A24 Cruiser Tank Mk VII Cavalier

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

A24 Cruiser Tank Mk VII Cavalier

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    A24 Cruiser Tank Mk VII Cavalier A24 Cruiser Tank Mk VII Cavalier
    Originální název:
    Original Name:
    A24 Cruiser Tank Mk VII, Cavalier
    Kategorie:
    Category:
    křižníkový tank cruiser tank
    Výrobce:
    Producer:
    Nuffield Mechanization & Aero Ltd., Birmingham
    Ruston & Hornsby Ltd., Lincoln
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1941-DD.MM.1943
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    503:
    - Nuffield: 203
    - Ruston & Hornsby: 300
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.01.1942
    Osádka:
    Crew:
    5
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    26925 kg 59360 lb
    Délka s kanónem dopředu:
    Length with Gun Forward:
    6350 mm 20ft 10in
    Délka korby:
    Hull Length:
    6350 mm 20ft 10in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2883 mm 9ft 5.5in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2438 mm 8ft
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    ? mm ?
    Šířka pásu:
    Track Width:
    356 mm 14in
    Měrný tlak:
    Ground Pressure:
    ? MPa ? psi
    Pancéřování:
    Armour:
    20 - 76 mm 0.8 - 3.0 in
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Nuffield Liberty Mk IV
    - vidlicový
    - benzínový, vodou chlazený
    - počet válců: 12
    Nuffield Liberty Mk IV
    - V-desing
    - gasoline, water cooled
    - number of cylinders: 12
    Výkon:
    Power:
    305.7 kW při ? ot/min 410 bhp at ? rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    - manuální převodovka - manual gearbox
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    39 km/h 24 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    23 km/h 14 mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    266 km 165 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    ? ° ? %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    2.29 m 90in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0.91 m 36in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    0.91 m 36in
    Výzbroj:
    Armament:
     
    Hlavní:
    Main:
    OQF 6 pounder
    - ráže: 57 mm
    - zásoba munice: 64 nábojů
    OQF 6 pounder
    - calibre: 57 mm
    - ammunition: 64 rounds
    Vedlejší:
    Secondary:
    kulomet BESA v korbě
    - ráže: 7,92 mm


    spřažený kulomet BESA
    - ráže: 7,92 mm
    - zásoba munice pro oba kulomety BESA: 4950 nábojů
    BESA machine gun in the hull
    - calibre: 7,92 mm


    BESA co-axial machine gun
    - calibre: 7,92 mm
    - ammunition for both BESA machine guns: 4950 rounds
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    Tank, Cruiser, Mk VII, Cavalier (A24) Tank, Cruiser, Mk VII, Cavalier (A24)
    Zdroje:
    Sources:
    http://mailer.fsu.edu/~akirk/tanks/
    http://ww2photo.mimerswell.com/
    http://henk.fox3000.com/index2.htm#section%209
    Christoper Chant: Encyklopedie tanků
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73207#259589Verze : 0
    MOD
    Avatar
    A24 Cruiser Tank Mk VII Cavalier


    Historie vzniku
    Na přelomu let 1940 a 1941 bylo zřejmé, že tanky Crusader již svou výzbrojí a pancéřováním neodpovídají požadavkům, tehdejšího bojiště. Ačkoliv již byl zahájen vývoj nového tanku Cruiser Tank Mk VIII "Cromwell", vývoj jeho motoru Meteor (upravený letecký motor Merlin) byl teprve na začátku (u firem Leyland a Rolls-Royce) a nezdálo se, že bude k dispozici včas a v dostatečném množství, aby výroba plynule pokračovala.

