Douglas XT3D-1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Douglas XT3D-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Douglas XT3D-1 Douglas XT3D-1
    Originální název:
    Original Name:
    Douglas XT3D-1
    Kategorie:
    Category:
    protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
    Výrobce:
    Producer:
    Douglas Aircraft Co. Inc., Santa Monica, California
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1931-DD.MM.1931
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 (A8730)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR XT2D-1
    Osádka:
    Crew:
    3
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1959 1) kg 43191) lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3513 kg 7744 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    3602 kg 7941 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    15.24 m 50ft
    Délka:
    Length:
    10.69 2) m 35ft 1in2)
    Výška:
    Height:
    4.47 3) m 14ft 8in3)
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    59.09 m2 636 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-1860B o výkonu 429 kW
    dvoulistá pevná vrtule Hamilton Standard
    Pratt & Whitney R-1860B, power 575 hp
    two-bladed fixed-pitch propeller Hamilton Standard
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    XT2D-1: 681 l
    XT2D-2: 852 l
    XT2D-1: 180 US gal
    XT2D-2: 225 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    215.7 4) km/h v 2438 m 1344) mph in 8000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    7.7 min do 1524 m 7.7 min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5273 5) m 173005) ft
    Dolet:
    Range:
    898 6) km 5586) mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm na přídi
    1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm na hřbetě

    832kg torpédo nebo
    454 kg pum
    1x flexible .30 machine gun in the nose
    1x flexible .30 dorsal machine gun

    1x 1835 lb torpedo or
    1000 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    XT2D-2, 597kW Pratt & Whitney R-1830-64:
    1) 2212 kg
    2) 10,82 m
    3) 4,27 m
    4) 228,5 km/h v 0 m
    5) 4206 ft
    6) 1204 km
    XT2D-2, 800-hp Pratt & Whitney R-1830-64:
    1) 4876 lb
    2) 35 ft 6 in
    3) 14 ft
    4) 142 mph at 0 ft
    5) 13800 ft
    6) 748 mi
    Zdroje:
    Sources:
    Francillon, René J. McDonnald Douglas Aircraft since 1920 Volume I. Putnam Aeronautical Books, London 1988, ISBN 0 87021-428-4.
    Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
    http://www.americancombatplanes.com/torpedo_6.html
    http://www.aviastar.org/air/usa/douglas_xt3d.php





    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72272#255215Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Douglas T3D


    Douglas XT3D-1 vznikl na počátku roku 1931 podle požadavku US Navy na třísedadlový torpédový bombardér. Velký dvouplošník s kovovou kostrou a látkovým potahem měl sklápěcí křídla a záchytný hák pro přistání na ledalových lodích a k jeho pohonu sloužil Pratt & Whitney S2B1-C Hornet o výkonu 429kW. Osádka měla otevřené kokpity, s torpédometčíkem vepředu, pilotem uprostřed a střelcem vzadu. Protože nesplnil požadavky, byl vrácen továrně a upraven, mimo jiné zástavbou 597kW motoru Pratt & Whitney XR-1830-54, kapotováním podvozku a zakrytím přední a prostřední kabiny. V této podobě, jako XT3D-2, byl ovšem znovu odmítnut. Po dalších deset let létal v různých rolích u námořnictva, než se z něj stal v roce 1941 cvičný drak.


    http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_XT3D




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72272#255210Verze : 0
    MOD