Sestřelené letadlo

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
Vánoční srazy 9.12.2017 Praha a Karviná | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Sestřelené letadlo

    Avatar
    Nechcete jet s náma vykopat německou stíhačku FW-190 do Jeseníků,jsme na to zatím jen tři.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#257866Verze : 0
    Avatar
    No nevím, není to taková hrr akce? Máte zajištěný prostor pro skladování nálezů a prostředky pro nejnutněší konzervaci nalezených předmětů (prostředky na odkryv předpokládám máte Smile )? Jste schopni důkladně zdokumentovat celou nálezovou situcaci? A je mezi vámi archeolog s oprávněním k archeologickým výzkumům? Jestli ne tak odkryvem porušíte zákon o státní památkové péči 20/1987 a všechny jeho další novely.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#257916Verze : 0
    MOD
    Avatar
    No hlavně nejspíše poruší i zákon o ochraně přírody , protože Jeseníky jsou Chráněnou krajinou oblastí a některé lokality jsou v různých ročních obdobích zcela uzavřeny.
    Též mám dojem že jde o pěknou partizánštinu.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#257919Verze : 0
    Avatar
    Hlavně doufám, že sebou máte zkušeného pyrotechnika. Jestli se jedná o bitevní verzi, zahučela ještě plně vyzbrojená a zapadla někde v bažině, mohlo být velmi veselo
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#257976Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Citace - Michal Rak :

    No nevím, není to taková hrr akce? Máte zajištěný prostor pro skladování nálezů a prostředky pro nejnutněší konzervaci nalezených předmětů (prostředky na odkryv předpokládám máte Smile )? Jste schopni důkladně zdokumentovat celou nálezovou situcaci? A je mezi vámi archeolog s oprávněním k archeologickým výzkumům? Jestli ne tak odkryvem porušíte zákon o státní památkové péči 20/1987 a všechny jeho další novely.
    Podívejte se na ty desítky letadel,co byly vykopané dodneška a nálezy plní soukromé sbírky,ze zkušenosti vím,že je nejlepší to vykopat a basta.Už to,že to napsali sem byla chyba,ale souvisí to tak trochu s českou povahou,že mohu mít cokoliv,ale nebudu z toho mít radost,když to nebudou vědět ostatní.I když v tomto případě to asi mysleli dobře a upřímě a chtěli se s účastníky fóra podělit.Já bych je nechal ať si to vykopou a mají z toho radost.Direktor.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#259270Verze : 0
    Avatar
    No tak s vaším názorem nelze souhlasit.
    Za prvé se opravdu jedná o porušení zákona. A za druhé, jaká význam má "to vykopat a basta"? Každá archeologická lokalita nese spoustu informací a při použití nevhodných metod jsou tyto ztraceny. Navíc má smysl to vykopat a poté si to schovat třeba doma v garáži, kde to nikdo neuvidí. Jsou schopni kolegové identifikovat, z jakého letounu a od jaké jednotky nález pochází.
    Máte pravdu, že již byly vykopány destíky lokalit, protože tato problematika archeologům trochu unikla a to nejen u nás. Máte pravdu, že jsou toho plné soukromé sbírky, ale víme kdo, kde, co a v jakém stavu našel?
    Vykopat letadlo je úplně stajné, jako kdyby jste chtěl rozkpat pravěké hradiště.


    V Anglii tento problém vyřešili speciálním zákonem, kde udělují licence pro výzkum letadel a lodí. Zájemce musí prokázat, že ví, o jaký typ letounu (plavidla) se jedná, kdy havaroval, že neobsahuje nevybuchlou munici či pozůstatky osádky. Musí prokázat, že má vhodné skladovací prostory a prostředky pro nejnutnější konzervaci. Když toto nesplní, kopat nemůže. Nemyslíte, že to je mnohem lepší než podobné akce bez jakékoliv kontroly?
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#259271Verze : 0
    MOD
    Avatar
    S Vaším názorem samozřejmě souhlasím,jenže asi Vám uniklo,že jen do roku 1990 bylo u nás v rámci různých akcí zaštítěných pouze Svazarmem/víte-li,co to je/vykopáno cca 300 letadel různých typů,a to nehovořím o akcích pyrotechniků PČR atd.Zdokumentováno nebalo zhola nic,zákon byl porušován permanentně a nikoho z toho hlava nebolí.Jen pro Vaši ilustraci,osobně vím o troskách letounu Ju-88-který spadl i s posádkou/sic!/trosky,včetně končetin jsme pohřbili a pietně jsme místo upravili.A nikomu ani slovo,protože když se to někdo dozví,vypadalo by to tam jako u Verdunu,samá díra a Vy na mě abych ctil zákon?Podal bych si žádost a než by mi ji vyřídili,tak by se to od těch úředníků dozvěděli jejich kamarádi a až bych povolení dostal,nezbyl by na místě samém/které bych samozřejmě ve své žádosti lokalizoval/ani šroubek,pane!Připadá mi,že jste včera do této země přicestoval.Nic ve zlém,ale stoupá mi tlak a tak raději zdravím.Direktor.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#259275Verze : 0
    Avatar
    To M.Rak:Ještě malý dodatek,i když k jinému stroji,v tématu Tank v Labi u Děčína se dočtete zajímavé věci o německém tanku v Labi.který jsme i docela přesně lokalizovali,ale dozvěděl jsem se,že Povodí Labe a.s. vyčlenilo peníze na jeho vytažení.Jezdím tam již přes 20 let,nikdy to nikomu nevadilo,nebylo to nikdy jako plavební překážka,bránící lodnímu provozu a hle,najednou se najdou i peníze na vytažení tanku,po cca 63 letech??Počkejte si,až dojde k vytažení/podle Vás samozřejmě při respektování všech zákonů/kde ten tank skončí.A když se zamyslíme,proč ho chtějí najednou tahat,když je v pískovcové průrvě 6 metrů široké a v hloubce cca 4-5 metrů.Direktor.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#259278Verze : 0
    Avatar
    Samozřejmě, že toho bylo vykopáni mnoho, na zákony se kašlalo a ruské letadla byly využívány v propagandě, ale nebylo by dobré se pokusit ten zbytek zachránit? Nebylo by lepší je nechat odkrýt odborníky s prostředky, kteří spolupracují s právě takovými nadšenci?
    Píšete, že bylo vykopáno přes 300 letadel, ale co mi o nich víme, co z toho má veřejnost? Celkem nic! Pokud neznáte někoho, kdo to kope, nebo si skupiny nezaloží nějaké stránky, kde se prezentují díky za ně), nedozvíme se žádné informace. A jaký to pak má smysl, pomůže takový přístup s doplněním událostí letecké války 1939-45? Vůbec!


