Curtiss A-3 Falcon

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Curtiss A-3 Falcon

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss A-3 Falcon Curtiss A-3 Falcon
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss A-3 Falcon
    Kategorie:
    Category:
    bitevní letoun attack aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.10.1927-DD.MM.192R Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.10.1927-DD.MM.192R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    75 (27-243, -245/262, -298/317, 28-083/118)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1185 kg 2612 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1986 kg 4378 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    1185 kg 2612 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11.58 m 38ft
    Délka:
    Length:
    8.64 m 28ft 4in
    Výška:
    Height:
    3.12 m 10ft 3in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    32.79 m2 353 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Curtiss V-1150-3 o výkonu 324 kW Curtiss V-1150-3, power 435 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    428 l
    212 l přídavná nádrž
    113 US gal
    56 gal auxiliary tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    226.9 km/h v ? m 141 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    186.7 km/h v ? m 116 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    5.3 m/s 1046 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climbto:
    5,8 min do 1524 m 5,8 min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4755 m 15600 ft
    Dolet:
    Range:
    1013.9 km 630 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný 7,62mm kulomet Browning v přídi
    2x pevný 7,62mm kulomet Browning ve spodním křídle
    1x dvojitý 7,62mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff

    91 kg bomb
    2x .30 Browning machine gun in the nose
    2x .30 Browning machine gun in the lower wing
    1x twin .30 Lewis machine gun on a Scarff ring

    200 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    www.nationalmuseum.af.mil
    aeroweb.brooklyn.cuny.edu
    http://joebaugher.com/usattack/a3.html





    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72535#256770Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Ve druhé polovině 20. let hledalo americké armádní letectvo nový bitevní stroj místo dosluhujících de Havillandů DH.4, používaných také v této roli. Do soutěže se přihlásily letouny Douglas A-2 a Curtiss A-3, první stroje nesoucí toto označení (A-1 sice existoval, byl to ovšem sanitní letoun a v novém označení bylo A-1 vynecháno kvůli možné záměně). A-3 vycházel z pozorovacího letounu Curtiss O-1B, podobně i Douglasův stroj byl rozvinutím pozorovacího Douglasu O-2. Armáda totiž soudila, že tato úprava postačí do doby, než vzniknou plnohodnotné bitevní návrhy. Z velké části se oba Curtissovy typy shodovaly, hlavním rozdílem byly dva další kulomety, umístěné v křídlech, a pumové závěsníky na spodních křídlech. Objednávka na Curtiss Falcon byla zadána v zimě 1927 a první stroj byl dodán v říjnu. Postaveno bylo 76 strojů, které byly ve výzbroji 3. bitevní skupiny. Šest z nich bylo později přestavěno na cvičné stroje s dvojím řízením, označené A-3A. V roce 1929 byla také objednána druhá série upravených bitevních A-3B.


    Zdroj:
    www.nationalmuseum.af.mil
    aeroweb.brooklyn.cuny.edu
    http://home.att.net/~jbaugher4/a3.html
    en.wikipedia.org
    http://www.aerofiles.com/_curt.html
    www.nationalmuseum.af.mil



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72535#256776Verze : 0
    MOD