    Z těchto důvodů bylo rozhodnuto vyrobit sérii tanků využívajících nově vyvinutou korbu a věž, s motorem a některými dalšími mechanismy pocházejícími z tanku Crusader. Tyto tanky měly překlenou dočasný nedostatek výkonných tanků schopných bojovat s německými středními tanky Pz.Kpfw. III a IV. Vývojem a později i výrobou tohoto tanku byla pověřena firma Nuffield Mechanisations and Aero.
    Tento typ byl původně označen jako "Cromwell I", ale zakrátko bylo pojmenování změněno na "Cavalier". Jako v předchozích případech bylo objednáno celých 500 tanků přímo z "rýsovacího prkna", aniž by byl prototyp dokončen. V tomto případě se to, ale ukázalo být chybou, neboť požadovaný motor se přehříval již při stabilní rychlosti 38,6 km/h. I ostatní prvky přejaté od nově vznikajícího tanku se musely poněkud doladit, ale nic z toho se nedalo srovnat s problémy které způsoboval malý výkon motoru a jeho velká poruchovost.

    Korba byla s výjimkou zadní části prakticky shodná s tankem "Cromwell", ta byla pro ušetření času převzata z tanku "Crusader" pro snadnější instalaci motoru Liberty.
    Podvozek typu Christie měl na každé straně pět pojezdových kol velkého průměru, vpředu napínací a vzadu poháněcí kola. Převodovka byla typu Wilson. Po zkušenostech s bořením tanků "Covenanter" a "Crusader" v méně únosném terénu, byl "Cavalier" vybaven širšími pásy.
    V přední části korby se nacházeli řidič (vpravo) a střelec (vlevo), obsluhující kulomet Besa ráže 7,92 mm.

    Hlavní výzbroj představoval v té době špičkový šestiliberní (57 mm)kanón, jeho výkon byl větší než u 50 mm kanónů KwK L/42 i L/60 používaných v té době u tanků Pz.Kpfw. III, umístěný v třímístné věži s průměrem věnce 1,524 m. Kanónem byl koaxiálně spojen kulomet Besa ráže 7,92 mm. Jejich elevace byla kontrolována pomocí ramenní opěrky střelce. Výhodou bylo rychlé zamíření na cíl, nevýhodou pak nutnost nového míření po každém výstřelu. Osádku věže tvořili velitel, vlevo vzadu, střelec, vlevo před velitelem a nabíječ vpravo vedle kanónu.

    Celkem bylo vyrobeno 500 tanků "Cavalier". Které svými nepříliš vhodnými parametry konečně přesvědčily ministerstvo války o nutnosti opustit praxi objednávání výroby tanků přímo od rýsovacích prken. Jedná se navíc o poslední tank, s jehož vývojem a výrobou se pospíchalo, od roku 1942 již bylo k dispozici dost výkonných amerických tanků, aby bylo možné řádně dokončit vývoj a zkoušky vlastních konstrukcí.
    Několik tanků bylo přestavěno do podoby OP (dělostřelecké pozorovací vozidlo) a ARV (vyprošťovací tank)


    Charakteristika a konstrukce
    Na hranaté korbě používající Christieho podvozek, je relativně rozměrná hranatá věž z kolmých ocelových plátů spojených nýtováním (?). Mělo se jednat o Cruiser Tank, ale svou rychlostí a pancéřováním odpovídal spíše pěchotním tankům.


    Bojová služba
    S výjimkou Cavalier OP a ARV se tyto tanky nedočkaly bojového nasazení a skončily jako nepříliš úspěšné školní tanky.


    Další vývoj typu
    Cruiser Tank Mk VII "Cavalier OP" - V roce 1943 bylo několik tanků "Cavalier" přestavěno do podoby dělostřeleckého pozorovacího vozidla. Místo původního kanónu měla tato vozidla pouze jeho imitaci. Uvnitř tanku byla instalována dodatečná rádiová aparatura.

    Cruiser Tank Mk VII "Cavalier ARV" - Několik tanků "Cavalier" bylo přestavěno na vyprošťovací tanky. Věž byla odstraněna a nahrazena jeřábem s rámem ve tvaru písmene A.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73207#170964Verze : 0