A16E1 Heavy Cruiser

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

A16E1 Heavy Cruiser

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    A16E1 Heavy Cruiser A16E1 Heavy Cruiser
    Originální název:
    Original Name:
    A16E1 Heavy Cruiser
    Kategorie:
    Category:
    křižníkový tank cruiser tank
    Výrobce:
    Producer:
    Nuffield Mechanization & Aero Ltd., Birmingham
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 prototyp / prototype (A16E1)
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1938
    Osádka:
    Crew:
    ?
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    ? kg ? lb
    Délka s kanónem dopředu:
    Length with Gun Forward:
    ? mm ?
    Délka korby:
    Hull Length:
    ? mm ?
    Celková šířka:
    Overall Width:
    ? mm ?
    Celková výška:
    Overall Height:
    ? mm ?
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    ? mm ?
    Šířka pásu:
    Track Width:
    ? mm ?
    Měrný tlak:
    Ground Pressure:
    ? MPa ? psi
    Pancéřování:
    Armour:
    ? ?
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Nuffield Liberty
    - vidlicový
    - benzínový, vodou chlazený
    Nuffield Liberty
    - V-desing
    - gasoline, water cooled
    Výkon:
    Power:
    ? kW při ? ot/min ? bhp at ? rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    ? km/h ? mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    ? km ? mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    ? ° ? %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    ? m ?
    Výzbroj:
    Armament:
     
    Hlavní:
    Main:
    OQF 2 pounder
    - ráže: 40 mm
    - zásoba munice: ? nábojů
    OQF 2 pounder
    - calibre: 40 mm
    - ammunition: ? rounds
    Vedlejší:
    Secondary:
    3x kulomet BESA (?)
    - ráže: 7,92 mm
    - zásoba munice: ? nábojů
    3x BESA (?) machine gun
    - calibre: 7,92 mm
    - ammunition: ? rounds
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    http://mailer.fsu.edu/~akirk/tanks/
    http://www.czolgiem.com/wbrytania/a1416.htm
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73197#259578Verze : 0
    MOD
    Avatar
    A16E1


    Historie vzniku
    Britský generál štáb byl roku 1937, inspirován sovětský středním tankem T-28 k objednání vlastního tanku podobné koncepce, vývoj prototypů byl zadán firmám LMSR (A14E1) a Nuffield (A16E1). Mělo se jednat o těžší rychlý tank více-věžové koncepce. Celý projekt byl nakonec po několika změnách požadavků roku 1939 ukončen.

    A14E1 byl stavěn u LMSR. Měl dvě kulometné věže a hlavní věž vyzbrojenou 2-librovým kanónem. Vozidlo mělo hmotnost 29,5 tuny a bylo poháněno motorem Thornycroft o výkonu 500 koní. Složitý podvozek tvořilo několik 12 malých pojezdových koleček na každé straně, sdružené po dvou do vozíků. Krajní vozíky byly odpruženy samostatně obě vnější pojezdová kolečka byla mírně zvednutá nad rovinu terénu, vnitřní vozíky byly odpruženy po dvou dvojicích. Pás obíhal po osmi vratných kladkách.

    A16E1 byl stavěn u firmy Nuffield. Koncepcí prakticky stejné vozidlo, používající Christieho systém podvozku, bylo poháněno upraveným leteckým motorem Liberty. I projekt tohoto vozidla byl zrušen roku 1939, ale jeho prototyp zůstal nedokončen.


    Charakteristika a konstrukce
    Na korby posazená věž vyzbrojená protitankovým dvoulibrovým kanónem (plánovaná výzbroj), kulomety byly ve dvou věžičkách na úrovni řidiče. Prakticky klasická tehdejší konstrukce z pancéřových plechů přinýtovaných na úhelníky (nejspíš). Na obou věžích je patrná velitelská kupole, podle fotografií nejspíš nepohyblivá. Na žádné z obou fotografií, které jsem našel není vidět, že by byly osazeny alespoň kulomety.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73197#170980Verze : 0