Curtiss A-3B Falcon

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Curtiss A-3B Falcon

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss A-3B Falcon Curtiss A-3B Falcon
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss A-3B Falcon
    Kategorie:
    Category:
    bitevní letoun attack aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1930-DD.MM.193R Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1930-DD.MM.193R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    78 (30-001/028, -231/280)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.04.1930
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1304 kg 2875 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2022 kg 4458 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    2030 kg 4476 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11.58 m 38ft
    Délka:
    Length:
    8.28 m 27ft 2in
    Výška:
    Height:
    3.2 m 10ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    32.79 m2 353 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Curtiss V-1150-5 o výkonu 324 kW
    dvoulistá vrtule
    Curtiss V-1150-5, power 435 hp
    two-blade propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    428 l
    136 l pomocná nádrž
    113 US gal
    36 gal belly tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    223.7 km/h v 0 m 139 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    177 km/h v ? m 110 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    4.8 m/s 948 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6.25 min do 152 m 6.25 min to 500 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4298 m 14100 ft
    Dolet:
    Range:
    1010.7 km 628 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný 7,62mm kulomet Browning v přídi
    2x pevný 7,62mm kulomet Browning ve spodním křídle
    1x dvojitý 7,62mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff

    91 kg bomb
    2x .30 Browning machine gun in the nose
    2x .30 Browning machine gun in the lower wing
    1x twin Lewis machine gun on a Scarff ring

    200 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    http://joebaugher.com/usattack/a3.html
    http://www.aerofiles.com/_curt.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72539#256837Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V roce 1929 začala výroba druhé série bitevního letounu A-3, ve verzi A-3B. Ten již neměl jako základ pozorovací O-1C, ale jeho novější obdobu O-1E. Rozdíl zahroval výkonnější motor V-1150 verze 5, upravenou kapotáž motoru, lépe vyvážená křidélka, poneumatické tlumiče podvozku, novou nádrž o objemu 136 litrů a další. Postaveno bylo 78 strojů ve dvou várkách. Dodávky začaly na jaře 1930. V průběhu služby (u 8., 13. a 19. peruti 3. bitevní skupiny ve Fort Crockett v Texasu a 26. bitevní peruti na Havaji. Během služby na nich byla provedena řada drobných úprav, například nahrazení ostruhy kolečkem. Na standard A-3B byla také upravena většina A-3. Počátkem 30. let byly Falcony nahrazovány novými Curtissy A-8 a A-12 a přesunovány do pomocných rolí, např. k mapování a leteckému fotografování. Poslední A-3B byl vyřazen v říjnu 1937.

    Zdroj:
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://home.att.net/~jbaugher4/a3.html
    en.wikipedia.org
    http://www.aerofiles.com/_curt.html
    www.nationalmuseum.af.mil



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72539#256845Verze : 0
    MOD