Douglas C-1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Douglas C-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Douglas C-1 Douglas C-1
    Originální název:
    Original Name:
    Douglas C-1
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.05.1925-DD.MM.1925 Douglas Co., Santa Monica, California
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.05.1925-DD.MM.1925
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    9 (25-425/433)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    02.05.1925
    Osádka:
    Crew:
    2 + 6
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1740 kg 3836 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2922 kg 6443 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    17.25 m 56ft 7in
    Délka:
    Length:
    10.77 m 35ft 4in
    Výška:
    Height:
    4.27 m 14ft
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    74.79 m2 805 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    39.06 kg/m2 8 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Liberty V-1650-1 o výkonu 324 kW
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Liberty V-1650-1, power 435 hp
    two-bladed wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    - -
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    186.7 km/h v 0 m 116 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    136.8 km/h v ? m 85 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    3.3 m/s 645 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4526 m 14850 ft
    Dolet:
    Range:
    619.6 km 385 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Francillon, Rene J. McDonnell Douglas Aircraft Since 1920, Volume I. Naval Institute Press, Annapolis 1988. ISBN 0-87021-428-4.
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.csd.uwo.ca
    http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_C-1
    www.boeing.com
    http://www.aerofiles.com/_doug.html


    Interiér sanitní podoby.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72265#255170Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Douglas C-1


    V roce 1925 vznikla v americkém vojenském letectvu kategorie C, Cargo. Prvním typem této kategorie se stal Douglas C-1, vycházející z rekordního typu Douglas World Cruiser a přes něj z námořního DT-2. C-1 měl uzavřenou pasažérskou kabinu pro šest osob nebo náklad 1135 kg. Do trupu byly umístěny padací dveře, aby mohl být pohodlněji nakládán rozměrnější náklad, a na pravé straně přibyly dveře pro cestující. Pohon měl na starost osvědčený motor Liberty 12, osádku tvořili dva, pilot a mechanik, v otevřené kabině. Prototyp C-1 poprvé vzlétl 2. května a bylo postaveno devět strojů, které sloužily na různých základnách po celé Americe a staly se také základem pro mnoho experimentů, např. s doplňováním paliva za letu.


    Na druhém postaveném stroji byly také testovány různé úpravy, které vedly k jeho přeznačení C-1A. Hlavní změnou byla zástavba motoru Liberty s převodovkou a různé změny na kapotáži a chlazení motoru. Směrovka dostala vyvažovací plošku, a na krátkou dobu byl C-1A provozován také na lyžovém podvozku. Po dokončení testů byl stroj vrácen do podoby C-1, ovšem otestované úpravy našly uplatnění při výrobě zlepšené série C-1C v následujícím roce.


    C-1 byly od počátku plánovány také jako létající ambulance, s možností snadných úprav vnitřního prodtoru pro převážení nosítek s pacienty. Dva stroje byly na základně McCook Field v Daytonu testovány jako stálejší ambulance. Dostaly prostor pro čtvery nosítka, ošetřovatele a malý prostor na zásoby. Původní dřevěná podlaha také byla nahrazena kovovou. Také tyto změny se uplatnily na C-1C. Společně s nimi byly C-1 používány až skoro do poloviny 30. let.






    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72265#255169Verze : 0
    MOD