    Citace :

    "Podal bych si žádost a než by mi ji vyřídili,tak by se to od těch úředníků dozvěděli jejich kamarádi a až bych povolení dostal,nezbyl by na místě samém/které bych samozřejmě ve své žádosti lokalizoval/ani šroubek,pane"

    A tady jsme opět u dodržování zákonů, housku by taky neukradli a pokud ano musí za to být potrestáni. V Anglii to bylo to samé, ale na rozdíl od nás, tam sami badatelé přišli na to, že jak někde na divokém západě to fungovat nebude a založili si BAAC. Jenž tak daleko naše společnost zdá se není Sad
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#259280Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Citace - direktor :

    ..nebylo to nikdy jako plavební překážka,bránící lodnímu provozu a hle,najednou se najdou i peníze na vytažení tanku,po cca 63 letech??Počkejte si,až dojde k vytažení/podle Vás samozřejmě při respektování všech zákonů/kde ten tank skončí.A když se zamyslíme,proč ho chtějí najednou tahat,když je v pískovcové průrvě 6 metrů široké a v hloubce cca 4-5 metrů.Direktor.



    Toto je typ projektu, kterých jsou na západ od nás spousty. A pokud dojde, a vzhledem k tomu, že se účastní i muzea, by mělo, protože pokud ne, je celá tato diskuze zbytečná, k vytažení podle zákonů, skončí tank v muzeu. Pak existuje možnost, že muzeum nebude mít o nález zájem, může ho někam předat (musí být ovšem nález zeevidován). Zde se samozřejmě přihlíží k věcem typu, jedná se o unikátní nález a vyplatí se jeho rekonstrukce?Mají ho kde vystavit a podobně?
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#259285Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Citace - direktor :

    ...i s posádkou/sic!/trosky,včetně končetin jsme pohřbili a pietně jsme místo upravili.A nikomu ani slovo...



    Tedy nechci vám do toho zbytečně vnášet vášně ale není tenhle přístup čirou náhodou v rozporu nejen s etikou (tedy tou že každý má právo na důstojný hrob a ne být zakopán někde v poli jako prašivý pes) ale i se zákonem o pohřebnictví?


    Osobně mi podobní experti a magneti značně vadí.Pokud se letadlo vyzvedne, vše se za řádně dokumentuje a pokud se najde posádka (nebo to co z ní zbylo) tak se po identifikaci důstojně pohřbí na místě k tomu určeném (pro úplnost to bývá obvykle hřbitov) tak nejsem proti ale podobné "neoficiální" aktivity mi poněkud příliš připomínají vylupování hrobů...(jako příklad stačí jak se rozkrádá a prohledává jedno vrakové pole nadaleko Náměště-hromádku trosek u pomníčku magneti s detektory intenzivně rozkrádají a stále a znova tam krouží a ryjí jak krtci Sad )
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#259298Verze : 0
    Avatar
    No samozřejmě, že je, ale ani já jsem to nechtěl dál rozpoutávat. Zde jsou dokonce pokuty vyšší než u zákonů kolem archeologie.
    Jen pro informaci, v Historii a vojenství mi vytisknout článek o kopání letadel a zákonech, snad již v čísle 3. A v budoucnu snad i vyjde výtah z diplomky na téma "letecká archeologie". Ty zákony jsou vlastně taká první část Smile
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#259305Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Citace - Darkfold :

    Citace - direktor :

    ...i s posádkou/sic!/trosky,včetně končetin jsme pohřbili a pietně jsme místo upravili.A nikomu ani slovo...



    Tedy nechci vám do toho zbytečně vnášet vášně ale není tenhle přístup čirou náhodou v rozporu nejen s etikou (tedy tou že každý má právo na důstojný hrob a ne být zakopán někde v poli jako prašivý pes) ale i se zákonem o pohřebnictví?


    Osobně mi podobní experti a magneti značně vadí.Pokud se letadlo vyzvedne, vše se za řádně dokumentuje a pokud se najde posádka (nebo to co z ní zbylo) tak se po identifikaci důstojně pohřbí na místě k tomu určeném (pro úplnost to bývá obvykle hřbitov) tak nejsem proti ale podobné "neoficiální" aktivity mi poněkud příliš připomínají vylupování hrobů...(jako příklad stačí jak se rozkrádá a prohledává jedno vrakové pole nadaleko Náměště-hromádku trosek u pomníčku magneti s detektory intenzivně rozkrádají a stále a znova tam krouží a ryjí jak krtci Sad )
    Nejsme magneti a toto nařčení si vyprošuji.Místo jsme pietně upravili a ostatky pohřbili na zakoupeném místě na schváleném hřbitově a stálo mě to pane 41 000,-Kč/41 tisíc korun/!!!v roce 2003.
    Takovej jsem blázen.Navíc jsme kontaktovali rodiny a že to byl jen přelet z Kbel do Oldenburku/SRN/letoun byl bez munice.Přeji hezký den.Direktor.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#259307Verze : 0
    Avatar

    Citace - direktor :

    Citace - Darkfold :

    Citace - direktor :

    ...i s posádkou/sic!/trosky,včetně končetin jsme pohřbili a pietně jsme místo upravili.A nikomu ani slovo...



    Tedy nechci vám do toho zbytečně vnášet vášně ale není tenhle přístup čirou náhodou v rozporu nejen s etikou (tedy tou že každý má právo na důstojný hrob a ne být zakopán někde v poli jako prašivý pes) ale i se zákonem o pohřebnictví?


