Thomas-Morse XP-13 Viper

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Thomas-Morse XP-13 Viper

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Thomas-Morse XP-13 Viper Thomas-Morse XP-13 Viper
    Originální název:
    Original Name:
    Thomas-Morse XP-13 Viper
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1929-DD.MM.1929 Thomas-Morse Aircraft Corp, Ithaca, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1929-DD.MM.1929
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1929
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1026 kg 2262 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1477 kg 3256 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8.53 m 28ft
    Délka:
    Length:
    7.16 m 23ft 6in
    Výška:
    Height:
    2.57 m 8ft 5in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    17.56 m2 189 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Curtiss H-1640-1 Chieftain o výkonu 448 kW Curtiss H-1640-1 Chieftain, power 600 HP
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    277.6 km/h v 0 m 172.5 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    222.1 km/h v ? m 138 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5 min do 1524 m 5 min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6340 m 20800 ft
    Dolet:
    Range:
    312 km 194 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Max. rychlost v 1524 m - 273,5 km/h Top speed at 5000 feet - 169.9 mph
    Zdroje:
    Sources:
    Wegg, John. General Dynamics Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annopolis 1990, ISBN 0-87021-233-8
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://home.att.net/~jbaugher1/p13.html
    www.csd.uwo.ca
    http://en.wikipedia.org/wiki/XP-13_Viper
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72280#255288Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Thomas-Morse XP-13 Viper

    Posledním výrobkem firmy Thomas-Morse Aircraft Corporation z newyorské Ithacy byl XP-13, pojmenovaný továrnou "Viper". Šlo o stíhač, navržený pro nový dvanáctiválcový hvězdicový vzduchem chlazený motor Curtiss H-1640-1 Chieftain. Kovová konstrukce trupu byla potažena hliníkovým vlnitým plechem (v oblasti celokovových letadel byla firma Thomas-Morse průkopníkem), křídla měla konstrukci dřevěnou a krytou plátnem, ovšem křidélka byla opět z vlnitého plechu. Ocasní plochy měly kovovou konstrukci, plátěný potah nepohyblivých a plechový pohyblivých částí.
    Prototyp byl dodán armádě počátkem roku 1929 a v červnu byl testován na Wright Field pod firemním označením P-559, pak byl zakoupen armádou. Výkony byly dobré, ale motor Chieftain měl neustálé a nepřekonatelné problémy s chlazením. Proto byl nakonec motor 30. září 1930 nahrazen hvězdicovým Pratt and Whitney SR-1340-C v prstenci NACA a byly upraveny ocasní plochy. Označení stroje se změnilo na XP-13A a výkony se dokonce zlepšily díky zmenšení hmotnosti, správa USAAC o testech jej přímo chválila. To už ale bylo pozdě na objednávku výroby, ta šla jinam, a prototyp byl zničen při posledním letu testů poté, co začal hořet a následně se zřítil. U firmy Curtiss měl mezitím vzniknout druhý prototyp, XP-14, skončil ale ještě před začátkem prací kvůli nedůvěře motoru Chieftain. Firma Thomas-Morse neúspěch nepřežila, v srpnu 1929 byla pohlcena společností Consolidated.

    Zdroj:
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://home.att.net/~jbaugher1/p13.html
    www.csd.uwo.ca
    http://en.wikipedia.org/wiki/XP-13_Viper

    http://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/060905-F-1234P-014.jpg

    http://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/060905-F-1234P-013.jpg
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72280#255290Verze : 0
    MOD