Název: Name: | Suchoj Su-8 DDBŠ | Sukhoi Su-8 DDBSh |
Originální název: Original Name: | Cухой Су-8 ДДБШ | |
Kategorie: Category: | bitevní letoun | attack aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.MM.1943 Státní svazový závod č. 289, Molotov | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.05.1943 1. prototyp / 1st prototype DD.MM.1943-DD.08.1943 2. prototyp / 2nd prototype | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 letové prototypy / flying prototypes 1 pro statické testy / prototype for static tests | |
První vzlet: Maiden Flight: | 11.03.1944 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 9170 kg | 20216 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 12410 kg | 27359 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 13380 kg | 29498 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 20,500 m | 67ft 3in |
Délka: Length: | 13,580 m | 44ft 6,66in |
Výška: Height: | 5,090 m | 16ft 8,33in |
Plocha křídla: Wing Area: | 60,00 m2 | 645.83 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 206,834 kg/m2 | 42.36 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Švecov AŠ-71F vzduchem chlazený dvoujhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 618 kW (2 200 k), nominální výkon 1 361 kW (1850 k). Vrtule trojlistá stavitelná typu AV-7-167A o průměru 3 800 mm. | Shvetsov ASh-71F eighteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 2,170 hp for také-off and nominal power 1,825 hp, driving a three-blade variable-pitch propeller Type AV-7-167A of the diameter 12ft 5,5in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 550 km/h v 4600 m | 341.8 mph in 15092 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 9,26 m/s | 1822.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9,0 min do 5000 m | 9,0 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9000 m | 29528 ft |
Dolet: Range: | 600 km | 372.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1450 km | 901 mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kanón NS-45 ráže 45 mm pod trupem, 50 granátů pro každý, 8x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v křídlech vně motorů, po 600 nábojích, 1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm ve hřbetní střelecké věži UTK-1, 200 nábojů a 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm ve spodní střelecké věži LU-100, 500-700 nábojů Pumový náklad: 4x puma po 150 kg a 6x neřízená raketa RS-132, s přetížením 1 400 kg | Four fixed forward-firing 1.78 inch Nudelman N-45 cannons under the fuselage, 50 rpg, eight fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns in the wings 600 rpg, one flexible rearward-firing 0.5 inch UBT machine-gun in a dorsal turret Type UTK-1, 200 rounds and one flexible rearward-firing 0.3 inch ShKAS in a lower turret Type LU-100 500~700 rounds. Bomb load: four bombs of a weight 331 lb and six unguided rockets Type RS-132, with overload 3,086 lb of bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | ДДБШ - двухместный двухмоторный бронированный штурмовик, DDBŠ - dvuchměstnyj dvuchmotornyj bronipobannyj šturmovik. Práce a projektu začaly v srpnu 1942, dva létající prototypy byly dokončeny o rok později. První vzlet byl proveden až v březnu 1944, příčinnou zdržení byly motory M-71F, tedy jejich nedostupnost. Letoun byl mohutně pancéřován, hmotnost pancéřové ochrany byla 1 680 kg. | ДДБШ - Двухмоторный Двухместный Бронированный Штурмовик - DDBSh - Twin-engine two-seat armored ground attack aircraft. In May 1942, the Soviet military commanders had realized the need for an aircraft to support ground offensives operating at a great distance from their airfields, and capable of striking enemy lines of communication to the rear of the front lines. Design work was conducted at an accelerated pace, with work on the airframe commencing from August 1942. The first flight test was not made until 11 March 1944, and continued to the end of the year. Flight testing was delayed due to unavailability of Shvetsov M-71 engines. The total armour weight of 3,705 lb. |
Zdroje: Sources: | Vladimir Antonov & Yefim Gordon & others. OKB Sukhoi, Leicester, Midland, 1996, ISBN 1-85780-012-5 http://www.luxavia.ru/item/28 http://www.airwar.ru/enc/aww2/su8.html http://www.sukhoi.org/planes/museum/su8/ http://militera.lib.ru/tw/perov_rastrenin/11.html http://www.sukhoi.org/eng/planes/museum/su8/ |