Název: Name: | Curtiss XA-4 Falcon | Curtiss XA-4 Falcon |
Originální název: Original Name: | Curtiss XA-4 Falcon | |
Kategorie: Category: | bitevní letoun | attack aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1927-DD.MM.1927 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1927-DD.MM.1927 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 konverze z A-3 27-244 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1866 kg | 4114 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11.58 m | 38ft |
Délka: Length: | 8.64 m | 28ft 4in |
Výška: Height: | 3.2 m | 10ft 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 32.79 m2 | 353 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1340-1 Wasp o výkonu 328 kW dvoulistá vrtule | Pratt & Whitney R-1340-1 Wasp 440 hp two-blade propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 221.3 km/h v 0 m | 137.5 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 180.2 km/h v ? m | 112 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5166 m | 16950 ft |
Dolet: Range: | 1046.1 km | 650 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný 7,62mm kulomet Browning v přídi 2x pevný 7,62mm kulomet Browning ve spodním křídle 1x dvojitý 7,62mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff 91 kg bomb | 2x .30 Browning machine gun in the nose 2x .30 Browning machine gun in the lower wing 1x twin Lewis machine gun on a Scarff ring 200 lb of bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Druhý A-3 byl použit pro motorové testy. Práce začaly v létě roku 1927, hotovo bylo v prosinci. Většina změn se týkala zástavby hězdicového motoru, Pratt & Whitney R-1340-1 Wasp, což zahrnovalo také prodloužení trupu kvůli vyvážení. Výkonově XA-4 odpovídal sériovému stroji, a po skončení testů byl použit v různých pomocných rolích, například při vývoji vlečného zařízení pro terčové kluzáky. Sešrotován byl v dubnu roku 1932. Armáda další Falcony s hvězdicovými motory neobjednala, obdobně ale vznikla řada pozorovacích strojů pro námořnictvo řady F8C/OC a hvězdicové motory dostaly přednost také u pozdějších armádních bitevníků, jako A-12 a A-25. | - |
Zdroje: Sources: | Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8. Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964. http://joebaugher.com/usattack/a4.html www.nationalmuseum.af.mil http://aerofiles.com/_curt.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Tažné zařízení na horním křídle s kluzákem, poškozeným při nárazu do ocasních ploch.