CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R T810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R
    Originální název:
    Original Name:
    Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R
    Kategorie:
    Category:
    valník cargo bed truck
    Výrobce:
    Producer:
    Tatra, Kopřivnice
    SVOS, Přelouč [kabina / cab]
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.2007-DD.MM.2008
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    8 (všech verzí / all versions)
    + 1 Tatra 810-V-P-MBS
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.2007
    Počet míst k sezení:
    Troop Seating Capacity:
    1 + 2 (+ 16 na korbě / + 16 on the platform)
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Náhon:
    Configuration:
    6x6
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    9750 kg 21495 lb
    Užitečné zatížení:
    Payload:
    3250 kg 7165 lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    13000 kg 28660 lb
    Přípojná hmotnost:
    Gross Trailer Weight:
    12000 kg 26455 lb
    Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
    Gross Combination Weight:
    25000 kg 55116 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    7490 mm 24ft 7in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2550 mm 8ft 4in
    Celková výška:
    Overall Height:
    3320 mm 10ft 11in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    430 mm 1ft 5in
    Rozvor:
    Wheelbase:
    3150 mm - 1200 mm 124in - 47in
    Rozchod:
    Track:
    2020 mm - přední náprava
    2100 mm - zadní nápravy
    79.5in - front axle
    83in - rear axles
    Brzdová soustava:
    Braking System:
    vzduchové, dvouokruhové, kotoučové brzdy na všech kolech se samostavy WABCO, ABS


    provozní brzda - dvoukruhová, vzduchová, s posilovačem, účinná na všechna kola náprav;
    nouzová brzda - pružinového typu, účinná na všechna kola zadních náprav;
    parkovací brzda - pružinového typu, účinná na všechna kola zadních náprav;
    pomocná brzda - motorová, výfuková
    pressure-air, dual circuit, disc brakes with ABS


    service brake - dual-circuit pressure-air brakes acting on all wheels;
    emergency brake - spring-type, acting on wheels of the rear axles;
    parking brake - spring-type, acting on wheels of the rear axles;
    auxiliary brake - engine brake, flap type exhaust brake
    Elektrický systém:
    Electrical System:
    nominální napětí: 24 V
    alternátor: 28 V / 100 A
    akumulátory: 2x 12 V / 170 Ah
    nominal voltage: 24 V
    alternator: 28 V / 100 A
    batteries: 2x 12 V / 170 Ah
    Pneumatiky:
    Tyres:
    365/80 R20, jednomontáž na všech nápravách
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Renault Dxi7 240-EC01
    - řadový, kapalinou chlazený, přeplňovaný s chlazením plnícího vzduchu, s přímým vstřikem paliva, vznětový
    - počet válců: 6
    - vrtání: 108 mm
    - zdvih: 130 mm
    - objem válců: 7,145 l
    - maximální točivý moment: 920 Nm při 1200 až 1700 ot/min
    - maximální výkon: 177 kW při 2300 ot/min
    Renault Dxi7 240-EC01
    - in-line, liquid cooled, turbocharged and charge-air-cooled direct injection, diesel
    - number of cylinders: 6
    - bore: 4.25 in
    - stroke: 5.12 in
    - swept volume: 436 cu in
    - maximum torque: 679 lb.ft at 1200 to 1700 rpm
    - maximum power output: 237,4 bhp (240,7 PS) at 2300 rpm
    Převodovka:
    Gearbox:
    ZF 6S 1000 T0
    - mechanická, 6+1, manuální, synchronizovaná


    ZF Steyr VG 750
    - přídavná převodovka
    - dvoustupňová sestupná, elektropneumatické řazení za klidu vozidla
    ZF 6S 1000 T0
    - mechanical, 6+1, manual, synchromeshed


    ZF Steyr VG 750
    - tranfer box
    - dual speed, electro-pneumatical shifting, with torque divider
    Spojka:
    Clutch:
    SAE2
    - jednokotoučová s centrální pružinou, hydraulicky ovládaná s pneumatickým posilovačem, průměr 395 mm
    SAE2
    - single plate, with diaphragm spring, hydraulic control with pneumatic boobster, 395 mm diameter
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    320 l 70.39 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    106 km/h 65.9 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    ? l/100 km ? mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    800 km 497.1 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    36 ° / 36 °
    Svah:
    Gradient:
    451) ° 1001) %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    392) ° 872) %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    0,9 m 35,4in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,6 m 23,6in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    1,2 m 47,2in
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    (T810-1R0R26 13 177 6x6.1R/323)


    1) svah 45° je pro celkovou hmotnost
    2) boční náklon 39° je pro pohotovostní hmotnost



    valníková plošina:
    - délka: 4,7 m
    - kotevní úchyty v podlaze
    - sezeni pro 16 osob, plachta


    naviják:
    - tažná síla: 78 kN
    - délka lana: 60 m
    - vývod lana dopředu nebo dozadu
    (T810-1R0R26 13 177 6x6.1R/323)


    1) gradient of 100 % is for GVW
    2) side slope of 87 % is for CW



    cargo bed:
    - length 4,7m
    - cargo tie downs
    - 16 troop seats, tarpaulin


    winch:
    - pulling force: 78 kN
    - rope length: 60 m
    - front or rear rope output direction
    Zdroje:
    Sources:
    firemní materiály Tatra a.s.



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73319#335270Verze : 2
    MOD
    Avatar
    T810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R


    Vojenské vozidlo s pancéřovanou kabinou určené k přepravě volně loženého i upevněného kusového materiálu a osob. Jedná se o první nákladní terénní automobil ve výzbroji AČR, kde byla použita balistická ochrana kabiny pro osádku. Pancéřování kabiny bylo vyvoláno potřebou zabezpečit ochranu osob v kabině při nasazení vozidel v zahraničních misích.


