Suchoj Su-9 (1946)

Sukhoi Su-9 / Cухой Су-9
     
Název:
Name:
Suchoj Su-9 Sukhoi Su-9
Originální název:
Original Name:
Cухой Су-9
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1946-DD.09.1946 Moskevský letecký závod č. 134, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1946-18.09.1946
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
13.11.1946
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4466 kg 9846 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6066 kg 13373 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6390 kg 14088 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,200 m 36ft 9in
Délka:
Length:
10,550 m 34ft 7,33in
Výška:
Height:
3,400 m 11ft 2in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,20 m2 217.43 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
300,297 kg/m2 61.51 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
RD-10 axiální proudový motor o tahu 8,83 kN (900 kp) RD-10 axial-flow turbojets, thrust 1,980 lbf each
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2 293 l 504.4 UK gallons (605.75 US gal)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
885 km/h v 8000 m 549.9 mph in 26247 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
657 km/h v 5000 m 408.2 mph in 16404 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
19,8 m/s 3897.6 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,2 min do 5000 m 4,2 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12800 m 41995 ft
Dolet:
Range:
1200 km 745.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón NS-37 v přídi, 40 granátů a
2x pevný kanón NS-23 v přídi, po 100 granátech.
Pumový náklad: do 500 kg - 1x puma FAB-500 nebo 2x puma FAB-250. V případě, že byly neseny pumy byl kanón NS-37 demontován.
One fixed forward-firing 1.46 inch NS-37 cannon in the nose, 40 rounds and
two fixed forward-firing 0.91 inch NS-23 cannons in the nose, 100 rpg.
Bomb load: Up to 1102 lb of bombs (one FAB-500 or two FAB-250). If the bombs were carried, was cannon NS-37 removed.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Vladimir Proklov, Aviacija i Kosmonavtika, Su-9, Cu-11 i sovetskij Me-262
www.monino.ru
http://www.airwar.ru/enc/fighter/su9_1.html
http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft21543.htm
http://hobbyport.ru/avia/su_9.htm

Suchoj Su-9 (1946) -


Suchoj Su-9 (1946) -


Suchoj Su-9 (1946) - Su-9 tovární zkoušky.

Su-9 tovární zkoušky.
Suchoj Su-9 (1946) - Su-9 s pumou FAB-500 pod trupem.

Su-9 s pumou FAB-500 pod trupem.
Suchoj Su-9 (1946) - Su-9 po dokončení.

Su-9 po dokončení.
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-9-1946-t731#484920 Verze : 0
Suchoj Su-9

(Истребитель-бомбардировщик)


V prosinci 1945 začalo sovětské vedení spolu se svými konstruktéry projednávat myšlenku stavby německého typu Messerschmitt Me 262 v Sovětském svazu. Tato idea byla nakonec zamítnuta na základě nově získaných zkušeností sovětských konstruktérů a kvůli nedostatkům německého letounu. Při vývoji nového stíhače se však Me 262 přesto stal pro inženýry OKB Suchoj více než inspirací.
Pohonnou jednotku Suchoje Su-9 (K) tvořila dvojice motorů RD-10 (sovětská kopie německých Jumo 004). Trup letounu velmi silně připomínal Me 262, byl však o něco štíhlejší, zároveň se upustilo od komplikovaného šípového křídla. Při startu měl letoun používat dva pomocné raketové motory U-5. Sedačka pilota byla pancéřována ocelovými pláty o síle 12 - 15 mm. Su-9 (K) měl ve své konstrukci řadu novinek, v sovětském leteckém průmyslu použitých poprvé: hydraulický posilovač řízení, vystřelovací sedadlo, brzdící padák a aerodynamické brzdy na křídle.

Prototyp Su-9 (K) poprvé vzlétl 18. srpna 1946. V prosinci 1947 byly zkušební lety ukončeny. I přes dobré výkony však Su-9 (K) nebyl zaveden do sériové výroby, protože podobnými parametry disponoval již vyráběný MiG-9.

Su-9UT byl projekt dvoumístného proudového školního letounu.

Další vývoj letounu Su-9 (K) vedl k typům Su-11 (LK) und Su-13 (TK).
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-9-1946-t731#19614 Verze : 0
Suchoj Su-9


(Истребитель-бомбардировщик)


Zdroj : www.airwar.ru
Suchoj Su-9 (1946) -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-9-1946-t731#289400 Verze : 0
...
Suchoj Su-9 (1946) - (www.suchoj.com)

(www.suchoj.com)
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-9-1946-t731#19626 Verze : 0
Suchoj Su-9


(Истребитель-бомбардировщик)


Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/fighter/su9_1.html
Suchoj Su-9 (1946) -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-9-1946-t731#289401 Verze : 0
Suchoj Su-9


(Истребитель-бомбардировщик)


Zdroj : www.airwar.ru
Suchoj Su-9 (1946) -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-9-1946-t731#289402 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více