Consolidated B-24L Liberator

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Consolidated B-24L Liberator

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Consolidated B-24L Liberator Consolidated B-24L Liberator
    Originální název:
    Original Name:
    Consolidated B-24L Liberator
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.07.1944-DD.12.1944 Consolidated Vultee Aircraft Corp., San Diego, California
    DD.08.1944-DD.12.1944 Ford Motor Co., Willow Run, Michigan
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.07.1944-DD.12.1944
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    16671):
    1250 Willow Run
    417 San Diego
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    10
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    16515 kg 36410 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    24948 kg 55000 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    29257 kg 64500 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    33.53 m 110ft
    Délka:
    Length:
    20.47 m 67ft 2in
    Výška:
    Height:
    5.49 m 18ft
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    97.36 m2 1048 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    4
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-1830-65 o vzletovém výkonu 895 kW
    Vrtule trojlisté Hamilton Standard Hydromatic s konstantní rychlostí otáček
    Pratt & Whitney R-1830-65, take-off power 1200 hp
    three-bladed constant speed propeller Hamilton Standard Hydromatic
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    8949-13680 l 2364-3614 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    482.8 km/h v 9144 m 300 mph in 30000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    346 km/h v ? m 215 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8534 m 28000 ft
    Dolet:
    Range:
    3379.6 km 2100 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    5954.6 km 3700 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm v přední střelecké věži Emerson A-15
    2x kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm v horní střelecké věži Martin A-3D
    2x pohyblivý kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm v zádi, ovládaný manuálně nebo umístěný ve střelecké věži Consolidated A-6B nebo M-6 Stinger
    2x pohyblivý kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm v bocích trupu
    2x pohyblivý kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm pod trupem

    Pumy: 5806 kg
    2x .50 Colt-Browning M2 machine gun in the Emerson A-15 nose turret
    2x .50 Colt-Browning M2 machine gun in the Martin A-3D upper turrret
    2x .50 Colt-Browning M2 flexible machine gun in the tail, handheld or mounted in the Consolidated A-6B or M-6 Stinger turret
    2x .50 Colt-Browning M2 flexible machine gun in the waist position
    2x .50 Colt-Browning M2 flexible machine gun firing through a ventral hatch

    12800 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:




    Poznámka:
    Note:
    Letouny byly vyráběny již pouze v mateřské továrně v San Diegu a licenčně u Ford-Willow v Michiganu, tyto dvě továrny měly již dostatečnou výrobní kapacitu.
    Tato verze prošla "odtučňovací kůrou", v rámci odlehčení nebyla montována spodní kulová střelecká věž Sperry, místo ní bylo za pumovnicí střeliště se zdvojeným kulometem Colt-Browning M2, zadní střelecká věž Consolidated A-6 byla nahrazena lehčí střeleckou věží Convair M-6A, která neměla rámování oken, u pozdějších výrobních bloku byl vzadu otevřené střeliště, nebo bylo zadní střelecké stanoviště vynecháno zcela. Úpravami bylo ušetřeno 500 - 700 kg oproti B-24J. Boční okna byla velikostí shodná s okny verze B-24J posledních výrobních bloků.
    Několik bombardérů B-24L bylo přestaveno na létající cisterny C-109, které měly zásobovat benzínem bombardéry B-29 v Číně.


    1) včetně
    ~ 400 strojů předaných Velké Británii jako Liberator Mk.VIII (některé mohly ale být ještě B-24J z konce výroby ve Fort Worth)
    ~ 150 strojů předaných US Navy jako PB4Y-1
    -
    Zdroje:
    Sources:
    Martin W. Bowman, Consolidated B-24 Liberator, Crowood Aviation Series, The Crowood Press Ltd,New Ed edition, rok 2004, ISBN-10: 1861267096
    William Green, Famous Bombers of the Second World War, Doubleday, rok 1959
    Jaroslav Schmidt, Letadla 1939-45, Stíhací a bombardovací letadla USA, Nakladatelství Fraus Plzeň, rok 1992, ISBN 80-900-6194-X
    http://joebaugher.com/usaf_bombers/b24_20.html
    aeroweb.brooklyn.cuny.edu
    http://liberatorcrew.com/06_B-24_Specs.htm
    www.historyofwar.org
    www.daveswarbirds.com
    www.airtoaircombat.com
    http://www.cofe.ru/avia/C/C-85.htm
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72340#255599Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie B-24L
    zdroj: www.nationalmuseum.af.mil




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72340#255600Verze : 0
    MOD