A27L Cruiser Tank Mk VIII Centaur I

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

A27L Cruiser Tank Mk VIII Centaur I

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    A27L Cruiser Tank Mk VIII Centaur I A27L Cruiser Tank Mk VIII Centaur I
    Originální název:
    Original Name:
    A27L Cruiser Tank Mk VIII Centaur I
    Kategorie:
    Category:
    křižníkový tank cruiser tank
    Výrobce:
    Producer:
    (všechny verze / all versions)
    Leyland Motors Ltd., Leyland
    London Midland and Scottish Railway Company, ?
    English Electric Co. Ltd., ?
    Harland & Wolff Ltd., Belfast
    John Fowler & Co. Ltd., Leeds
    Morris Motors Ltd., ?
    Nuffield Mechanization & Aero Ltd., Birmingham
    Ruston-Bucyrus Ltd., ?
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1942-DD.MM.1945 (všechny verze / all versions)
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1821 (všechny verze / all versions)
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.06.1942
    Osádka:
    Crew:
    5
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    28848 kg 63600 lb
    Délka s kanónem dopředu:
    Length with Gun Forward:
    6350 mm 20ft 10in
    Délka korby:
    Hull Length:
    6350 mm 20ft 10in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2896 mm 9ft 6in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2489 mm 8ft 2in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    ? mm ?
    Šířka pásu:
    Track Width:
    356 mm 14in
    Měrný tlak:
    Ground Pressure:
    ? MPa ? psi
    Pancéřování:
    Armour:
    20 - 76 mm 0.8 - 3.0 in
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Nuffield Liberty Mk V
    - vidlicový
    - benzínový, vodou chlazený
    - počet válců: 12
    Nuffield Liberty Mk V
    - V-desing
    - gasoline, water cooled
    - number of cylinders: 12
    Výkon:
    Power:
    294.6 kW při ? ot/min 395 bhp at ? rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    Merrit-Brown
    - manuální převodovka
    - počet stupňů: 5+1
    Merrit-Brown
    - manual gearbox
    - number of gears: 5+1
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    44 km/h 27 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    26 km/h 16 mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    266 km 165 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    ? ° ? %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    2.29 m 90in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0.91 m 36in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    0.91 m 36in
    Výzbroj:
    Armament:
     
    Hlavní:
    Main:
    OQF 6 pounder
    - ráže: 57 mm
    - zásoba munice: 64 nábojů
    OQF 6 pounder
    - calibre: 57 mm
    - ammunition: 64 rounds
    Vedlejší:
    Secondary:
    1x - 2x kulomet BESA
    - ráže: 7,92 mm
    - zásoba munice: 4950 nábojů
    1x - 2x BESA machine gun
    - calibre: 7,92 mm
    - ammunition: 4950 rounds
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    Tank, Cruiser, Mk VIII, Centaur I (A27L) Tank, Cruiser, Mk VIII, Centaur I (A27L)
    Zdroje:
    Sources:
    -
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73210#259592Verze : 0
    MOD
    Avatar
    A27L Cruiser Tank Mk VIII Centaur



    Historie vzniku
    Při vývoji těžkého bitevního tanku A27M Cromwell došlo ke zpoždění vývoje a výroby v důsledku nedokončeného vývoje nového motoru Meteor odvozeného od leteckého motoru Merlin. Byl tedy zadán vývoj a výroba druhého prozatímního modelu A27L Centaur.
    Hlavní odpovědnost za vývoj a výrobu převzala v září 1941 od firmy Nuffield Mechanisation & Aero firma Birmingham Railway Carriage and Wagon Company, která tuto zakázku předala v listopadu téhož roku firmě Leyland. Ta se starala především o pojezdové ústrojí a pásy, zatímco pohonnými jednotkami se zabývala společnost Morris Engines a převodovým ústrojím firma David Brown. První prototyp byl dokončen v červnu 1942 a byl prakticky shodný s připravovaným tankem Cromwell, jen jako pohon mu sloužil motor Liberty o výkonu 295 kW (395 HP). Jeho motorový prostor však byl zkonstruován tak, aby do něj šlo namontovat oba uvažované motory a tak, když byl v roce 1943 motor Meteor dokončen, bylo u mnoha tanků Centaur přistoupeno k výměně motorů a tanky Centaur pak byly přeznačeny na Cromwell X.
    Původní označení nového tanku bylo Cromwell II, ale krátce poté bylo rozhodnuto, že označení Cromwell ponesou pouze tanky vybavené motorem Meteor.



    Charakteristika a konstrukce
    Zcela klasické konstrukce s věží (nýtovanou ? z kolmých plátů) otočnou o 360°, motorem na konci korby a Christieho typem tlumení podvozku bez vratných kladek.



    Bojová služba
    Tanky typu Centaur byly používány především jako výcvikové. Bojových operací se zúčastnilo jen několik z nich po úpravě na speciální vozidla. Především na pohyblivé dělostřelecké pozorovatelny, jeřáby a obrněné buldozery. Dělostřelecké pozorovatelny měly kanón nahrazen jen maketou a na uvolněné místo byla nainstalováno další radiovybavení.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73210#170983Verze : 0