Seversky SEV-2XP

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Seversky SEV-2XP

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Seversky SEV-2XP Seversky SEV-2XP
    Originální název:
    Original Name:
    Seversky SEV-2XP
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1935-DD.MM.1935 Seversky Aircraft Corp.,Farmingdale, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1935-DD.MM.1935
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1935
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1633 kg 3600 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2198 kg 4846 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10.97 m 36ft
    Délka:
    Length:
    7.49 m 24ft 7in
    Výška:
    Height:
    2.62 m 8ft 7in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    20.44 m2 220 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    107.53 kg/m2 22.02 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Wright R-1670 o startovním výkonu 548 kW
    Vrtule trojlistá stavitelná
    Wright R-1670, take-off power 735 hp
    three-bladed variable-pitch propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    441 km/h v ? m 274 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    1528.9 km 950 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kulomet Colt-Browning ráže 12,7 mm nad motorem
    1x pevný kulomet Colt-Browning ráže 7,62 mm nad motorem
    1x pohyblivý kulomet Colt-Browning ráže 7,62 mm v zadní části kabiny
    1x fixed .50 in Colt-Browning machine gun
    1x fixed .30 in Colt-Browning machine gun
    1x flexible .30 in Colt-Browning machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    V květnu 1935 se tento prototyp měl zúčastnit soutěže o stíhací letoun pro USAAC,
    byl při havárii poškozen a při opravě přestavěn na jednístný SEV-1XP se zatahovacím podvozkem
    -
    Zdroje:
    Sources:
    William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume Four, Doubleday rok 1961
    Squadron/Signal. Mini Number 1. Larry Davis. P-35 mini in Action
    http://www.aerofiles.com./_sev.html
    http://www.aviastar.org/air/usa/seversky_2xp.php
    http://www.acepilots.com/wwi/pio_seversky.html
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/sev2xp.html
    http://home.att.net/~jbaugher1/p36_1.html
    archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72492#256614Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Historie:
    17.2.1931 založil ruský emigrant Alexandr Nikolajevič Prokofjev-Severskij továrno na výrobu letadel. Nová továrna nesla jméno Seversky Aircraft Corporation. Prvním konstruktérem byl Gruzínec Grigorašvili, který v roce 1932 navrhl třímístnou amfibii SEV-3, ktrá byla zalétána v roce 1933. V roce 1934 přišel do firmy další gruzínský emigrant A.M. Kartvelov (později Karveli). Prvním letounem, tohoto později velmi úspěšného konstruktéra byl byla dvoumístná stíhačka navržená pro USAAC. Tímto typem firma Seversky obeslala soutěž o standardní stíhací letoun pro americké armádní letectvo. Letoun se při přeletu poškodil, soutěž byla odložena a Seversky získal možnost rychle letoun přestavět do jednomístné podoby s označením SEV-1XP, této letoun se potom mohl porovnávat v soutěži (18.06.1935) s Curtissovým Hawkem. Více o soutěži zde. Jedna cesta vedla k jednomístnému stíhacímu letadlu P-35 a druhou, dvoumístnou stíhačku se snažil prosadit i nadále Seversky.
    Původní dvoumístné provedení stíhacího letounu nabízel pod označením "Convoy Fighter" americkému armádnímu letectvu, to však neprojevilo zájem a v roce 1936 byla verze SEV-2PA uvolněna pro export. Nakonec jich v roce 1937 dvacet koupilo japonské námořní letectvo, které v té době hledalo vhodnou stíhačku s dlouhým doletem pro doprovod svých bombardérů Mitsubishi G3M Nell. Japonské letouny byly označeny A8V1 a krátkou dobu operačně létaly na Čínou.




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72492#256617Verze : 0
    MOD