    Osobně mi podobní experti a magneti značně vadí.Pokud se letadlo vyzvedne, vše se za řádně dokumentuje a pokud se najde posádka (nebo to co z ní zbylo) tak se po identifikaci důstojně pohřbí na místě k tomu určeném (pro úplnost to bývá obvykle hřbitov) tak nejsem proti ale podobné "neoficiální" aktivity mi poněkud příliš připomínají vylupování hrobů...(jako příklad stačí jak se rozkrádá a prohledává jedno vrakové pole nadaleko Náměště-hromádku trosek u pomníčku magneti s detektory intenzivně rozkrádají a stále a znova tam krouží a ryjí jak krtci Sad )
    Nejsme magneti a toto nařčení si vyprošuji.Místo jsme pietně upravili a ostatky pohřbili na zakoupeném místě na schváleném hřbitově a stálo mě to pane 41 000,-Kč/41 tisíc korun/!!!v roce 2003.
    Takovej jsem blázen.Navíc jsme kontaktovali rodiny a že to byl jen přelet z Kbel do Oldenburku/SRN/letoun byl bez munice.Přeji hezký den.Direktor.



    Pokud jsem se vás nějak dotknul, omlouvám se avšak z vašeho původního příspěvku tento fakt nevyplýval a naopak vyzněl v podobě že jste ostatky nechaly pohřbené namístě.Váš postup naložení s ostatky schvaluji a děkuji že na rozdíl od mnoha dalších hledačů respektujete alespoň toto.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#259317Verze : 0
    Avatar
    Myslím, že se to tady zbytečně přiostřuje Sad
    Z toho, co píšete osobně soudím, že opravdu nepatříte k žádným zlatokopům a vykradačům hrobů. Že jste s ostatky naložili pietně je podle Vašeho posledního příspěvku zřejmé, stejně tak je zřejmé, že jste zachovali slušnost a informovali rodiny.
    To ale vyplynulo až z Vašeho posledního příspěvku a proto se nedivte reakcím kolegů.
    Z jejich příspěvků zase vyplývá, že oni mají v tomto ohledu spíše negativní zkušenosti a bohužel ne každý se zachová tak jako Vy.
    Myslím, že ve společném zájmu všech tady je, aby nedocházelo k excesům typu: vyhrabu letadlo, co se mi líbí seberu a zbytek zahrabu někam do díry v lese.
    Máte do jisté míry pravdu, že boj s úředníky je strašlivý a někdy je jednodušší asi zákon obejít, ale nelze k tomuto přímo nabádat a doporučovat to.
    Úvodní reakce kolegů tady na fóru spíš vedly k tomu, aby si úvodní tazatel uvědomil, co všechno je s takovým úkonem spojeno (možná to ví, ale z jeho příspěvku to prostě nevyplývá).
    Takže myslím, že je opravdu zbytečné se tady navzájem osočovat a verbálně napadat, když cíle a názory jsou v podstatě stejné.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#259324Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Tož pak musím uznat že jste velmi vzácná vyjímka
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#259329Verze : 0
    Avatar

    Citace - direktor :

    Nejsme magneti a toto nařčení si vyprošuji.Místo jsme pietně upravili a ostatky pohřbili na zakoupeném místě na schváleném hřbitově a stálo mě to pane 41 000,-Kč/41 tisíc korun/!!!v roce 2003.
    Takovej jsem blázen.Navíc jsme kontaktovali rodiny a že to byl jen přelet z Kbel do Oldenburku/SRN/letoun byl bez munice.Přeji hezký den.Direktor.



    Pak je to ovšem jiná a příklad pro jiné, jak se to také může dělat.


    K tomu snad jen dvě poznámky/otázky. Kontaktovali jste ministerstvo obrany, aby hrob zaneslo do soupisu válečných hrobů, a německý lidový spolek pro péči o válečné hroby (nebo tak nějak se jmenuje), aby si ho zaevidovali. A nechtěl by jste o tom napsat krátký článek pro válku - kde se hrob nachází, jména, jak se havárie přihodila? Jak jsem psal výše, bez půblikování výsledů nemá žádné bádání smysl.


    A první reakce byly skutečně v tom smyslu, aby si tazatel uvědomil, co vše okolo je potřeba zařídit/zjistit/zajistit, aby akce byla smyslu plnná.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#259330Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Citace - Michal Rak :

    Citace - direktor :

    Nejsme magneti a toto nařčení si vyprošuji.Místo jsme pietně upravili a ostatky pohřbili na zakoupeném místě na schváleném hřbitově a stálo mě to pane 41 000,-Kč/41 tisíc korun/!!!v roce 2003.
    Takovej jsem blázen.Navíc jsme kontaktovali rodiny a že to byl jen přelet z Kbel do Oldenburku/SRN/letoun byl bez munice.Přeji hezký den.Direktor.



    Pak je to ovšem jiná a příklad pro jiné, jak se to také může dělat.


    K tomu snad jen dvě poznámky/otázky. Kontaktovali jste ministerstvo obrany, aby hrob zaneslo do soupisu válečných hrobů, a německý lidový spolek pro péči o válečné hroby (nebo tak nějak se jmenuje), aby si ho zaevidovali. A nechtěl by jste o tom napsat krátký článek pro válku - kde se hrob nachází, jména, jak se havárie přihodila? Jak jsem psal výše, bez půblikování výsledů nemá žádné bádání smysl.


    A první reakce byly skutečně v tom smyslu, aby si tazatel uvědomil, co vše okolo je potřeba zařídit/zjistit/zajistit, aby akce byla smyslu plnná.
    Tak popořadě:na hřbitově v ústeckém kraji jsme koupili dva hroby,které měly být likvidovány z důvodu nezájmu/oba po odsunutých němcích/V letadle byly 4 příslušníci Luftwaffe,ale musím dohonit toho kolegu,co se mnou spolupracuje,protože máme dokonce nějaký protokol Společnosti starající se o německé válečné hroby,takže známe i jména,hodnosti atd,ale nerad je budu zveřejňovat,protože místo havárie by se pak dalo snadno vystopovat a celé to tam krtci přehrabou.Dotazy p.M.Raka mě však přivádějí na myšlenku tzv."skrytého tahání rozumů",takže abychom zachovali dekorum a abych nebyl za mluvku,ten protokol je přeložený,já ho okopíruji,nechám hodnosti,ale všechna ostatní data začerním.A to jen proto,že jsem někdy na podzim lokalizoval zasypaný tank v ústeckém kraji a od té doby se na tom místě prochází stále více lidí,takže mě snad každý pochopí.Dneska jsem např.zveřejnil lokaci dalšího tanku v Labi u Děčína i s kilometrem navigace,takže se dá zase předpokládat zvýšený zájem o toto místo,nebo si eventuelně dám s někým osobní schůzku a protokol o sestřeleném Ju-88 mu na chvilku ukážu.Direktor.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#259372Verze : 0
    Avatar
    Co se tim spise Michal snazil rict je, ze veskere udaje, ktere se podari takto najit, by se mely zverejnit nikoliv ze zajmu o dotycnou vec jako takovou, ale s ohledem na historicke patrani, je bezcenne, pokud to nekdo vyhrabe a necha si to sam pro sebe, (byt to sberatelsky chapu), dulezite je, co se z toho da vycist za informace. Michal ma praci s historickymi artefakty vystudovanou a proto ma jasno v tom, co je a neni treba v takovem pripade udelat, rozhodne se nejedna o lovce pokladu Smile Uz jen ve vztahu k nasi databazi jednotek a letadel by stalo za to vedet presne typ stroje, marking, jednotku, ze ktere posadka byla, a dalsi informace.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#259375Verze : 0
    MOD
    Avatar
    ps. nechapu, jak by zverejneni jmen zemrelych, kteri dle vasich slov budou pohrbeni (byli pohrbeni) na hrbitove v Usti mohlo pomoci k vystopovani vraku letadla ?


