Curtiss A-18 Shrike

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Curtiss A-18 Shrike

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss Y1A-18 Shrike Curtiss Y1A-18 Shrike
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss Y1A-18 Shrike
    Kategorie:
    Category:
    bitevní letoun attack aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.07.1937-DD.10.1937 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.07.1937-DD.10.1937
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    13 (37-52/64)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    4345 kg 9580 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    5828 kg 12849 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    5974 kg 13170 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    18.14 m 59ft 6in
    Délka:
    Length:
    12.9 m 42ft 4in
    Výška:
    Height:
    3.51 m 11ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    49.24 m2 530 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Wright R-1820-47 Cyclone o výkonu 634 kW
    třílistá vrtule
    Wright R-1820-47 Cyclone, power 850 hp
    three-bladed propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    384.6 km/h v 762 m 239 mph in 2500 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    339.6 km/h v ? m 211 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    2.2 min do 1524 m 2.2 min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8687 m 28500 ft
    Dolet:
    Range:
    1047.7 km 651 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    2735.9 km 1700 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    4x pevný 7,62mm kulomet v přídi
    1x pohyblivý 7,62mm kulomet v zadní kabině

    272 kg bomb
    4x .30 forward-firing machine gun in the nose
    1x flexible .30 machine gun in the rear cockpit

    654 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://www.aerofiles.com/_curt.html
    http://joebaugher.com/usattack/a18.html


    A-18 8. bitevní letky 3. bitevní skupiny, Barksdale Field
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72426#256250Verze : 0
    MOD
    Avatar
    23. července 1936 byla objednána testovací série třinácti letadel, založených na prototypu dvoumístného dvoumotorového bitevního letounu XA-14, známého také pod firemním jménem Shrike. Protože došlo k výměně motorů za Wright R-1820-47 Cyclone s třílistými vrtulemi, byly označeny jako Y1A-18. Jejich dodávka začala v červenci 1937 a byla dokončena v říjnu. Nejprve byly nasazeny u 8. bitevní peruti 3. bitevní skupiny na základně Barksdale Field, Louisiana. Nové motory byly sice silnější než u prototypu, ovšem zase se zvýšila hmotnost, takže výkony byly velmi podobné. Nevýhodou byla malá nosnost, která nešla zvednout ani na malé vzdálenosti, a slabá byla i výzbroj, obětovaná rychlosti. Tyto stroje poměrně rchle zastaraly a nebyla proto žádná další výroba. V roce 1940 bylo z jejich názvu vynecháno Y1, označující koupi placenou z fondů mimo běžný rozpočet, a byly poslány ke 3. bombardovací skupině na Lawson Field jako cvičné. Poslední z nich byl vyřazen v roce 1943.

    Amrádě byl nabídnut vylepšený Model 76B s motory Pratt & Whitney R-1830, ovšem nebyly objednány. Stejně tak neprojevil zájem nikdo v zahraničí, také asi kvůli vysoké ceně.

    Zdroj:
    http://home.att.net/~jbaugher4/a18.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://www.airwar.ru/enc/aww2/a18.html
    http://www.aerofiles.com/_curt.html
    www.nationalmuseum.af.mil



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72426#256255Verze : 0
    MOD