Lockheed-Detroit YP-24

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Lockheed-Detroit YP-24

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Lockheed-Detroit YP-24 Lockheed-Detroit YP-24
    Originální název:
    Original Name:
    Lockheed-Detroit YP-24
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1931-DD.MM.1931 Detroit Aircraft Corp., Detroit, Michigan
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1931-DD.MM.1931
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 (32-320)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1931
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1365 kg 3010 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1978 kg 4360 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    13.04 m 42ft 9,5in
    Délka:
    Length:
    8.76 m 28ft 9in
    Výška:
    Height:
    2.59 m 8ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    27.13 m2 292 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    72.75 kg/m2 14.9 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Curtiss V-1570-23 Conqueror o výkonu 445 kW
    třílistá vrtule
    Curtiss V-1570-23 Conqueror, power 600 hp
    three-bladed propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    284 l 75 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    377.4 km/h v ? m 234.5 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    346 km/h v ? m 215 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    9.2 m/s 1820 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7620 m 25000 ft
    Dolet:
    Range:
    894.8 km 556 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný 7,62mm kulomet v přídi
    1x pevný 12,7mm kulomet v přídi
    1x pohyblivý 7,62mm kulomet v zadní kabině
    1x fixed .50 in machine gun in the nose
    1x fixed .30 in machine gun in the nose
    1x flexible .30 in machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Francillon, René J. Lockheed Aircraft since 1913. Naval Institute Press, Annapolis 1987.
    Jones, Lloyd S. U.S. Fighters - Army Air Force 1925 to 1980s. Aero Publishers, Fallbrook 1975.
    http://joebaugher.com/usaf_fighters/p24.html
    www.nationalmuseum.af.mil


    http://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/060906-F-1234P-013.jpg
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72230#255093Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Lockheed-Detroit P-24

    V roce 1929 byl většinový podíl v Lockheed Aircraft Company prodán holdingové společnosti Detroit Aircraft Corporation, sídlící v Michiganu. Přestože běžné výroby v kalifornské mateřské továrně se to nijak nedotklo, v továrních prostorách v Detroitu vznikl první Lockheedův stíhací stroj. Šlo o soukromé rozvinutí dolnoplošného letounu Lockheed Altair, který byl ve své době neobvyklý plně zatahovacím podvozkem. Projekt vytvořil detroitský hlavní inženýr, Robert J. Woods.

    Prototyp byl hotov v březnu 1931, kovový trup a ocasní plochy byly vyrobeny v Detroitu, dřevěná křídla s překližkovým potahem vznikly spolu s podvozkem v Kalifornii a byly v podstatě převzaté z Altairu. Dokončen byl v Detroitu, kde byl také testován. XP-900, což bylo jeho projektové jméno, byl poháněn vodou chlazeným motorem Curtiss V-1570C Conqueror (vojenské označení V-1570-23) a měl třílistou vrtuli. Osádka měla poprvé v historii amerického stíhacího letectví krytou kabinu, v tandemovém uspořádání.

    Po krátkých testech v Detroitu byl XP-900 29. září 1931 doručen na Wright Field, zakoupen armádou a nově označen YP-24. Hlavním důvodem jeho testů bylo ověření možnosti nahrazení neuspokojivých dvoumístných stíhačů Berliner-Joyce P-16. Na to výkonově bohatě stačil, byl asi o 60 km/h rychlejší, a byl rychlejší i než do té doby nejlepší americký vojenský stíhač, P-6E. Na základě těchto testů bylo proto objednáno pět strojů, označených Y1P-24 a také čtyři stroje Y1A-9, které byly jejich útočnou variantou a měly se lišit motorem V-1570-27 pro malé výšky a měly mít silnější výzbroj.

    19. října 1931 byl prototyp YP-24 zničen při přistání kvůli problémům s podvozkem. Tento problém byl snadno řešitelný, ovšem 27. října Detroit Aircraft Corporation neunesla problémy způsobené hospodářskou krizí a byla dána do nucené správy. K výrobě Y1P-24 ani Y1A-9 proto nedošlo, ovšem jejich autor, Robert Woods, v jejich vývoji pokračoval a ve svém novém působišti u firmy Consolidated navrhl nový dvoumístný stíhač P-25, respektive útočný A-11. Samotná firma Lockheed brzy našla nové finanční krytí a obnovila výrobu, i když ke stíhacím letounům se vrátila až slavným Lightningem.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72230#255089Verze : 0
    MOD