Boulton Paul P.3 Bobolink

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Boulton Paul P.3 Bobolink

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Boulton Paul P.3 Bobolink Boulton Paul P.3 Bobolink
    Originální název:
    Original Name:
    Boulton Paul P.3 Bobolink
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1918-DD.MM.1918 Boulton & Paul Ltd., Norwich
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1918-DD.MM.1918
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.03.1918
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    556 kg 1226 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    904 kg 1992 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8.84 m 29ft
    Délka:
    Length:
    6.1 m 20ft
    Výška:
    Height:
    2.54 m 8ft4in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    24.71 m2 266 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Bentley B.R.2 9valcový rotačný motor o výkone 171,5 kW Bentley B.R.2, power 230 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    201.2 km/h v 4572 m 125 mph in 15000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5,33 min do 1981 m 5,33 min to 6500 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5944 m 19500 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2 synchronizované guľomety Vickers 7,7 mm možnost aj výkyvný guľomet Lewis na hornom krídle 2x fixed Vickers machine guns
    provision for Lewis gun on mounting on upper wing
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Vytrvalost - 3 h 15 min v 4572 m Endurance 3 hr 15 min at 15000 ft
    Zdroje:
    Sources:
    Brew, Alec. Boulton Paul Aircraft since 1915, Putnam Aeronaitcal Books, London 1993. ISBN 0-85177-860-7
    www.britishaircraft.co.uk
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73246#259651Verze : 0
    Avatar
    Boulton-Paul P.3 Bobolink

    Britské letectvo disponovalo v roku 1917 naozaj výkonnými lietadlami Royal Aircraft Factory S.E.5a a Sopwith Camel. Napriek tomu už na jeseň 1917 bola vyhlásená súťaž (špecifikácia A.1A) o nové stíhacie lietadlo s rotačným motorom. Firma Boulton & Paul dovtedy vyrábala v licencii lietadlá Camel, ale pre túto súťaž sa pripravila naozaj zodpovedne. Šéfkonstruktér Boulton & Paulu John D. North vypracoval návrhy označené ako P.3 a P.5. Do súťaže sa prihlásil ešte Sopwith s typom Snipe, Austin s trojplošníkom A.F. T.3 Osprey a British Nieuport s typom BN.1. Projekt P.5 bol síce zrušený, ale tri objednané prototypové P.3 sa rýchlo pripravovali na chystané skúšky. Stroj mal poháňať výkonný motor Bentley B.R.2 o výkone 230 koní (rovnako aj ostatné stroje konkurenčných firiem). P.3 mala drevenú kostru potiahnutú prekližkou a plátnom. Motor pokrývali duralové plechy. Výzbroj tvorili dva synchronizované guľomety Vickers 7,7 mm a výkyvný guľomet Lewis na hornom krídle. Ako novinka boli v lietadle dve palivové nádrže oddelené pancierovou prepážkou. V prípade požiaru bola príslušná nádrž odhadzovateľná. Ďalšou výhodou bola značne odľahčená konštrukcia nosných plôch. Tieto vlastnosti už pred prvým vzletom poskytovali značné očakávania. Prvý stroj zalietal kapitán F. Courtney v decembri 1917. Ukázala sa však nedostatočná obratnosť lietadla a tak boli klapky dodané aj na spodné krídlo. V nasledujúcich porovnávacích testoch sa ukázalo že každé lietadlo malo nejaké výhody, ale víťazom sa stal Sopwith Snipe. Určitú rolu v tom zohralo aj dobré meno továrne Sopwith, nakoľko P.3 bol mierne rýchlejší a Snipe prekonával aj v ďalších parametroch. Objektívne však treba povedať, že Snipe mal lepšiu stúpavosť a bol výrobne najjednoduchší. Bolton & Paul sa však nevzdával a lietadlo ešte upravil. Lenže ani úpravy smerového kormidla ani zmena vzpier už rozhodnutie nezmenila. Jediný existujúci P.3 sériového čísla C8655 bol ešte skúšaný ako palubná stíhačka, ale ani tu neuspel.

    zdroj:
    www.aviastar.org
    www.britishaircraft.co.uk
    http://letouny.webz.cz/html/letadla.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73246#259650Verze : 0
    Avatar
    zdroj: www.aviastar.org






    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73246#259652Verze : 0
    Avatar
    Trojpohľadový náčrt


    zdroj: www.aviastar.org


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73246#259790Verze : 0