    Edit : mea culpa, uz to vidim, ne v Usti, ale v Usteckem kraji, pocitam, ze se jedna o nejakou mensi obec, takze by vystopovani hrobu a hrbitova mohlo dovest hledace do oblasti ... jasne.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#259376Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Citace - Admin :

    Co se tim spise Michal snazil rict je, ze veskere udaje, ktere se podari takto najit, by se mely zverejnit nikoliv ze zajmu o dotycnou vec jako takovou, ale s ohledem na historicke patrani, je bezcenne, pokud to nekdo vyhrabe a necha si to sam pro sebe, (byt to sberatelsky chapu), dulezite je, co se z toho da vycist za informace.



    Přesně toto jsem měl na mysli a všechny zmiňované zákony mají přec zabránit právě ztrátě těchto informací a ne perzekuci seriózních zájemců o ni (pokud ale jsou (jakékoliv) lokality drancovány, musí se zakročit tvrdě, což se zatím neděje). Přeci jen archeologie (a kopání letadel a všeho ohledně 2. sv. války je archeologie) je celkem složitá záležitost a amatér by na tom měl spolupracovat s odborníky.
    Co se týče samotných vykopaných artefaktů, z mé zkušenosti se mi zdá, že muzea a jiné instituce o ně jako takové nemají zájem (můžou být dost rozměrné, konzervace nákladná, období je nezajímá). Jde opravdu o tu informaci, kterou lokalita nese - co se nalezlo, v jakém to bylo stavu, co nám to může říct o události, zachovalo se něco ze zbarvení a označení stroje, podařilo se ho přesně identifikovat a určit posádku? Informace z jednoho místa je pak zajímavá, z oblasti např. celých Čechu už posytuje obraz o tom, jak intenzivní tu byl letecký provoz, jaké tu byly jednotky. Bohužel bez toho, aniž by byly tyto informace publikovány, není nic z toho možné Sad
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#259379Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Citace - Michal Rak :

    Citace - Admin :

    Co se tim spise Michal snazil rict je, ze veskere udaje, ktere se podari takto najit, by se mely zverejnit nikoliv ze zajmu o dotycnou vec jako takovou, ale s ohledem na historicke patrani, je bezcenne, pokud to nekdo vyhrabe a necha si to sam pro sebe, (byt to sberatelsky chapu), dulezite je, co se z toho da vycist za informace.