    V rámci Smlouvy na dodávky automobilů terénních středních včetně učebně výcvikové základny a prostředků logistické podpory podepsané ministrem obrany Jiřím Šedivým dne 15. prosince 2006 bylo objednáno jedno vozidlo T810-V-P, které bylo armádě dodáno v roce 2007. V průběhu června 2008 pak Velitelství společných sil požádalo náčelníka Generálního štábu o zakoupení dalších šesti pancéřovaných T810-V-P k zabezpečení jednotek vysílaných do zahraničních misí. Do konce roku 2008 pak bylo dodáno 7 vozidel T810-V-P.


    Na kabinu jsou namontovány prvky balistické ochrany o hmotnosti 960 kg pro úroveň Level 1 podle normy STANAG 4569 příloha A proti účinkům ručních střelných zbraní ráže 7,62 mm. Výrobcem pancéřované ochrany kabiny PC 0180 je SVOS Přelouč.


    V roce 2009 byl AČR převzat jeden exemplář T810 PRAM určený jako přepravník 120mm minometu vz. 82 PRAM-L. Předpokládalo se, že tento typ by v budoucnu nahradil stávající vozy V3S M1 ZČ a V3S M2 ZČ používané u minometných baterií mechanizovaných praporů 4. brigády rychlého nasazení a 7. mechanizované brigády. Tyto plány se nakonec nerealizovaly a místo vozidel T810-V-P byly pro přepravu minometů vz. 82 PRAM-L v únoru 2016 zakoupeny vozy T815-7 PRAM.


    První zahraniční misí, do níž byly zapojeny T810-V-P, se stalo nasazení 1. jednotky AČR - OMLT v provincii Vardak v roce 2010.


    Zdroje:
    1) Přezbrojení AČR automobily terénními středními, prezentace MO ČR, Praha, 2008
    2) http://forum.valka.cz/topic/view/64910/
    3) http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=11988
    4) Firemní materiály Tatra a.s.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73319#260065Verze : 7
    MOD
    Avatar
    První vyrobená T810-V-P (F 12-39) na snímcích ze září 2007, v této době se vozidlo účastnilo kontrolních zkoušek u VTÚPV Vyškov.










    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73319#260219Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T810-V-P (F 12-39), Den NATO 2007.
    zdroj: vlastní archív


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73319#231959Verze : 0
    Avatar
    T810-V-P (F 12-39). (fotografie ©Jaroslav Matoulek)





    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73319#260067Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Další snímky téhož vozidla, tentokrát z roku roku 2008, T810-V-P má již přidělenu VPZ 641 69-79. Na některých obrázcích lze spatřit lafetovaný UK vz. 59.










    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73319#260229Verze : 0
    MOD
    Avatar
    První vyrobená T810-V-P (VPZ 641 69-79, výrobní číslo podvozku 009) po přestříkání, květen 2009.










    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73319#335273Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T810-V-P (VPZ 026 28-57, výrobní číslo podvozku 300), který putoval do výzbroje 151. ženijního praporu, květen 2009.








    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73319#335274Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T810-V-P (VPZ 026 28-57, výrobní číslo podvozku 300) z výzbroje Roty EOD 151. ženijního praporu podřízeného 15. ženijní brigádě, červen 2009.




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73319#335276Verze : 1
    MOD
    Avatar
    T810-V-P (VPZ 641 69-79 [vlevo] a VPZ 026 28-40) přidělené 1. jednotce operačního školicího a styčného týmu OMLT (Operational Mentoring and Liaison Team) nasazené v afghánské provincii Vardak při vykládání z An-124 na letišti v Kábulu, konec srpna 2010. Jedna z Tater táhne elektrocentrálu EC 16 kW.

    (MO ČR - www.army.cz)

    (MO ČR - www.army.cz)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73319#371568Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T810-V-P RVS (VPZ 026 28-33), 74. lehký motorizovaný prapor, příprava techniky na zimní provoz, listopad 2012. 74. lmopr disponuje třemi opancéřovanými T810-V-P v pouštní kamufláži (jedna z nich je na snímku), které jsou vybaveny českými rušičkami radiově odpalovaných nástražných výbušných systémů STAR Light 3.


    Fotografie: 74. lmopr



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73319#501578Verze : 1
    MOD
    Avatar
    T810 PRAM (VPZ 023 55-01, výrobní číslo podvozku 562), Prapor zabezpečení, září 2011 a 2012. Oproti standardnímu T810-V-P se vozidlo liší především zvedacím čelem a úchyty na korbě pro fixaci minometu vz. 82 PRAM-L. Dosud jediný vyrobený prototyp je provozován u VeV-VA ve Vyškově.














    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73319#536512Verze : 4
    MOD
    Avatar
    Příslušníci 2. strážní roty BAF vykládají z vozu T810-V-P pytle s pískem pro zodolnění stanoviště afghánské policie ve městě Čarikar, metropoli provincie Parván, Afghánistán, květen 2014.

    (US Army / Pfc. Nikayla Shodeen)

    (US Army / Pfc. Nikayla Shodeen)

    (US Army / Pfc. Nikayla Shodeen)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73319#532566Verze : 2
    MOD
    Avatar
    Vážení,
    existuje nějaká malůvka znázorňující umístění minometu PRAM-L na korbě Tatry 810 PRAM.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73319#579293Verze : 0
    MOD