Aero A-18b

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Aero A-18b

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Aero A-18b Aero A-18b
    Originální název:
    Original Name:
    Aero A-18b
    Kategorie:
    Category:
    jiná kategorie other category
    Výrobce:
    Producer:
    DD.06.1923-DD.MM.1923 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.06.1923-DD.MM.1923
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 konverze z A-18.7
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1923
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    592 kg 1305 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    774 kg 1706 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    5,70 m 18ft 8,4in
    Délka:
    Length:
    6,00 m 19ft 8,21in
    Výška:
    Height:
    2,50 m 8ft 2,43in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    9,84 m2 105.92 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    79 kg/m2 16.18 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    BMW IIIa o výkonu 145 kW/197 k
    Vrtule dřevěná dvoulistá
    BMW IIIa, power 194 hp
    Propeller wooden two-blade
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    238 km/h v ? m 147.9 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Konstruktér: Ing. Antonín Husník

    Jednomístný jednomotorový stíhací letoun smíšené konstrukce, podvozek záďového typu s ostruhou.
    Jedná se o speciální úpravu Aera A-18 určenou pro I.ročník rychlostního závodu o Cenu presidenta republiky, který se uskutečnil v červnu 1923 a kde pilotovaný šéfpilotem Aera Josefem Novákem obsadil 1. příčku.
    -
    Zdroje:
    Sources:
    Sýkora, Petr. Aero A-18, A-18b a A-18c, L+K 1993/08-11.
    Němeček, V. Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968.
    Fidler J., Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2.
    V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72337#255579Verze : 0