    Přesně toto jsem měl na mysli a všechny zmiňované zákony mají přec zabránit právě ztrátě těchto informací a ne perzekuci seriózních zájemců o ni (pokud ale jsou (jakékoliv) lokality drancovány, musí se zakročit tvrdě, což se zatím neděje). Přeci jen archeologie (a kopání letadel a všeho ohledně 2. sv. války je archeologie) je celkem složitá záležitost a amatér by na tom měl spolupracovat s odborníky.
    Co se týče samotných vykopaných artefaktů, z mé zkušenosti se mi zdá, že muzea a jiné instituce o ně jako takové nemají zájem (můžou být dost rozměrné, konzervace nákladná, období je nezajímá). Jde opravdu o tu informaci, kterou lokalita nese - co se nalezlo, v jakém to bylo stavu, co nám to může říct o události, zachovalo se něco ze zbarvení a označení stroje, podařilo se ho přesně identifikovat a určit posádku? Informace z jednoho místa je pak zajímavá, z oblasti např. celých Čechu už posytuje obraz o tom, jak intenzivní tu byl letecký provoz, jaké tu byly jednotky. Bohužel bez toho, aniž by byly tyto informace publikovány, není nic z toho možné Sad
    Tak já se omlouvám za to čekání,ale vyplatilo se a tak Vám tímto sděluji a cituji: Telefonické hlášení četnictva-okresu Litoměřice-předáno. Mistr četnictva/velitel/Gorner/-přijato:krajský-Bezirks:-nadstrážmistr četnictva/říšského/Palme v 8.45 hodin:V dodatku k telefonátu z 18.4.1944 bylo hlášeno:dne 18.4.1944 v 11:51 hodin se v okrese Litoměřice,2 km severozápadně od Řepčic u koty XXX zřítilo a shořelo letadlo Ju 88 - B.N. Wehrmachtu z letiště Praha-Gbely.
    4 členové posádky-šikovatel Anghofer - velitel, poddůstojník Krieger - druhý velitel/zástupce/, poddůstojník Sollenberg - palubní pozorovatel/strážce/, a poddůstojník Frejbler-radiotelegrafista / navigátor/ utrpěli těžká poranění a zlomeniny a jsou najisto mrtví"
    Citace pokračuje:"Podle leteckého rozkazu letiště č. 417, startoval Ju 88 z letiště Gbely v 11:30 hodin k cvičnému letu Praha - Juterborg - Neuruppin - Praha.V čase nehody byl na kotě XXX silný severní vítr a hustý mlhový čepec. Letadlo strhlo na kotě několik vrcholků stromů a narazilo křídlem do skály, zřítilo se do přilehlého borového lesa a celé shořelo". Potřebná hlášení byla provedena.podpis: Palme.
    /I b Pol. obdržel kopii.P.
    Dále strana č.3 protokolu: Četnictvo - okresní služebna Litoměřice - 19.4.1944
    Denní list č.122
    Věc: Hlášení poruchy ohledně letadla B.J. + B.M./zřícení/
    Velitelství letectva XVII ve Vídni A:
    1. Den a hodina: 18.4.1944 ve 11:51 hodin
    2. Místo nehody : severně od XXX/XXX-výšina XXX/ 2 km severozápadně od Řepčic, okr.Litoměřice.
    3. Povětrnostní situace: mlhavé,bouřlivé počasí,neprůhledné.V době nehody byla výšina XXX obklopena hustým čepcem mlhy a vál silný severní vítr.
    4. Druh letu: Školní let z Prahy do Juteborgu - Neuruppinu a zpět. Start: 11:30 hodin v Praze.
    5. Velitel letadla.jak dalece ještě bylo možno ze shořelých palubních papírů vyčíst:/šikovatel Anghofer / letecký učitel/
    6. Letadlo : Vzor: JU 88 Heinkel A-12, výrobek č. 0886312, typ motoru: Judo 211 G /2 motory/Majitel: Wehrmacht - LuftwaffeDržitel: letecké hnízdo ? Praha - Gbely
    7. Příčiny: Letadlo letělo z jihu na sever, směr Dreiberg - XXX, 100 m nad zemí, v lese před výšinou XXX vyletělo velmi příkře nahoru a strhlo přitom špičky stromů v délce asi 100 m. V čase nehody byla výšina XXX obklopena hustým čepcem mraků. Pravé křídlo letadla přišlo do styku se skálou, části nosné plochy / křídla / se utrhly. Letadlo letělo ještě asi 400 m v přímém směru dále,narazilo do země, kde při nárazu ihned explodovalo a shořelo.Bylo ihned započato s hašením z tohoto vzniknuvšího požáru. Čtyřčlenná posádka byla vymrštěna ven a zahynula. Jsou také částěčně ohořelí a vykazují velmi těžká zranění, zejména na hlavách.
    8. Škody na lidech : 4 mrtví muži
    9. Věcné škody : Letadlo totálně zničeno.Kromě letadla: asi 10 arů 20-ti letého borovicového porostu XXX z XXX shořelo.
    10. Svědci nehody : Josef Raschel,Rzettau č. 24,Julius Schneider,Rzettau č. 7 a Josef Philipp,Rzettau č. 8.
    11. Opatření : Telegrafické hlášení ihned do leteckého hnízda Praha - Gbely, splněno ten samý den v 17.00 hodin,vyrozumění stanoviště Wehrmachtu v Litoměřicích za účelem dostavení se někoho od vojenské zbraně / ozbrojených sil /,zemského úřadu v Litoměřicích". Podpis: Pfister.
    Tolik překlad četnického protokolu o nehodě z 18.4.1944.Direktor.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#274854Verze : 0
    Avatar
    Zdravím všechny, tomu říkám odpověď, sice byla slibován také zpráva z Wastu...
    Proto je na doplnění, kdo vlastně byl pohřben:
    Fw. Annighöfer, Kurt
    Uffz. Krieger, Ernst
    Uffz. Freybler, Hans
    Uffz. Sollenberger, Anton
    všichni toho času u školy FFS B 14 (Praha-Kbely), zahynuli ve stroji Ju-88A-12 WNr.6312
    Nicméně plně stojím za názory Michala Raka, trosky havarovaných letadel jednoznačně jsou archeologickým nálezem a k jejich vyzvedávání by se mělo přistupovat dle zákona č.20/1987 Sb o památkové péči, samozřejmě při dodržení všech ostatních zákonů a nařízení.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#276530Verze : 0
    Avatar
    Hezký den, jsem rád, že se debata uklidnila. Nejsem profesionální historik ani archeolog, ale psycholog a profesně se mimo jiné věnuji komunikaci a myslím si, že toto byl typický příklad tzv. komunikačních barier, typických pro PC komunikaci. Smile Reaguji na to, protože takových debat je zde více, tak se snad poučíme. Jinak přeji hodně štěstí při kopání.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#276578Verze : 0
    Avatar
    Určitě bychom měli zajem,co je na to a k tomu potřeba.Napiš na meila jrka852@seznam.cz
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#286978Verze : 0
    Avatar
    zdravím
    Jestli mohu , vložím komentář ke kopání letadel tzv."letecké archeologie"
    Věnuji se tomuto již od roku 85 , kdy jsem začal pátrat po sestřelených letadlech amerických a německých v tý době dost nepopulárních.
    Ale k věci.Je letoun který havaroval v období WWII či místo dopadu archeologický artefakt , popřípadě archeologickou zónou či rezervaci ?
    Poohlédneme se po zákonu,třeba zde
    "Zákon č. 20/1987 Sb. o státní památkové péči, ve znění platném od 1.7.2008 (úplné znění, opatřené výběrem z judikatury)"
    narazíme na specifikaci archeologického nálezu
    § 23
    Archeologické nálezy
    (1) Archeologickým nálezem je věc (soubor věcí), která je dokladem nebo pozůstatkem života člověka a jeho činnosti od počátku jeho vývoje do novověku a zachovala se zpravidla pod zemí.


