V-1570A Conqueror s turbokompresorem, dvoulistou vrtulí a tunelovým chladičem pod motorem. Konstrukce trupu i křídel byla kovová, krytá plátnem, horní křídla přecházela d trupu.


    XP-16 byl 1. září 1930 dopraven na Wright Field a jeho výsledky byly poměrně uspokojivé. V roce 1931 proto byla objednána testovací série patnácti strojů, záhy doplněná o dalších deset. První z těchto strojů dorazil na Wright Field 1. března 1932. Od prototypu se lišil motorem V-1570-25 bez kompresoru a s třílistou vrtulí, což vedlo k velkému poklesu výkonů. Kromě toho veliký otor dost překážel ve výhledu při přistávání a hrozil také překlopit stroj na čumák. Většina P-16 byla přidělena 94. stíhací peruti, kde nahradily Curtissy P-6E. Později byly P-16 přejmenovány, na PB-1 (pursuit biplace). Již po několika měsících v aktivní službě, v lednu 1934, byly pro svoje špatné výkony a nebezpečné chování při přistávání vyřazeny. V roce 1931 byl také zahájen vývoj námořního stíhače XF2J-1, který z P-16 vycházel, nebyl ovšem úspěšný. Firma sama se brzy nato stala součástí North American.


    Zdroj:
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://home.att.net/~jbaugher1/p16.html
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/p16.html
    http://www.aerofiles.com/_berlin.html






    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72229#255077Verze : 0
    MOD