Curtiss XA-4 Falcon

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Curtiss XA-4 Falcon

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss XA-4 Falcon Curtiss XA-4 Falcon
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss XA-4 Falcon
    Kategorie:
    Category:
    bitevní letoun attack aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1927-DD.MM.1927 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1927-DD.MM.1927
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 konverze z A-3 27-244
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1866 kg 4114 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11.58 m 38ft
    Délka:
    Length:
    8.64 m 28ft 4in
    Výška:
    Height:
    3.2 m 10ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    32.79 m2 353 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-1340-1 Wasp o výkonu 328 kW
    dvoulistá vrtule
    Pratt & Whitney R-1340-1 Wasp 440 hp
    two-blade propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    221.3 km/h v 0 m 137.5 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    180.2 km/h v ? m 112 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5166 m 16950 ft
    Dolet:
    Range:
    1046.1 km 650 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný 7,62mm kulomet Browning v přídi
    2x pevný 7,62mm kulomet Browning ve spodním křídle
    1x dvojitý 7,62mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff

    91 kg bomb
    2x .30 Browning machine gun in the nose
    2x .30 Browning machine gun in the lower wing
    1x twin Lewis machine gun on a Scarff ring

    200 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Druhý A-3 byl použit pro motorové testy. Práce začaly v létě roku 1927, hotovo bylo v prosinci. Většina změn se týkala zástavby hězdicového motoru, Pratt & Whitney R-1340-1 Wasp, což zahrnovalo také prodloužení trupu kvůli vyvážení. Výkonově XA-4 odpovídal sériovému stroji, a po skončení testů byl použit v různých pomocných rolích, například při vývoji vlečného zařízení pro terčové kluzáky. Sešrotován byl v dubnu roku 1932. Armáda další Falcony s hvězdicovými motory neobjednala, obdobně ale vznikla řada pozorovacích strojů pro námořnictvo řady F8C/OC a hvězdicové motory dostaly přednost také u pozdějších armádních bitevníků, jako A-12 a A-25. -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    http://joebaugher.com/usattack/a4.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://aerofiles.com/_curt.html




    Tažné zařízení na horním křídle s kluzákem, poškozeným při nárazu do ocasních ploch.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72576#257082Verze : 0
    MOD