    Takže pokud vezmeme v úvahu konec tzv.vrcholného novověku a zahrneme do toho i 19.století , novověk končí první světovou válko.Pak nastupují moderní dějiny.
    Dále je typ havarovaného letadla v období WWII prohlášeno za kultůrní památku, popřípadě místo dopadu za památkovou zonu,popřípadě rezervaci ? Ani na jednu otázku jsem nedostal kladnou odpověď.
    Proč ten humbuk kolem ? Po revoluci začaly vznikat různé spolky,sdružení jako houby po dešti zaobírající se touhle problematikou a tím pádem konkurence na lokalitách s vyhrocenýmy vztahy vč.různých naschválů při teréním průzkumu aj.vč.oháněním se různýmy bumážkami a že pouze oni jediní jsou ti správní atd.To je opravdu na dlouhé vyprávění,ale opět k věci.Co vlastně nalézám ? Ze skušenosti vím že většina lokalit je již překopaná , ostatní jsou buď nedostupná,zástavby,teréní úpravy atd.jistě , každý ba si chtěl vykopat svého mezka či mustanga ješte nejlépe se zapnutým zaměřovačem Smile.Ovšem realita je úplně jiná.Co s artefakty ? letecká muzea vesměs o ony "skroucené plechy" nemáj zájem , regionální muzea taktéž. Spolky,sdružení si kopou svoje a ještě vás seřvou že jste jim to vykopal a tím porušil to a to.Ano,tady je zakopaný pes, včetně toho komu jde o tý skroucený plechy atd.Ono cennou hodnotou než samotný artefakt je informace,a to o jaký typ letounu se jednalo,nejlépe identifikace výrob.čísla stroje či agregátu , kdy se událost stala , popřípadě posádka.
    Můžu tedy kopat letadle jen tak?
    Nemůžu,jako každá činnost tak i ta je vázaná různýmy zákony,koncesemi atd.Čili musíte mít povolení majitele pozemku,pokud budu provádět výkop strojově , měl bych mít vyjádření zda přes pozemek nejdou nějaké inženýrské sítě atd. Dále jak bude naloženo s kontaminovanou zeminou , municí,ostatky posádky atd.prostě pro jedince dost nákladná záležitost.Jedinec provádí povrchový sběr,popřípadě lokální výkop ručně . Přesto je záhodno tohle zdokumentovat,artefakty nafotit , pokud jsme schopni určit typ stroje,datovat onu událost a hlavně informace předávat ! To je to o co jde a co je ceněné,"informace" .Pokud nejsem schopen identifikace stroje či události , spojit se s lidmi z let. muze popřípadě letec.historiky či spolky,kteří se touto problematikou zabývají na vyšší úrovni.Pokud vás přijmou nevrle,nezoufejte je jich spousta a určitě se s někým podělíte o svá zjištění.Takže si odpovím jsem natolik zdatný vč.finančního zajištění na tuto činnost ? Pokud né je dobré se stát členem klubu či spolku a podílet se na této záslužné činnosti , kdy neznámí muži a události dostávaj svou konkrétní podobu.Nechci a budu vyhledávat dál na vlastní pěst,prováděním povrchového sběru atd.Potom bych všechny tydle zájemce poprosil,předávejte svá zjištění dál k dalšímu spracování , spolupracujte s různými historiky a věřte že než o samotné artefakty jde spíše právě o ty informace které tímto získáte.Svědků těhle událostí ubývá a lokalizace míst dopadů bude o to složitější
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#315186Verze : 0
    Avatar
    [img:aaaaaa][/img:aaaaaa]Dik za zpravu a jsem rad že se našel někdo,kdo opravdu ví o čem je řeč.Vím že je plno věcí,nalezenych z 2 sv.v.Vím že je plno věcí mezi lidmi,doma v garažích,ve sklepech nebo ve stodolach.Co udělat proto,abychom tyto dostaly do jedne budovy se vším co k tomu patří?Myslím že by nebyl problem takovouto budovu sehmat a udělat tam expozici,už kvuli těm sestřeleným,ale hlavně proty mlady,aby se na ně nezapomělo.Budovu sehnat a upravit,není problem,ale jsme každy z jineho konce republiky.Bude li potpora,rad se do toho pustím.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#314989Verze : 0
    Avatar
    Nerad bych ti jrka852 bral iluze, ale "Myslím že by nebyl problem takovouto budovu sehmat" je hodně o víře a málo o zkušenostech. Naopak, byl by to velký problém. Vystavit podobné věci je problém velký, jednak jde často o artefakty veliké (vrtule, motory, podvozky...) a tím i neskladné, nebo naopak divácky zcela nezajímavé (tedy zkroucené plechy, zbytky rezatých trubek, plexiskla ...) takže expozice by byla docela problém. A pokud si zkusíš představit objem (já celkem ano) tak by ti na to jedna budova nestačila, takže bys skončil tam kde dnes, tedy něco vystavit (třeba některá místní muzea) a zbytek ?
    Problém jsou peníze, které nejsou ani na věci možná potřebnější, natož na záchranu zbytků vykopaných někým, kdo se možná ani nebude chtít "dělit" (a věř že spousta skupin se nebude chtít vzdát "kořisti"). To že muzea o podobné věci nestojí je logické, vystavit se toho dá jen minimum (a to už obvykle mají) a starat se o zbytek stojí peníze a nepřináší užitek. Zkus si zajet třeba do Vyškova, tam na místním letišti v muzeu je podobná sbírka a zkus se zeptat jestli by nechtěli další plechy, uvidíš co ti odpoví. Důležitý není totiž ten daný kus, ale informace, která určí co to bylo za stroj, kdo a kdy na něm letěl, zda se zachránil, nebo naopak kde skončil. Ty plechy obávám se, v "mladých" to nezapomění nepodpoří.
    to jerkbohm, mnohem lepší zkušenost než s pamětníky jsme udělali s archivy četnictva a případně s místními kronikami, ty byly spoustředěny v archivu v Třeboni, dnes už se asi vrátily zpět. Pamětníci byly zdroj značně nejistý a mnohdy zcela zavádějící (v době osmdesátých let jsme se touhle činností zabývali pod patronací místního muzea - jinak to nešlo). Jinak díky za solidní shrnutí celého problému. Bohužel pro mnohé hraboše jde o právě ten materiální kus, to že přitom nezjistí nic je moc netrápí, mají svůj kus daoma na zdi a cítí se "zachránci" že by se při troše snahy dalo třeba určit co to bylo za stroj je jim často fuk. Opravdu je to jak píšeš hlavně o té informaci.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#314997Verze : 0
    Avatar
    to:bitaxe
    omlouvám se za ten anonym ale zaregistroval jsem se pod jerkbohm a nějak to nevzalo.
    Ano je to tak , pátrání v různých archívech,kronikách landrátech atd.je součástí výzkumu,ovšem hodně mašin popadalo do odlehlých lesních,polních prostor,dnes dost těžko lokalizovatelných.A tady hodně pomůže svědek události.Například z hlášení vím o mašině , která spadla do lesního porostu s přesnou lokalizací prostoru v landrátu ovšem dnes les vypadá podstatně jinak,mašinu už hledám s přestávkami tři roky a nic.V podobném případě kdy jsem bloudil lesem , jsem nakonec našel svědka kdy mi řekl "synku pojď ja ti to ukážu",a místo našel s přesností cca 10m po 60ti letech.to je dost významná pomoc.K tomu hledání na divoko,asi tomu nezabráníme,spíš než různým vyhrožováním a podobně , bych na tyhle jedince apeloval , aby své poznatky hlavně poskytovali ke dalšímu spracování.A to asi nebudou pokud se jim bude jenom vyhrožovat různými flastry apd.místo nabízení nějaké spolupráce.Pravdou je že spolky sdružení jdou takzvaně při svém pátrání na "jistotu" proč to víme . Tihle jedinci ať už se zaměřením na letadla a ti ostatní tzv.válkaři někdy narazí , nebo udělaj méně "zajmavý" případ a bylo by dobré je tak nějak motivovat ke sdělování informací dále. S tvým názorme na tuto problematiku souhlasím
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#315038Verze : 0
    Avatar
    Přiznám se že já mám spíš opačnou skušenost Smile "pamětník" věděl zcela přesně jak se letadlo zarylo, vyprávěl o tom jak "němci odvezli jen ostatky pilota a zbytek zahrnuli" no a samozřejmě nic. Z hlášení četnické hlídky se ukázalo že letadlo přistálo na břicho, pilot byl lehce zraněn a letadlo bylo střeženo a za dva dny odvezeno Smile takže docela rozdíl Smile ale je to jistě hodně o konkrétním člověku, ti co to už 65 let vypráví to asi nebude ten pravý "materiál", problém (alespoň v pohraničí je i v tom že původní svědci jsou dávno pryč a zůstávají jen pověsti, a ty nebývají přesné (třeba jak sestřelené američany postřílel volkssturm, v reálu byli 4 nalezeni mrtví v sestřeleném letadle - a mají pomník - a zbytek byl zajat a přežil.
    Ale souhlasím že než někomu vyhrožovat (navíc bez reálné šance něco dělat) je lépe různé hrabošské spolky zapojit a snažit se jim vysvětlit že "plech na zdi" jim nikdo nevezme, ale že z pohledu historie je zajímavé číslo, výrobní kód nebo něco jiného co povede ke zjištění konkrétního stroje. Když vzpomenu pamětníků, v době kdy jsme řešili případ "Predy" to podle pamětníků byl francouz na hurricanu, byl to v reálu američan na P-51 a byl sestřelen spolu se svým číslem při útoku na letiště (tedy flak) Ale třeba jsi měl větší štěstí Smile na dobré pamětníky (kroniky taky nejsou úplně spolehlivé, my použili farní kroniku (jinou jsme tenkrát neměli k dispozici) a farář to dopisoval jednou za 1/4 roku takže se v datu sekl o měsíc Smile i to se stává. Už leta tohle nedělám, ale trochu to sleduju a přiznám se že některé hrabací akce mne docela štvou, je to prostě jen snaha po nálezu fyzické části, bez snahy o cokoli dalšího Sad
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#315041Verze : 0
    Avatar
    Jj Sudety,Sudetské Slezsko je někdy dost velký problém.A různé histroky je třeba brát s rezervou a umět tzv.vyselektovat důvěryhodnou informaci z tzv „oral history je někdy zázrak Smile
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#315054Verze : 0
    Avatar
    No pohraničí je problém obecně, původních lidí je málo, historky jsou dost "divoké" a jen někdy na reálném základu. Problém je i tam kde se české a německé vsi střídaly (třeba rakouské pomezí), nebo kde v německé oblasti zůstalo pár českých rodin a ty vypráví co tam za války spadlo. Vnitrozemí je o něco lepší, ale i tam víc věřím věcem psaným v dané době, než vzpomínce po letech. Třeba u nás na letišti se traduje že zde se kompletovaly a zalétávaly Me 262, v reálu je zde jediné přistání z března a letiště tehdy bylo travnaté a pro tryskáče nevhodné Smile, přesto řada "pamětníků" to dodnes tvrdí a věří tomu. Prostě doba je to už dost vzdálená a paměť je ošidná. Určitě jsi narazil na historky o černoších (i můj táta o nich vyprávěl), podle pamětníků pomalu každý pilot byl černoch, v reálu byla jen jedna černá squadrona v itálii a když jsme sehnali fotku "černocha" co byl pohřben kousek od nás, byl to podle fotky blonďák Smile Ale to už jsme hodně daleko Smile
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#315059Verze : 0
    Avatar
    Cesto, to ohledne tech cernochu v letadle se da lehce vysvetlit. Americane litali v letadlech vetsinou v kyslikovych maskach, ktere samozrejme byly pres pul obliceje a navic tmave barvy (cerne, sede ci tmave hnede). Tudiz ze zeme to pro pozorovatele vypadalo jako, ze litaji sami cernosi Very Happy


