Iljušin / Berijev A-50M [kód NATO: Mainstay-B]

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Iljušin / Berijev A-50M [kód NATO: Mainstay-B]

Ilyushin / Beriev A-50M / Ильюшин / Бериев А-50M

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Berijev A-50M Beriev A-50M
    Originální název:
    Original Name:
    Бериев А-50M
    Kategorie:
    Category:
    letoun včasné výstrahy/velitelské stanoviště airborne early warning/command aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1992-DD.MM.2011 Taganrožský letecký výrobní podnik G. Dimitrova, Taganrog
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1992-DD.MM.2011
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    26 konverzí A-50
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    5 + 10
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    190000 kg 418878 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    50,50 m 165ft 8,19in
    Délka:
    Length:
    46,59 m 152ft 10,25in
    Výška:
    Height:
    14,76 m 48ft 5,1in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    300,00 m2 3229.17 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    dvouproudový turbofan
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    4
    Typ:
    Type:
    Solovjov D-30KP-2 o maximálním tahu 122,58 kN Solovyov D-30KP-2, max thrust 27558 lb
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    810 km/h v ? m 503.3 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    750 km/h v ? m 466 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10200 m 33465 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    7500 km 4660.3 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Заблотский А.Н., Сальников А.И. 75 лет ТАНТК им. Г.М. Бериева.
    ruslet.webnode.cz
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72332#546978Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Iljušin/Berijev A-50M


    Letoun A-50M představuje modernizovanou verzi typu Iljušin/Berijev A-50 Mainstay. Zkušenosti s provozem A-50 ukázaly, jaká má tento letoun omezení. Modernizovaná verze má odstranit tyto nedostatky a také prodloužit životnost systému A-50 o dalších dvacet let. V současné době již modernizační program běží.


    Jeho hlavní součástí má být vylepšený víceúčelový třídimenzionální impulzní dopplerovský radiolokátor, který spolu s jinými systémy tvoří tzv. radiolokační komplex "Šmel-N" ("Шмель-М)". Letoun má být také vybaven kombinovaným terminálem pro příjem signálů obou fungujících družicových navigačních systémů (amerického GPS a ruského GLONASS). To by mělo zásadně zpřesnit navigaci ( odhaduje se na 10 m ). Dalším důležitým bodem modernizace je zvýšit schopnost navádění vlastních letounů na nepřátelské cíle. Zůstanou oba druhy navedení (automatické i manuální). V automatickém režimu by měl A-50M být schopen navádět více než 50 letounů současně a v manuálním režimu nejméně 30 strojů. Letoun by měl mít také daleko lepší schopnosti v komunikaci ( přenos dat v reálném čase ) s pozemními velitelskými centry a zcela nově by měl pozemní armádě nabídnout možnost předávání aktuálních informací i těm nejmenším velitelstvím na tzv. nižších stupních.


    Zdroje :
    http://www.airwar.ru/enc/spy/il76sk.html
    http://www.airwar.ru/enc/spy/a50.html
    http://www.airwar.ru/enc/spy/ai.html
    ATM 10/2006, Praha, ISSN 1336-2003
    ATOM 7/1993, Praha, ISSN 1210-2849
    ATM 9/2005, Praha, ISSN 1336-2003
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72332#255525Verze : 0
    Avatar
    ja.wikipedia.org



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72332#552084Verze : 0
    MOD