Heinkel He 111 A-0

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Heinkel He 111 A-0

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Heinkel He 111 A-0 Heinkel He 111 A-0
    Originální název:
    Original Name:
    Heinkel He 111 A-0
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1936-DD.MM.1936 Ernst Heinkel Flugzeugwerke AG, Rostock-Marienehe /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1936-DD.MM.1936
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    7
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1936
    Osádka:
    Crew:
    4
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    5400 kg 11905 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    8220 kg 18122 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    22,60 m 74ft 1,75in
    Délka:
    Length:
    17,50 m 57ft 4,98in
    Výška:
    Height:
    4,10 m 13ft 5,41in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    ? m2 ? ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    BMW VI 6,0 Z
    - vidlicový
    - počet válců: 12
    - vzletový výkon: 485 kW (660 PS)
    BMW VI 6,0 Z
    - V-design
    - number of cylinders: 12
    - take-off power output: 651 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    309 km/h v 5400 m 192 mph in 17717 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    270 km/h v ? m 168 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6000 m 19685 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    2500 km 1553 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    hmotnost pum: 1000 kg (maximálně)

    obranná výzbroj: 3x MG 15
    bomb load: 2205 lb (maximum)

    defensive armament: 3x MG 15
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Griehl, M.: Heinkel He 111, AirDOC, 2006
    Michulec, R.: Heinkel He 111, AJ-Press, 1993
    Stachura, P., Zazvonil, J., Haladěj, D.: Heinkel He 111, Modelpres, 1994
    http://de.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_111
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73003#379739Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Heinkel He 111 A-0


    Dvojmotorový bombardér Heinkel He 111 bol jedným z prvých lietadiel tohto typu vyvíjaným pre potreby nemeckého vojenského letectva (ďalším typom bol Ju 86). Nakoľko v dobe vývoja bolo Nemecko viazané zmluvami, ktoré mu zakazovali vývoj bombardovacích lietadiel, bol vývoj kamuflovaný ako civilné lietadlo. Vývoj lietadla sa stretával z mnohými problémami, najväčší sklz vo vývoji bol spôsobený nevyhovujúcimi motormi a zmenami dizajnu krídiel na základe nedostatkov zistených počas prác na projekte.


    Prvý prototyp bombardovacieho lietadla He 111 V3 bol testovaný s civilným označením D-ALES (pre civilné potreby sa testoval He 111 V2, D-ALIX).


    Prvé sériové stroje sa začali vyrábať v roku 1934, pôvodne bolo plánovaných postaviť 12 (10 ks) kusov s označením He 111 A-0. Etalónom pre výrobu sa stal druhý vyrobený prototyp He 111b. Druhé a tretie vyrobené lietadlo bolo v roku 1936 podrobené testom v Rechline, na základe výsledkov testov sa rozbehla sériová výroba s dvojicou motorov BMW VI 6.OZ. Lietadlá série A-0 mali predĺženú nosovú časť s veľkou presklenou kabínou bombometčíka. Maximálna hmotnosť bombovej výzbroje dosahoval 1000 kg. Lietadlo bolo vyzbrojené trojicou guľometom MG 15 v troch stanovištiach - A: nosová časť trupu, B: otkryté stanovište na vrchnej časti trupu, C: spodné strelište, zasúvajúce sa do trupu. Osádka bola tvorená 4 osobami. He 111 A-0 dosahovali maximálnu rýchlosť 310 km/hod a praktický dostup 5500 m, max. Vzletová hmnotnosť 8700 kg (praktická 7700 - 8225 kg), dolet 1100 km (s 1000 kg bômb). Priemerná rýchlosť cca 250-275 km/hod.


    Oproti prototypu He 111 V2 bola hmotnosť sériového stroja A-0 o 999,7 kg vyššia, pri použití motorov s rovnakým výkonom, čo spôsobilo že lietadlá nemali pre Luftwaffe dostaočné parametre a nakoniec neboli do výzbroje zaradené.


    Sériová výrova typu A-0 bola zastavená v polovici roku 1937 a bolo postavených celkom 7 ks.


    Šesť vyrobených strojov bolo neskôr predaných do Číny (spolu s ďalšími predsériovými strojmi bolo do Číny dodaných celkom 10 lietadiel).




    Zdroj: Manfred Griehl: Heinkel He 111, AirDOC 2006, ISBN 3-935687-43-5
    Vojna v Vovzduche 102 - Heinkel He 111, www.airwar.ru
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73003#258990Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Heinkel He 111 A-0 čínského nacionalistického letectva, zobrazený stroj havaroval 23. prosince 1944 během zkušebního letu s nově zastavěnými americkými motory Pratt & Whitney.


    Zdroj


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73003#379741Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Bokorys He 111 A-0


    Zdroj: Vojna v vozduche č.1 He 111


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73003#379747Verze : 0
    MOD