    Tahle teorie byla potvrzena nejakym vyzkumem v Nemecku, prave z tech duvodu, ze vsichni svedci udavali, jak litali nad Nemeckem cernosi Very Happy
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#315141Verze : 0
    MOD
    Avatar
    No ten výzkum byl na ho..o, protože ve skutečnosti když se podívám na jakéhokoli pilota v kabině letadla, nevidím nic než jeho siluetu a ta je obvykle tmavá, s dýchači to nemá nic společného Smile po pravdě to že když kolem mne profrčí letadlo nějakých 350-400km/h asi si ho moc neprohlédnu, když bude hodně blízko (třeba 50 m) bude to jen mžik a na podrobnosti mi čas nezbyde, pokud bude dál, tak sice budu mít víc času na koukání, ale zase neuvidím skoro nic takže to bude mrňavý obrys bez detailů. Jinak v dýchačích létali běžně i němci a britové, takže ten výzkum je opravdu o ničem. Ale mně šlo o něco jiného, a tím bylo že "svědek" a "pamětník" tvrdil že člověk kterého pohřbili u nás (takže byl čas a možnost si ho prohlédnout) byl černoch, no a když jsme dle čísla jeho P-38 zjistili jednotku a jeho totožnost, ukázalo se že hrob je označen špatně (jméno bylo zkomoleno) a ten chlapík byl zřejmě blonďák. Šlo mi o to že paměť mnohých pamětníků NENÍ dobrým zdroje (čest vyjímkám) jedním z nejlepších pamětníků na které jsme narazili byl člověk který v době konce války byl asi 13letý, ale psal si deníček a zajímal se o letadla (psal si co měl k jídlu, ale i co viděl dnes letět) jeho vzpomínky byly opravdu dobré, prostě vytáhl ten sešit a nalistoval příslušný den. Ono věřit tomu co si pamatuju je dost nejisté, většina to asi pozná i na sobě kdy na stejnou věc budou dva lidi (pokud si ji nevypráví každou chvíli) vzpomínají po čase hodně různě. No a 65 let je opravdu hodně.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#315146Verze : 0
    Avatar
    To:bitaxe
    Jo zatím jsem měl štěstí že vždycky jsem našel staroúsedlíka , myslím sudety,slezsko.Jasně že není dobré hned udeřit,kde spadlo letadlo . Ale pokecat o počasí atd. nejlépe když začneš hovořit jak se u nás říká po našimu . To jsou pak hodně ochotní.jednu mašinu mě upřesnil rodák , dnes žijící v Burgu.Spolupráce s krajanskými spolky je taky dobrá , to se snese informací takřka z celých sudet Smile.
    Jenom dotaz,ty jako moderátor bys to mohl vědět,z jakého důvodu byl smazán můj vstupní příspěvek ohledné problematiky archeologie ?
    Díky
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#315159Verze : 0
    Avatar
    Přiznám se že nevím, tvůj příspěvek mně osobně přišel jsko jeden z nejlepších, která tady na dané téma padly. Pravděpodobně to souvisí s tím že byl jako anonymní, zkusím se po něm podívat jestli se nedá najít a poslat zpátky.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#315176Verze : 0
    Avatar
    tvůj příspěvek jsem vrátil zpět, je na začátku tématu jako první, překopíruj si ho a vlož znovu, pod svým jménem. Pak ho posunu na správné místo
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#315177Verze : 0
    Avatar
    to:bitaxe
    popravdě mě to taky překvapilo,že ten příspěvek byl anonymní.Přece když chci přispívat,musím být registrován.A to jsem před vložením příspěvku udělal.Níže jsem to vysvětlil.Pokusím se to překopat.Díky za info
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#315185Verze : 0
    Avatar
    Příspěvek je zpět, pokud jde o tu anonymitu, pokud chceš psát, musíš se opravdu přihlásit, ale v posledních dnech se stalo že v průběhu připojení se změnila IP adresa kterou má uživatel většinou od poskytovatele jako dynamickou a pak to fórum vyhodnotí jako anonymního Sad Ale zdá se že to bylo jen asi dva dny a už se to zase nestává. Naštěstí to šlo vyřešit celkem snadno. Příspěvek byl v archivu a šel tedy vrátit.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#315231Verze : 0
    Avatar
    K úplně prvnímu příspěvku tady a ke všem co následovali!Jsem jeden s těch kteří měli jet na to letadlo do Jeseníků,bylo to vše dle pravidel,a zákonů této země,včetně povolení od CHKOJ,vše v mezích zákona.Jen Muzea tehdy neměli zájem o nějakýho Němce,dokonce ani Vyškovské muzeum.Dáli jsme do vyzvednutí spousty času a peněz,pátrali v archívech po historii toho stroje,víme odkud startoval,za jakým účelem a proč a čím byl sestřelen.Jedná se o datum 17.prosince 1944,znalci zřejmě budou vědět o jakou akci se jednalo!Největší bitva nad Protektorátem Čechy a Morava.Potom nebylo nic,vyhýbavé odpovědi,výmluvy a pomluvy a to že mi chceme propagovat Němectví a jiný nesmysli!Pak čteme tady a jinde že snad vykrádáme hroby,že jsme magneťáci a že chceme ukládat něco v garážích a tajit co jsme chtěli vyzvednout!!!Nejsme žádní hraboši,chtěli jsme jen pomoc,sehnat pár lidí,kteří jsou zapáleni pro dobrou věc.Místo toho nás tu urážíte a poučujete o tom co sami velice dobře víme!!!Letadlo jsme nechali tam kde je!Byla to obrovská chyba!Je to tak měsíc co jsem dostal informace o velkém množství hliníkových plechů někde z lesa,poblíž sedla Skřítek.Hned jsme se tam vydali a řeknu Vám že hraboši,zloději kovů se činili.Tak Vám tady Všem děkuji,za sebe protože ostatní už sem ani nelezou!Pomohli jste nám spoustou keců,co by jsme neměli dělat a že by každý měl mít řádné místo na odpočinek.Tak se jeďte podívat dnes na odpočinek pilota Luftwafe.Řádnej rozhodně není a po torzu letounu zbyla díra v zemi a mastná půda všude kolem!Plkejte si tady dál o tom co by každý měl a neměl dělat,teď už to je stejně jedno!
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#459969Verze : 0
    Avatar
    Vazeny pane kolego, pokud si prectete celou diskusi, tak vse postihuji Tarsova slova


