Curtiss YA-10 Shrike

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Curtiss YA-10 Shrike

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss YA-10 Shrike Curtiss YA-10 Shrike
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss YA-10 Shrike
    Kategorie:
    Category:
    bitevní letoun attack aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1932-DD.MM.1932 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1932-DD.MM.1932
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 konverze
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1691 kg 3727 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2513 kg 5540 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    2783 kg 6135 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    13.41 m 44ft
    Délka:
    Length:
    9.75 m 32ft
    Výška:
    Height:
    2.74 m 9ft
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23.78 m2 256 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-1690-9 Hornet o výkonu 463 kW Pratt & Whitney R-1690-9 Hornet, power 625 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    394 l 104 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    280 km/h v 0 m 174 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    238.2 km/h v 0 m 148 mph in 0 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m 1500 ft
    Dolet:
    Range:
    804.7 km 500 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? ?
    Výzbroj:
    Armament:
    4x 7,62mm kulomet v kapotách podvozku
    1x pohyblivý 7,62mm kulomet v zadní kabině

    10x 14kg bomba v pumovnici nebo
    4x 55kg bomba pod trupem
    4x fixed .30 machine gun in the undercarriage fairings
    1x flexible .30 machine gun

    10x 30 lb bomb internally, or
    4x 100 lb bomb externally
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Rust, Kenn C. The Curtiss Shrike, Profile No.128. Profile Publications, Leatherhead 1966.
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    http://joebaugher.com/usattack/a10.html
    http://www.aerofiles.com/_curt.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72313#255449Verze : 0
    MOD
    Avatar
    První z pěti vyrobených Curtissů YA-8 zůstal v továrně, kde do něho byl zabudován hvězdicový motor Pratt & Whitney R-1690D Hornet a přejmenován na YA-10. V této podobě od 8. září 1932 létal na Wright Field. Testy rychle ukázaly nadřazenost nové verze nad Shrikey s motorem Conqueror, které sice byly aerodynamicky výhodné, ovšem hvězdicové motory byly levnější na provoz a případná střelba ze země mohla vzduchem chlazený motor hůř ohrozit. Armádu výsledky tak zaujaly, že rozhodla o zrušení již dohodnuté výroby 48 sériových strojů A-8B (vzniklých podle stroje Y1A-8A) a jejím přesměrování na nový typ s hvězdicovým motorem. Tím ovšem nebyl Hornet, ale další hvězdicový motor, Wright Cyclone, a měly označení A-12.


    6. prosince 1932 byl YA-10 odeslán do Fort Crockett pro služební testy u 13. útočné peruti 3. bitevní skupiny. V červenci 1934 byl přesunut do luisianského Barksdale Field, kde sloužil společně s A-8. Od srpna byl v Command and General Staff College ve Fort Leavenworth v Kansasu a nakonec skončil v roce 1938 v Illinois, na Chanute Field. Zde byl v únoru následujícího roku sešrotován.


    Pro americké námořnictvo byl postaven shodný stroj, označený XS2C-1, na kterém chtělo námořnictvo otestovat vlastnosti křídla se štěrbinovými klapkami. Doručen byl v roce 1933, ale nestal se základem pro sériovou výrobu.


    Zdroj:
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://home.att.net/~jbaugher4/a10.html
    http://www.airwar.ru/enc/aww2/a8.html
    http://www.aerofiles.com/_curt.html



    http://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/051116-F-1234P-048.jpg
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72313#255455Verze : 0
    MOD