23.05.2008 - AČR pozastavila přebírání nových vozů Tatra T-810

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

23.05.2008 - AČR pozastavila přebírání nových vozů Tatra T-810

    Avatar
    Z rozkazu náčelníka generálního štábu genpor.Vladimíra Picka bylo k 23.5.2008 pozastaveno přebírání nových nákladních automobilů Tatra T-810.Důvodem je zjištěná konstrukční závada automobilu projevující se zatékáním do kabiny při dešti.Automobilka Tatra Kopřivnice byla vyzvána k nápravě.


    K dnešnímu dni bylo převzati již 121 vozů přičemž 72 z nich již obdržely útvary AČR


    Více zde:
    www.novinky.cz
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72304#255409Verze : 0
    Avatar
    Ani v nejmenším mně to nepřekvapuje, před několika týdny byl v Kopřivnici modelářský den a před kulturákem stálo několik tatrovek, včetně 810, jedno dítě se jenom opřelo o dolní plastický kryt zpětného zrcátka a ten odplachtil do dálav. Kdybych to neviděl na vlastní oči, tak neuvěřím.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72304#255411Verze : 0
    Avatar
    No aspoň že se to řeší - taky mohli na Tatrovky dát cedule "Určeno pouze k provozu za sucha" Wink
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72304#255418Verze : 0
    Avatar
    Anebo řidičům rozdat pláštěnky.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72304#255429Verze : 0
    Avatar
    No pokud jsem četl správně tak problém způsobilo těsnění poklopu a to bylo použito dle přání zadavatele od domácího výrobce, takže vina Tatry je poněkud sporná, samozřejmě může jít o to že to Tatře nijak nevadilo a že teď se to hodí, ale taky semohlo stát že v nabídce bylo těsnění jiné a zadavatel si přál to z ČR a pak je chyba alespoň z části na jeho straně. Neviděl bych to ale jako opravdový problém, pokud je to takováhle věc asi nebude složité to vyřešit a na tom jestli je to dobrý nebo špatný vůz to nic nemění.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72304#255437Verze : 0
    Avatar
    Finálním dodavatelem je Tatra - takže záruku nese také ona, ať jsou subdodavatelé, jací jsou... Konec konců, název toho vozidla je Tatra 810 a ne Tatra 810 s těsněním ze SVOS Přelouč...

    V zadání samozřejmě nebylo specifikováno "těsnění příklopu od českého výrobce", ale "v % objem dílů vozidla od českých výrobců..." a to, že je to (mezi mnoha dalšími) právě to těsnění je nepodstatné...


    Jak už to bývá, výrok mluvčího fabriky by měl část viny dodavatele shodit na subdodavatele a ta zpráva je napsaná tak trochu "víceznačně" - v tomto případě tak, jako by na přání odběratele (přímo napsáno "vlády" - už z toho je vidět, že je to hovadina) bylo silnější funkční (od zahraničního dodavatele) těsnění nahrazeno slabším nefunkčním (od dodavatele českého)...


    Jen bych se smál, kdyby se nakonec přišlo na to, že chyba nebyla v těsnění jako takovém, ale (třeba) v delším závěsu a zámku příklopu kabiny...
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72304#255446Verze : 0
    Avatar
    No já tedy nevím, ale modernizace (v tomto případě příklopu) občas spočívá v tom jak udělat věci tak, aby pokud možno nefungovaly Very Happy
    Do staré konstrukce neteklo ani když tam těsnění prakticky žádné nebylo, protože to bylo udělané s přesahem jako víčko na sklenici od zavařeniny...někdy je lepší do vyzkoušených věcí nevrtat a "nemodernizovat" za každou cenu Very Happy
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72304#255447Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Podle záběrů co byly dnes ve zprávách to asi bude dělané podobně s přesahem.


    Stejně, když tak postupně přichází stížnosti na nové Tatry, se nemůžu ubránit myšlence jestli by tedy nebylo jednodušší postavit novou sérii V3S.Ty už jsou osvědčené a pochybuju že nové Tatry dosáhnou jejich nezničitelnosti.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72304#255450Verze : 0
    Avatar
    Teď mi tak došlo, bouda je od Renaulta - kerýho troubu napadlo cpát tam český těsnění - tam vidím chybu finálního dodavatele... "Má to bejt v % dílů, tak to doženem na mrňavejch/levnejch hovadinách..." - a ejhle, ono to nefunguje.
    Jinak ideový rozvoj technického řešení modernizace PV3S už tu snad byl, ne?
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72304#255453Verze : 0
    Avatar
    Minulý týden jsem měl možnost hovořit s majitelem a ředitelem firmy SVOS panem Ing. Černým a samozřejmě nemohlo nedojít i na tuto záležitost. Hlavní problém prý není onen poklop, ale zatékání do předních pozičních světel. Důvod je prý ten, že se dodavateli těsnění "povedlo" vyrobit a do dávky přimíchat 15 (slovy patnáct) kusů těsnění z tvrdší pryže, která řádně nedolehla. U kořene průlezu (tedy nikoli u poklopu) byl ten problém, že pracovník na jedné směně špatně nanesl plastickou těsnící hmotu. Oprava každého auta zabere zhruba čtvrthodinku a u všechn aut měly být závady odstraněny do konce minulého týdne.


    Původní zpráva je tedy typicky novinářská - tam, kde měl být problém ve skutečnosti žádný problém nebyl a tam, kde problém skutečně byl, toho si ani nevšimli Laughing
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72304#256194Verze : 0
    MOD