Curtiss XP-31 Swift

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Curtiss XP-31 Swift

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss XP-31 Swift Curtiss XP-31 Swift
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss XP-31 Swift
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1932-DD.MM.1932 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1932-DD.MM.1932
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1512 kg 3334 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1879 kg 4143 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.14 m 30ft
    Délka:
    Length:
    8 m 26ft 3in
    Výška:
    Height:
    2.36 m 7ft 9in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    18.86 m2 203 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    -
    Typ:
    Type:
    Curtiss GIV-1570F výkonu 448 kW
    dvoulistá kovová vrtule
    Curtiss GIV-1570F, power 600 hp
    two-blade meal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    473 l 125 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    346 km/h v 0 m 215 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    280 km/h v ? m 174 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    10.8 m/s 2130 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6919 m 22700 ft
    Dolet:
    Range:
    637.3 km 396 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1033.2 km 642 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný 7,62mm kulomet v přídi
    2x pevný 7,62mm kulomet po stranách trupu
    2x .30 machine gun in the nose
    2x .30 machine gun on each side of the cockpit
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://joebaugher.com/usaf_fighters/p31.html
    http://www.aerofiles.com/_curtx.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72306#255413Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Curtiss Model 66 Swift byl prvním dolnoplošným stíhačem firmy a neúspěšně se v roce 1932 pokoušel o zakázku na dočasný stíhací letoun. Vývoj začal jako soukromý projekt s tím, že armáda poskytla motor a vojenské vybavení. Swift vycházel z útočného stroje Curtiss A-8 Shrike. Křídla měla vzpěry, podvozek byl pevný a částečně kapotovaný, ovšem kabina byla krytá. Původně byl jako motor plánován Curtiss Conqueror, ovšem ten byl již považován za zastarávající. Proto byl vybrán a zabudován Wright R-1820 Cyclone, krátkou dobu Swift létal také s Pratt & Whitney Wasp.

    Prototyp opustil továrnu v červenci 1932. Během testů bylo zjištěno, že výkony jsou slabé, proto byl během měsíce Cyclone nahrazen motorem Curtiss G1V-1570F Conqueror. Sice se zvýšila rychlost, ale díky zvětšené hmotnosti se zhoršily ostatní parametry. Armáda zakoupila Swift v únoru 1933, civilní motor byl nahrazen vojenskou verzí, V-1570-53. To už ale bylo rozhodnuto v neprospěch P-31, vyhrál P-26, a nakonec dosloužil jako instruktážní pomůcka ve škole mechaniků. Naposledy byl zaznamenán v prosinci 1936 v Edgewoodu.

    Zdroj:
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://home.att.net/~jbaugher1/p31.html
    http://www.aviastar.org/air/usa/curtiss_p-31.php
    http://aerofiles.com/_curtx.html


    http://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/060907-F-1234P-010.jpg

    S motorem Conqueror. Zdroj: http://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/060907-F-1234P-012.jpg
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72306#255414Verze : 0
    MOD