Lockheed-Detroit YP-24

     
Název:
Name:
Lockheed-Detroit YP-24 Lockheed-Detroit YP-24
Originální název:
Original Name:
Lockheed-Detroit YP-24
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1931-DD.MM.1931 Detroit Aircraft Corp., Detroit
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1931-DD.MM.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (32-320)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1931
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1365 kg 3010 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1978 kg 4360 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13.04 m 42 ft 9 ½ in
Délka:
Length:
8.76 m 28 ft 9 in
Výška:
Height:
2.59 m 8 ft 6 in
Plocha křídla:
Wing Area:
27.13 m2 292 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
72.75 kg/m2 14.9 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss V-1570-23 Conqueror o výkonu 445 kW
třílistá vrtule
Curtiss V-1570-23 Conqueror, power 600 hp
three-bladed propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
284 l 75 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
377 km/h v ? m 234.5 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
346 km/h v ? m 215 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9.2 m/s 1820 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7620 m 25000 ft
Dolet:
Range:
895 km 556 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,62mm kulomet v přídi
1x pevný 12,7mm kulomet v přídi
1x pohyblivý 7,62mm kulomet v zadní kabině
1x fixed .50 in machine gun in the nose
1x fixed .30 in machine gun in the nose
1x flexible .30 in machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Francillon, René J. Lockheed Aircraft since 1913. Naval Institute Press, Annapolis 1987.
Jones, Lloyd S. U.S. Fighters - Army Air Force 1925 to 1980s. Aero Publishers, Fallbrook 1975.
http://joebaugher.com/usaf_fighters/p24.html
www.nationalmuseum.af.mil

Lockheed-Detroit YP-24 - http://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/060906-F-1234P-013.jpg

www.nationalmuseum.af.mil
URL : https://www.valka.cz/Lockheed-Detroit-YP-24-t72230#255093 Verze : 0
Lockheed-Detroit P-24

V roce 1929 byl většinový podíl v Lockheed Aircraft Company prodán holdingové společnosti Detroit Aircraft Corporation, sídlící v Michiganu. Přestože běžné výroby v kalifornské mateřské továrně se to nijak nedotklo, v továrních prostorách v Detroitu vznikl první Lockheedův stíhací stroj. Šlo o soukromé rozvinutí dolnoplošného letounu Lockheed Altair, který byl ve své době neobvyklý plně zatahovacím podvozkem. Projekt vytvořil detroitský hlavní inženýr, Robert J. Woods.

Prototyp byl hotov v březnu 1931, kovový trup a ocasní plochy byly vyrobeny v Detroitu, dřevěná křídla s překližkovým potahem vznikly spolu s podvozkem v Kalifornii a byly v podstatě převzaté z Altairu. Dokončen byl v Detroitu, kde byl také testován. XP-900, což bylo jeho projektové jméno, byl poháněn vodou chlazeným motorem Curtiss V-1570C Conqueror (vojenské označení V-1570-23) a měl třílistou vrtuli. Osádka měla poprvé v historii amerického stíhacího letectví krytou kabinu, v tandemovém uspořádání.

Po krátkých testech v Detroitu byl XP-900 29. září 1931 doručen na Wright Field, zakoupen armádou a nově označen YP-24. Hlavním důvodem jeho testů bylo ověření možnosti nahrazení neuspokojivých dvoumístných stíhačů Berliner-Joyce P-16. Na to výkonově bohatě stačil, byl asi o 60 km/h rychlejší, a byl rychlejší i než do té doby nejlepší americký vojenský stíhač, P-6E. Na základě těchto testů bylo proto objednáno pět strojů, označených Y1P-24 a také čtyři stroje Y1A-9, které byly jejich útočnou variantou a měly se lišit motorem V-1570-27 pro malé výšky a měly mít silnější výzbroj.

19. října 1931 byl prototyp YP-24 zničen při přistání kvůli problémům s podvozkem. Tento problém byl snadno řešitelný, ovšem 27. října Detroit Aircraft Corporation neunesla problémy způsobené hospodářskou krizí a byla dána do nucené správy. K výrobě Y1P-24 ani Y1A-9 proto nedošlo, ovšem jejich autor, Robert Woods, v jejich vývoji pokračoval a ve svém novém působišti u firmy Consolidated navrhl nový dvoumístný stíhač P-25, respektive útočný A-11. Samotná firma Lockheed brzy našla nové finanční krytí a obnovila výrobu, i když ke stíhacím letounům se vrátila až slavným Lightningem.
URL : https://www.valka.cz/Lockheed-Detroit-YP-24-t72230#255089 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více