    Citace :


    Úvodní reakce kolegů tady na fóru spíš vedly k tomu, aby si úvodní tazatel uvědomil, co všechno je s takovým úkonem spojeno (možná to ví, ale z jeho příspěvku to prostě nevyplývá).
    Takže myslím, že je opravdu zbytečné se tady navzájem osočovat a verbálně napadat, když cíle a názory jsou v podstatě stejné.



    Tazatel a nikdo jiny se zde neobtezoval celou situaci dale vysvetlit, takze tu zustalou pouze u obecnych rad a konstatovani, protoze s tim mame za ty roky tady pomerne dost (negativnich) zkusenosti. Pokud to vsechno vite a dodrzeli jste, je to super, radi bychom o tom vedeli vic, ale zadne dalsi informace za ty roky nepribyly. Nemyslim si, ze ton Vaseho prispevku odpovida textu zde napsanemu, nikdo Vas konkretne z niceho neobvinuje, naopak, varujeme pred stejnym chovanim, ktere tu odsuzujete i vy. Nerozumim tedy Vasemu rozhorceni, jako kdybychom to my jakkoliv zpusobili. Takze zaverem, zamyslete se nad tim, zdali je toto skutecne vhodna forma Vaseho vystupovani tady.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#459977Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Ja len nadviažem na predchádzajúce príspevky. Chalani nik Vám nebránil ísť tam a urobiť to. Len každý dúfal, že sa jedná o legálny počin. Keď tvrdíte, že všetko bolo legálne nevidím dôvod, prečo ste tam nešli? Bolo Vás málo? Existuje toľko skupín, ktoré sa zaoberajú hľadaním lietadiel, že keby ste použili google, určite nájdete niekoho. Toto fórum, je skôr o hľadaní a výmene informácií historického ( samozrejme i súčasného) pôvodu.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72734#460060Verze : 0