Curtiss XA-14 Shrike

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Curtiss XA-14 Shrike

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss XA-14 Shrike Curtiss XA-14 Shrike
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss XA-14 Shrike
    Kategorie:
    Category:
    bitevní letoun attack aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1935-DD.MM.1935 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1935-DD.MM.1935
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    17.07.1935
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3836 kg 8456 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    5324 kg 11738 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    16.59 m 54ft 5 in
    Délka:
    Length:
    12.27 m 40ft 3 in
    Výška:
    Height:
    3.28 m 10ft 9 in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    48.87 m2 526 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Wright R-1670-5 o výkonu 578 kW Wright R-1670-5, power 775 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    408.8 km/h v 2972 m 254 mph in 9750 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    339.6 km/h v ? m 211 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    8.6 m/s 1685 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8268 m 27125 ft
    Dolet:
    Range:
    1313.2 km 816 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    4x pevný 7,62mm kulomet v přídi
    1x pohyblivý 7,62mm kulomet v zadní kabině

    295 kg bomb
    4x .30 machine gun in the nose
    1x flexible .30 machine gun

    654 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    http://www.joebaugher.com/usattack/a14.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72339#255596Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V roce 1934 začala společnost Curtiss pracovat také na soukromém projektu dvoumístného dvoumotorového bitevního letounu, označeného Model 76 a používajícího také přezdívku Shrike, zavedenou pro řadu A-8/A-10/A-12. Tento stroj byl samonosným středoplošníkem celokovové konstrukce, s křidélky a částí křídel krytou plátnem. Motory Wright R-1670-5 měly dvoulisté vrtule, podvozek se částečně zatahoval dozadu do motorových gondol a zatahovací bylo také ostruhové kolečko. Výzbroj tvořily čtyři kulomety v přídi, pohyblivý kulomet střelce a bomby v trupové pumovnici. Výzbroj ale nebyla nikdy namontována.

    První vzlet prototypu Model 76 proběhl 17. července 1935, dosud s civilní imatrikulací. Po testech na Wright Field byl vrácen k modifikacím, konkrétně mírné zvětšení motorových krytů a montáž stavitelných vrtulí s konstantními otáčkami. V prosinci byl Model 76 zakoupen armádou a dostal označení XA-14.

    Ačkoli byl XA-14 rychlejší než tehdejší stíhací letouny P-30 a P-26A, amrádu odrazovala jeho velká cena. Proto bylo 23. července 1936 objednáno pouze 13 testovacích strojů s motory Wright R-1820-47 Cyclone a třílistými vrtulemi, které kvůli této změně dostaly nová označení, Y1A-18. Curtiss chtěl Model 76 použít k různým rekordním akcím, místo toho ho ale armáda použila jako YA-14 k testům nového 37mm kanónu. Testy byly poměrně úspěšné, přesto ale armáda dala přednost spíše většímu množství zbraní menší ráže, obvykle 12,7 mm, než jedné velkorážné zbrani. Po pouhých 158 letových hodinách byl XA-14 v srpnu 1938 sešrotován.

    Zdroj:
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://home.att.net/~jbaugher4/a14.html
    http://en.wikipedia.org/wiki/Curtiss_YA-14
    http://aerofiles.com/_curt.html

    XA-14. Zdroj: http://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/051116-F-1234P-077.jpg

    YA-14. Zdroj: http://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/051116-F-1234P-084.jpg
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72339#255597Verze : 0
    MOD