Republic P-43

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Republic P-43

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Republic P-43 Lancer Republic P-43 Lancer
    Originální název:
    Original Name:
    Republic P-43 Lancer
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    16.05.1941-28.08.1941 Republic Aviation Corp., Farmingdale, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    16.05.1941-28.08.1941
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    54 (Serial 41-6668 - 41-6721)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.03.1940 YP-43
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2565 kg 5655 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3542 kg 7809 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    3599 kg 7934 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11,000 m 36ft 1in
    Délka:
    Length:
    8.690 m 28ft 6in
    Výška:
    Height:
    4,26 m 13ft 11,75in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    20,73 m2 222.7 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    170,90 kg/m2 35 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-1830-47 Twin Wasp vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec přeplňovaný turbokompresorem General Electric B-2, vzletový výkon 895 kW stejný výkon byl dosažen i v h= 6 096 m.
    Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček.
    Pratt & Whitney R-1830-47 Twin Wasp fourteen-cylinder two-row air-cooled turbocharged radial engine rated at 1,200 hp for take-off and 1,200 hp at 20,000 ft,
    driving a three-blade constant-speed propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    562 km/h v 6096 m 350 mph in 20000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    434.5 km/h v 6096 m 270 mph in 20000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    14,5 m/s 2854.3 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6,0 min do 4572 m 6,0 min to 15000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    11582 m 38000 ft
    Dolet:
    Range:
    1279.4 km 795 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm nad motorem a
    2x pevný kulomet Colt-Browning AP/M2 ráže 7,62 mm v křídlech.
    Pumový náklad: ?
    Two fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M2 machine-guns in a fuselage and
    two Two fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning AP/M2 machine-guns in a wings.
    Bomb load: ?
    Uživatelské státy:
    User States:
    USA United States
    Poznámka:
    Note:
    Americké letectvo se rozhodlo, že do své výzbroje zařadí moderní a především vysokovýkonný stíhací letoun P-47 Thunderbolt. Motor R-2800 však ještě nebyl k dispozici a výrobní linku ve Farmingdale bylo nutno udržet v chodu, aby bylo možno spustit výrobu Thunderboltů okamžitě, to byl hlavní důvod pro výrobu stíhacího letounu P-43, který byl oproti svým evropským protějškům již zastaralý. Čtyřiapadesáti kusová série byla první sériově vyráběnou verzí. Americké Lancery se používaly především k pokračovacímu výcviku pilotů, chyběla jim pasivní ochrana pilota i nádrží. Alexander Kartveli and his team focused their efforts on the advanced AP-10 / XP-47 which eventually became the fabled P-47 Thunderbolt. When the Pratt & Whitney R-2800 engine intended for the new P-47 was not yet available, it was decided to order 54 P-43s as a stop-gap measure to keep the Republic production lines in Farmingdale operating.

    The USAAF always viewed the P-43 as only an interim type and considered it unfit for any combat role. None of the USAAF P-43s ever saw any action, being used strictly for advanced training in Stateside units.
    Zdroje:
    Sources:
    William Green, Warplanes of the Second World War, Volume Four: Fighters, London, Macdonald & Co.(Publishers) Ltd., 1961, 6th impression, 1969, ISBN 0-356-01448-7.
    L+K 25/1973, Letadla 39-45, Republic P-43 Lancer, Václav Němeček.
    http://home.att.net/~jbaugher1/p43.html
    www.historyofwar.org
    www.airforce.gov.au
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/p43.html
    archiv autora





    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72657#257382Verze : 0
    MOD