23.05.2008 - AČR pozastavila přebírání nových vozů Tatra T-810

Z rozkazu náčelníka generálního štábu genpor.Vladimíra Picka bylo k 23.5.2008 pozastaveno přebírání nových nákladních automobilů Tatra T-810.Důvodem je zjištěná konstrukční závada automobilu projevující se zatékáním do kabiny při dešti.Automobilka Tatra Kopřivnice byla vyzvána k nápravě.


K dnešnímu dni bylo převzati již 121 vozů přičemž 72 z nich již obdržely útvary AČR


Více zde:
www.novinky.cz
URL : https://www.valka.cz/23-05-2008-ACR-pozastavila-prebirani-novych-vozu-Tatra-T-810-t72304#255409 Verze : 0
Ani v nejmenším mně to nepřekvapuje, před několika týdny byl v Kopřivnici modelářský den a před kulturákem stálo několik tatrovek, včetně 810, jedno dítě se jenom opřelo o dolní plastický kryt zpětného zrcátka a ten odplachtil do dálav. Kdybych to neviděl na vlastní oči, tak neuvěřím.
URL : https://www.valka.cz/23-05-2008-ACR-pozastavila-prebirani-novych-vozu-Tatra-T-810-t72304#255411 Verze : 0
No aspoň že se to řeší - taky mohli na Tatrovky dát cedule "Určeno pouze k provozu za sucha" Wink
URL : https://www.valka.cz/23-05-2008-ACR-pozastavila-prebirani-novych-vozu-Tatra-T-810-t72304#255418 Verze : 0
Anebo řidičům rozdat pláštěnky.
URL : https://www.valka.cz/23-05-2008-ACR-pozastavila-prebirani-novych-vozu-Tatra-T-810-t72304#255429 Verze : 0
No pokud jsem četl správně tak problém způsobilo těsnění poklopu a to bylo použito dle přání zadavatele od domácího výrobce, takže vina Tatry je poněkud sporná, samozřejmě může jít o to že to Tatře nijak nevadilo a že teď se to hodí, ale taky semohlo stát že v nabídce bylo těsnění jiné a zadavatel si přál to z ČR a pak je chyba alespoň z části na jeho straně. Neviděl bych to ale jako opravdový problém, pokud je to takováhle věc asi nebude složité to vyřešit a na tom jestli je to dobrý nebo špatný vůz to nic nemění.
URL : https://www.valka.cz/23-05-2008-ACR-pozastavila-prebirani-novych-vozu-Tatra-T-810-t72304#255437 Verze : 0
Finálním dodavatelem je Tatra - takže záruku nese také ona, ať jsou subdodavatelé, jací jsou... Konec konců, název toho vozidla je Tatra 810 a ne Tatra 810 s těsněním ze SVOS Přelouč...

V zadání samozřejmě nebylo specifikováno "těsnění příklopu od českého výrobce", ale "v % objem dílů vozidla od českých výrobců..." a to, že je to (mezi mnoha dalšími) právě to těsnění je nepodstatné...


Jak už to bývá, výrok mluvčího fabriky by měl část viny dodavatele shodit na subdodavatele a ta zpráva je napsaná tak trochu "víceznačně" - v tomto případě tak, jako by na přání odběratele (přímo napsáno "vlády" - už z toho je vidět, že je to hovadina) bylo silnější funkční (od zahraničního dodavatele) těsnění nahrazeno slabším nefunkčním (od dodavatele českého)...


Jen bych se smál, kdyby se nakonec přišlo na to, že chyba nebyla v těsnění jako takovém, ale (třeba) v delším závěsu a zámku příklopu kabiny...
URL : https://www.valka.cz/23-05-2008-ACR-pozastavila-prebirani-novych-vozu-Tatra-T-810-t72304#255446 Verze : 0
No já tedy nevím, ale modernizace (v tomto případě příklopu) občas spočívá v tom jak udělat věci tak, aby pokud možno nefungovaly Very Happy
Do staré konstrukce neteklo ani když tam těsnění prakticky žádné nebylo, protože to bylo udělané s přesahem jako víčko na sklenici od zavařeniny...někdy je lepší do vyzkoušených věcí nevrtat a "nemodernizovat" za každou cenu Very Happy
URL : https://www.valka.cz/23-05-2008-ACR-pozastavila-prebirani-novych-vozu-Tatra-T-810-t72304#255447 Verze : 0
Podle záběrů co byly dnes ve zprávách to asi bude dělané podobně s přesahem.


Stejně, když tak postupně přichází stížnosti na nové Tatry, se nemůžu ubránit myšlence jestli by tedy nebylo jednodušší postavit novou sérii V3S.Ty už jsou osvědčené a pochybuju že nové Tatry dosáhnou jejich nezničitelnosti.
URL : https://www.valka.cz/23-05-2008-ACR-pozastavila-prebirani-novych-vozu-Tatra-T-810-t72304#255450 Verze : 0
Teď mi tak došlo, bouda je od Renaulta - kerýho troubu napadlo cpát tam český těsnění - tam vidím chybu finálního dodavatele... "Má to bejt v % dílů, tak to doženem na mrňavejch/levnejch hovadinách..." - a ejhle, ono to nefunguje.
Jinak ideový rozvoj technického řešení modernizace PV3S už tu snad byl, ne?
URL : https://www.valka.cz/23-05-2008-ACR-pozastavila-prebirani-novych-vozu-Tatra-T-810-t72304#255453 Verze : 0
Minulý týden jsem měl možnost hovořit s majitelem a ředitelem firmy SVOS panem Ing. Černým a samozřejmě nemohlo nedojít i na tuto záležitost. Hlavní problém prý není onen poklop, ale zatékání do předních pozičních světel. Důvod je prý ten, že se dodavateli těsnění "povedlo" vyrobit a do dávky přimíchat 15 (slovy patnáct) kusů těsnění z tvrdší pryže, která řádně nedolehla. U kořene průlezu (tedy nikoli u poklopu) byl ten problém, že pracovník na jedné směně špatně nanesl plastickou těsnící hmotu. Oprava každého auta zabere zhruba čtvrthodinku a u všechn aut měly být závady odstraněny do konce minulého týdne.


Původní zpráva je tedy typicky novinářská - tam, kde měl být problém ve skutečnosti žádný problém nebyl a tam, kde problém skutečně byl, toho si ani nevšimli Laughing
URL : https://www.valka.cz/23-05-2008-ACR-pozastavila-prebirani-novych-vozu-Tatra-T-810-t72304#256194 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více